Home > Osobowe > NOWY EDGE > Cechy i funkcje > Prowadzenie

Nowy wymiar wyrafinowania

Ford Edge wyposażony jest w wiele innowacyjnych i praktycznych technologii, które zamieniają podróż w niezwykłe przeżycie.

Każda z nich została stworzona z myślą o maksymalnym bezpieczeństwie i wsparciu kierowcy podczas jazdy w różnych warunkach.

Ford Egde nowej generacji układ kierowniczy Ford Adaptive Steering

Mniej kręcenia kierownicą. Większa radość.

Bez względu na to, czy jesteś w trasie, jeździsz po mieście, parkujesz czy cofasz, dzięki nowej generacji układu kierowniczego Ford Adaptive Steering manewrowanie samochodem jest niezwykle łatwe. Przy niskich prędkościach i w ciasnych przestrzeniach, kręcenie kierownicą jest lekkie i przyjemne. Natomiast jazda z wyższą prędkością jest bardziej stabilna. Dzięki zmiennemu przełożeniu układu kierowniczego każda podróż to prawdziwa przyjemność. System wyposażony jest również w tryb do jazdy sportowej. Wystarczy go uruchomić, a wchodzenie w zakręty staje się łatwe jak nigdy dotąd.

Pewne prowadzenie bez względu na warunki drogowe

Inteligentny układ napędu na wszystkie koła (AWD) stale monitoruje warunki jazdy, optymalizując przyczepność zależnie od nawierzchni i rozdzielając większy moment obrotowy na te koła, które mogą go lepiej wykorzystać. Wyświetlacz w zestawie wskaźników informuje kierowcę o rozdziale siły napędowej dla przednich i tylnych kół.

Ford Edge w górskiej, zimowej scenerii
Ford Edge w ruchu

Zaawansowany system pomagający utrzymać pojazd na pasie ruchu

Wystarczy chwila nieuwagi, by zjechać ze swojego pasa ruchu, co może mieć poważne konsekwencje. Korzystając z umieszczonej z przodu pojazdu kamery, system monitoruje drogę przed autem i rozpoznaje, że pojazd zbliża się do oznaczeń pasa przy wyłączonym kierunkowskazie. W przypadku wykrycia niezamierzonego zjechania z pasa ruchu ostrzega o tym kierowcę poprzez wywołanie drgań na kierownicy. Gdy kierowca nie zareaguje na ostrzeżenie o zjechaniu z pasa ruchu, system wspomagający utrzymanie pojazdu na pasie ruchu spowoduje, że kierowca odczuje na kierownicy siłę układu wspomagania, kierującą pojazd na właściwy pas ruchu. Kierowca może świadomie pominąć działanie systemu, kontynuując manewr w zaplanowany sposób. System przechodzi automatycznie w stan uśpienia, gdy prędkość spada poniżej 65 km/h. Można go również wyłączyć ręcznie.

Top