Kupuj z FordemSamochody dostawcze

Elektryczny Ford Explorer

Nowy, całkowicie elektryczny Explorer jest pierwszy w imponującym harmonogramie premier 3 nowych, całkowicie elektrycznych samochodów osobowych w 2024 r. i będzie mieć krytyczne znaczenie dla przekształcenia oferty samochodów osobowych firmy Ford w całkowicie elektryczną do roku 2030. Przejdź na naszą stronę prezentacyjną lub wyświetl odpowiedzi na poniższe pytania aby uzyskać więcej informacji.
 

Przegląd

Dlaczego warto kupić pojazd z napędem elektrycznym?

Najważniejsze powody, aby kupić pojazd całkowicie elektryczny:

  • Brak emisji spalin podczas jazdy
  • Przyjemność z jazdy! Nowy, całkowicie elektryczny Ford Explorer oferuje natychmiastowy moment obrotowy i imponujące przyspieszenie.
  • Oszczędności codziennych kosztów eksploatacji dzięki minimalnym wymaganiom serwisowania i możliwość wykorzystania dynamicznych taryf energetycznych*, aby ładować pojazd w domu przy najniższej cenie.

*Tam, gdzie takie taryfy istnieją; oszczędności w por. z odpowiadającym pojazdem benzynowym/Diesel.

Jakie pojazdy wchodzą w skład oferty nowego, całkowicie elektrycznego Forda Explorera?

Oferta:

  • Oferta obejmuje dwie serie: Explorer (Select rynkach RHD) i Explorer Premium
  • Wysoki poziom wyposażenia standardowego we wszystkich seriach, w tym podgrzewany fotel kierowcy z funkcją masażu, inteligentny tempomat adaptacyjny i kamera cofania.
  • 1 pakiet opcji: Pakiet asystenta kierowcy
  • Opcje indywidualne, a w tym:
    • Energooszczędny system pompy ciepła — zaprojektowany w celu maksymalizacji zasięgu poprzez wydajne ogrzewanie i chłodzenie akumulatora i kabiny.
    • Hak holowniczy
    • Nieruchomy dach panoramiczny (standard w serii Premium RHD, opcja w serii Premium LHD)
    • Koła 21"
    • Ergonomiczne siedzenia
    • Opony całoroczne

EXPLORER (Select) — standardowe funkcje:

  • Ręcznie otwierane drzwi tyłu nadwozia
  • Reflektory LED z automatyczną zmianą świateł drogowych na światła mijania
  • Tapicerka siedzeń Sensico® z wstawką z tkaniny
  • Aluminiowe obręcze kół 19"
  • Elektryczne siedzenie kierowcy z funkcją pamięci i masażu

EXPLORER Premium — standardowe funkcje:

  • Drzwi tyłu nadwozia otwierane/zamykane elektrycznie bez użycia rąk.
  • Reflektory matrycowe LED
  • Nastrojowe oświetlenie LED wnętrza
  • Tapicerka siedzeń Sensico®
  • Aluminiowe obręcze kół 20"
  • Płaty osłony progu drzwi przednich

Gdzie będzie produkowany nowy, całkowicie elektryczny Ford Explorer?

Nowy, całkowicie elektryczny Ford Explorer został zaprojektowany w Europie i zbudowany z myślą o europejskim rynku i klientach.

Jest produkowany w Europie w Centrum Elektryfikacji Forda w Kolonii w Niemczech. Zakład przechodzi transformację o wartości 1 mld USD i stanowi najważniejszy element zaangażowania firmy Ford w energię elektryczną.

Ile będzie kosztować nowy, całkowicie elektryczny Ford Explorer?

Zalecana cena detaliczna nowego, całkowicie elektrycznego Explorera zostanie przedstawiona w późniejszym terminie.

Jaką gwarancją będzie objęty akumulator i układ wysokonapięciowy nowego, całkowicie elektrycznego Forda Explorera?

Firma Ford zaoferuje gwarancję obejmującą 8 lat / 160 000 km (100 000 mil), zapewniającą klientom poczucie bezpieczeństwa. Więcej informacji dotyczących gwarancji i rozszerzonej gwarancji nowego całkowicie elektrycznego Forda Explorera zostanie przedstawionych przed terminem zamówienia.

Jakie są terminy przeglądów nowego, całkowicie elektrycznego Forda Explorera?

Całkowicie elektryczne pojazdy (EV) wymagają mniej konserwacji, ponieważ zawierają mniej ruchomych części, na przykład nie trzeba regularnie wymieniać oleju. Oznacza to możliwość niższych kosztów konserwacji niż w przypadku pojazdu z silnikiem spalinowym (ICE). 
Terminy przeglądów nowego, całkowicie elektrycznego Forda Explorera zostaną potwierdzone później.

Specyfikacje

Jakie są rozmiary nowego, całkowicie elektrycznego Forda Explorera?

Nowy, całkowicie elektryczny Ford Explorer jest to 5-miejscowy pojazd średniej wielkości, o długości 4,47 m i pojemności bagażnika 450 l. Jest nieco krótszy niż Ford Kuga, ale ma dłuższy rozstaw osi i zapewnia we wnętrzu dość miejsca dla kierowcy i pasażerów.

Czy nowy, całkowicie elektryczny Ford Explorer będzie dostępny w wersji AWD, czy FWD?

Będą dostępne warianty RWD i AWD. Więcej informacji na temat pojemności akumulatora i mocy wyjściowych przedstawimy później, kiedy zakończymy badania WLTP.

W jakich kolorach będzie oferowany nowy, całkowicie elektryczny Ford Explorer?

Nowy, całkowicie elektryczny Ford Explorer będzie oferowanych w następujących kolorach nadwozia:

  • Arctic Blue
  • Frozen White
  • Magnetic
  • Absolute Black
  • Lucid Red / Rapid Red
  • Blue my Mind

W jakie rodzaje świateł będzie wyposażony nowy, całkowicie elektryczny Ford Explorer?

Nowy, całkowicie elektryczny Ford Explorer oferuje klientom odważny wygląd nadwozia i innowacyjne, praktyczne wnętrze.

Zaawansowana technologia oświetlenia to tylko jeden z przykładów efektownego wyglądu zewnętrznego:

  • Połączone z kierunkowskazami światła do jazdy dziennej LED Signature zapalające się automatycznie po uruchomieniu pojazdu.
  • Bezolśnieniowe światła drogowe dostosowują kształt wiązki świetlnej, aby zminimalizować olśnienia i maksymalnie oświetlić otoczenie (standard w serii Premium).
  • Oświetlenie powitalne i pożegnalne obejmuje światła LED na klamkach drzwi i lampki wyświetlające logo w lusterkach zewnętrznych.

Czy nowy, całkowicie elektryczny Ford Explorer ma przekładnię mechaniczną, czy automatyczną?

Pojazd będzie działał podobnie do automatów. Pedał sprzęgła nie jest potrzebny, więc jazda, szczególnie w mieście, jest prostsza.

Jedną z głównych zalet całkowicie elektrycznego napędu jest uproszczona przekładnia. Jest to przekładnia jednobiegowa, zwiększająca wygodę prowadzenia pojazdu i łatwość jego obsługi.

W jakim czasie nowy, całkowicie elektryczny Ford Explorer przyspiesza od 0 do 60 mil/h (100 km/h)?

Nowy, całkowicie elektryczny Ford Explorer oferuje natychmiastowy moment obrotowy i imponujące przyspieszenie. Potwierdzimy osiągi pojazdu w późniejszym terminie.

Jaką prędkość osiąga nowy, całkowicie elektryczny Ford Explorer?

Maksymalna prędkość wynosi 160 lub 180 km/h zależnie od wybranego zespołu napędowego.

Co to jest MegaConsole? Jak wygląda schowek w nowym, całkowicie elektrycznym Fordzie Explorer?

MegaConsole to 17-litrowa komora pod podłokietnikiem, w której można przechowywać laptop 15” i duże 1,5-litrowe butelki z wodą. W komorze znajduje się przegroda pozwalająca zagospodarować przestrzeń zgodnie z preferencjami klienta. W konsoli środkowej znajduje się komora układu multimedialnego z dwoma portami USB-C dla części przedniej i dwoma dla części tylnej pojazdu, a także bezprzewodową ładowarką smartfonu.

Jakie są rozmiary ekranu wewnętrznego w nowym, całkowicie elektrycznym Fordzie Explorer?

Standardowo każdy For Explorer jest wyposażony w ekran 14,6'', jeden z największych oferowanych obecnie w segmencie całkowicie elektrycznych samochodów pasażerskich. Wyświetlacz SYNC Move® obsługuje najnowszy system informacyjno-rozrywkowy firmy Ford, a ekran dotykowy można regulować od położenia pionowego do dolnego, zależnie od preferencji klienta. Można go też przesunąć poza obszar bezpośredniego oświetlenia słonecznego.

Jakie jest maksymalne obciążenie dachu w nowym, całkowicie elektrycznym Fordzie Explorer?

Dach w nowym, całkowicie elektrycznym Fordzie Explorer wytrzymuje obciążenie do 75 kg.

Jaką masę może holować nowy, całkowicie elektryczny Ford Explorer?

Nowy, całkowicie elektryczny Ford Explorer może holować do 1000 kg w przypadku RWD i 1200 kg w przypadku AWD (przyczepa z hamulcem, nachylenie 12%).

Czy nowy, całkowicie elektryczny Ford Explorer jest wyposażony w pompę ciepła?

Pompa ciepła stanowi wydajny sposób ogrzewania kabiny i jest dostępna jako pojedyncza opcja w modelach Explorer i Explorer Premium. Działa odwrotnie do tradycyjnego systemu klimatyzacji, pobierając energię otoczenia (ciepło) z otoczenia pojazdu i kondensując ją do wykorzystania w pojeździe. Pompy ciepła są bardziej przydatne w chłodniejszym klimacie.

Pompa ciepła działa podobnie jak system klimatyzacji i może chłodzić i ogrzewać kabinę, zużywając mniej energii z akumulatora i umożliwiając większy zasięg jazdy.

Funkcje

Jakie są główne funkcje wnętrza nowego, całkowicie elektrycznego Forda Explorer?

Nowy Explorer oferuje sportowe, wysokiej klasy i wygodne siedzenia ze zintegrowanym zagłówkiem i kierownicę w kształcie kwadratokręgu zapewniającą optymalny komfort kolan.

Kolory i materiały wnętrza tworzą zachęcają atmosferę dzięki nowoczesnemu i szlachetnemu wyglądowi.

Nowy, całkowicie elektryczny Explorer prezentuje elegancki design wnętrza z innowacyjnymi, praktycznymi komponentami.

  • SYNC Move®: ruchomy ekran 14,6" dostępny zarówno dla kierowcy, jak i pasażerów podczas jazdy lub postoju. Umożliwia dostęp do funkcjonalnej i intuicyjnej technologii poprzez łatwy w użyciu interfejs. Ruchomy ekran dotykowy umożliwia maksymalne wykorzystanie dużego wyświetlacza i funkcji bezprzewodowego dublowania smartfonu, która obsługuje aplikacje Android Auto, Apple CarPlay i Nawigację sieciową.
    Uwaga: Wymaga to aktywacji modemu/subskrypcji aktywacji za pośrednictwem aplikacji FordPass dla Nawigacji sieciowej.
  • Mój osobisty schowek: Dodatkowy ukryty schowek na rzeczy osobiste za ekranem SYNC Move. Elektroniczny przełącznik zapewnia dodatkowe poczucie bezpieczeństwa, blokując ekran, gdy jest on przechylony pod kątem 30°, a pojazd jest wyłączony.
  • MegaConsole: 17-litrowa przestrzeń do przechowywania zapewniająca dość miejsca na torbę lub laptop, co pozwala utrzymać porządek w kabinie.

Inne ważne funkcje:

  • System nagłośnienia z siedmioma głośnikami, przy czym środkowy głośnik jest zamontowany jako stylizowany element deski rozdzielczej (soundbar).
  • Komora układu multimedialnego z miejscem na dwa duże smartfony, wyposażona w dwa porty USB-C i bezprzewodową ładowarkę telefonu (z kompatybilnym smartfonem).
  • MegaConsole: Komora pod podłokietnikiem zawiera przegrodę umożliwiającą dowolną organizację przestrzeni.
  • 450-litrowy bagażnik z tyłu, po złożeniu siedzeń w drugim rzędzie przestrzeń powiększa się do 1422 litrów.
  • Podłoga ładunkowa ma dwie pozycje, dzięki czemu klienci mogą stworzyć ukrytą przestrzeń do przechowywania, gdy podłoga znajduje się w wyższej pozycji. Pozycje podłogi ładunkowej zapewniają maksymalną objętość lub płaską powierzchnię do załadunku.

W jakie technologie jest wyposażony nowy, całkowicie elektryczny Ford Explorer?

Nowy, całkowicie elektryczny Ford Explorer jest wyposażony w następujące kluczowe technologie:

  • SYNC Move® — ruchomy ekran dotykowy 14,6"
    • Położenie ekranu dotykowego 14,6" SYNC Move wbudowanego w MegaConsole można regulować w celu dostosowania do indywidualnych preferencji.
    • Ręczna regulacja została celowo wybrana, aby zapewnić szybszy i cichszy sposób regulacji podczas jazdy lub postoju.
  • Cyfrowy zestaw wskaźników 5,3”
    • W 5,3-calowym cyfrowym zestawie wskaźników są wyświetlane istotne informacje takie jak prędkość, wskazówki nawigacji, stan naładowania akumulatora, zużycie energii, ostrzeżenia wizualne i wyświetlacze systemów wspomagających kierowcę, toteż nie ma konieczności patrzenia na ekran dotykowy SYNC Move®.[‡]
  • MegaConsole
    • Inteligentnie zaprojektowana konsola środkowa ze schowkiem o pojemności 17 l pod podłokietnikiem.
  • Utrzymanie pośrodku pasa z Asystentem zmiany pasa
    • Ta nowa funkcja, dostępna w ramach opcjonalnego pakietu Asystenta kierowcy, zwiększa obecne możliwości systemu, pomagając kierowcom utrzymać pas ruchu na autostradach.
    • Funkcja ta zapewnia również pomoc podczas wyprzedzania.

W jakie rodzaje technologii Asystenta kierowcy będzie wyposażony nowy, całkowicie elektryczny Ford Explorer?

Nowy, całkowicie elektryczny Ford Explorer będzie wyposażony w pakiet zaawansowanych technologii Asystenta kierowcy[‡].

Opcjonalny pakiet Asystenta kierowcy obejmuje następujące dodatkowe funkcje:

  • Nowa funkcja: Utrzymanie pośrodku pasa z Asystentem zmiany pasa
  • Asystent parkowania (z 12 czujnikami ultradźwiękowymi)
  • Kamera o zasięgu 360 stopni
  • Drzwi tyłu nadwozia otwierane/zamykane elektrycznie bez użycia rąk są standardowym wyposażeniem serii Explorer Premium (i opcjonalnym wyposażeniem serii Explorer/ Select z pakietem Asystenta kierowcy)

W jakie rodzaje funkcji łączności jest wyposażony nowy, całkowicie elektryczny Ford Explorer?

Odblokowanie inteligentnej strony Explorera jest łatwe. Po aktywacji modemu i podłączeniu smartfonu klienci mogą korzystać z nieprzerwanej łączności.

Funkcje obejmują:

  • Planowanie podróży na pokładzie pojazdu elektrycznego
  • Znajdowanie stacji ładowania w systemie nawigacji
  • Pokładowe planowanie ładowania
  • Bezprzewodowe aplikacje Apple CarPlay / Android Auto

Jaką system nagłośnienia znajduje się w nowym, całkowicie elektrycznym Fordzie Explorer?

System nagłośnienia składający się z 6+1 głośników z głośnikiem centralnym zaprojektowanym jako widoczny element wykonany w technologii 3D (soundbar), aby zapewnić wyraźny i czysty dźwięk podczas niezapomnianych podróży. Zestaw B&O jest niedostępny.

Jakie technologie jazdy będą oferowane w nowym, całkowicie elektrycznym Fordzie Explorer?

Nowy, całkowicie elektryczny Ford Explorer oferuje istniejące technologie jazdy, a w tym:

  • Monitorowanie martwego pola oraz alarm ruchu poprzecznego Cross Traffic Alert (CTA) z funkcją aktywnego hamowania i ostrzeżenia przy wysiadaniu
    • Funkcja monitorowania martwego pola wykorzystuje czujniki radarowe do wykrywania innego pojazdu wjeżdżającego w martwe pole po dowolnej stronie prowadzonego pojazdu.
  • Alarm ruchu poprzecznego Cross Traffic Alert (CTA)
    • Wykorzystuje czujniki w celu poprawy bezpieczeństwa podczas cofania z miejsca parkingowego, gdzie widoczność może być ograniczona przez pojazdy lub przeszkody zaparkowane po obu stronach.
  • Ostrzeżenie przy wysiadaniu
    • Dostarcza wizualne i dźwiękowe ostrzeżenia użytkownikom dróg i pasażerom pojazdów, gdy wykryje, że otwarcie drzwi zaparkowanego samochodu może spowodować kolizję, zapewniając bezpieczeństwo klientom i innym użytkownikom dróg.
  • Funkcja Driver Alert
    • Kamera skierowana do przodu monitoruje znaki drogowe, aby śledzić pozycję pojazdu i ostrzegać, jeśli wykryje nietypowe wzorce zachowania kierowcy. Funkcja przypomina wówczas kierowcy o konieczności zrobienia przerwy.
  • Rozpoznawanie znaków drogowych
    • Monitoruje znaki drogowe za pomocą przedniej kamery i wyraźnie wyświetla je kierowcom.
  • Zły kierunek jazdy
    • Korzysta z przedniej kamery, danych nawigacji technologii firmy Ford rozpoznawania znaków drogowych, aby rozpoznać, kiedy kierowca omyłkowo wjeżdża na zjazd z drogi szybkiego ruchu lub autostrady.
  • Inteligentny adaptacyjny tempomat (iACC)[‡]
    • Po aktywacji iACC automatycznie przyjmuje ograniczenia prędkości rozpoznane przez przednią kamerę lub wskazane w danych nawigacyjnych i utrzymuje wstępnie ustawioną odległość od poprzedzającego pojazdu włącznie z zatrzymaniem. Kiedy powróci płynność ruchu, system ponownie przyspiesza do ustawionej prędkości.
    • Pomoc w utrzymaniu pasa ruchu wykrywa oznaczenia pasa na drodze, aby zapobiegać zjechaniu z niego pojazdu. Może delikatnie skierować kierowcę ponownie na pas, zapewniając bezpieczeństwo. Ostrzeżenie o zjechaniu z pasa ruchu ostrzega kierowcę drganiami w kierownicy, jeśli wykryje zjeżdżanie pojazdu z pasa.
    • Wykorzystuje przedni radar i kamerę do wykrywania pojazdów, motocykli lub pieszych na drodze przed pojazdem oraz osób, które mogą przechodzić przed pojazdem. W krytycznych sytuacjach kierowca zostanie ostrzeżony za pomocą ostrzeżeń dźwiękowych i wizualnych, a jeśli nie zareaguje, system automatycznie uruchomi hamulce.
    • Współpracując z funkcją Pre-Collision Assist, system ten pomaga kierowcy kierować pojazdem w sposób wystarczający do ominięcia zagrożenia.
  • Hamowanie po zderzeniu
    • Automatycznie rozpoznaje, że pojazd uczestniczył w kolizji i utrzymuje po wypadku załączone hamulce, aby zapobiec dalszemu niebezpieczeństwu.
  • Kamera cofania
    • Pozwala sprawdzać sytuację za cofającym pojazdem, co sprawia, że manewrowanie jest łatwiejsze, bezpieczniejsze i mniej stresujące.
  • Układ pomocy przy parkowaniu przodem i tyłem z Asystentem hamowania
    • Ułatwia parkowanie w zatłoczonym otoczeniu lub ciasnej przestrzeni, a w przypadku wykrycia jakiegoś obiektu na drodze pojazdu może uruchomić hamulce.

Jakie technologie jazdy będą oferowane w pakiecie Asystenta kierowcy w nowym, całkowicie elektrycznym Fordzie Explorer?

Dostępne zarówno w wersjach Select, jak i Premium

  • Kamera o zasięgu 360 stopni: Kamery z przodu, z boków i z tyłu pojazdu są łączone, aby zapewnić różne widoki w czasie rzeczywistym, co ułatwia klientom parkowanie i manewrowanie.
  • Drzwi tyłu nadwozia otwierane/zamykane elektrycznie bez użycia rąk: (tylko w wersji Select, standard w wersji Premium) Łatwość obsługi i wygoda.
  • Asystent parkowania (z 12 czujnikami ultradźwiękowymi): Podczas parkowania prostopadłego i równoległego kontroluje hamulce, moc i kierunek jazdy.[‡]
  • Nowa funkcja utrzymania na środku pasa z Asystentem zmiany pasa łączy następujące technologie:
    • Centrowanie toru jazdy: Rozszerzenie systemu inteligentnego adaptacyjnego tempomatu (iACC). Stosuje ciągłe wspomaganie kierownicy i prowadzi pojazd za pomocą automatycznych ruchów kierownicą, aby utrzymać go na środku jego pasa.
    • Asystent zmiany pasa: Celem systemu jest pomoc kierowcy w zmianie pasa ruchu na autostradach. System zapewnia rzeczywiste wspomaganie kierowania, gdy kierowca chce zmienić pas ruchu. Można go aktywować poprzez naciśnięcie kierunkowskazu i monitoruje on ruch zbliżający się od tyłu przed rozpoczęciem zmiany pasa ruchu.

Ładowanie i zasięg

Jakie są opcje ładowania są dostępne dla nowego, całkowicie elektrycznego Forda Explorera?

Pracujemy nad tym, aby każdy aspekt ładowania elektrycznego Forda był prosty i wygodny — obecnie mamy ponad 500 000 punktów ładowania w naszej sieci BlueOval™ [††] — wszystkie dostępne za pośrednictwem jednej aplikacji FordPass. Wiele stacji ładowania BlueOval™ oferuje także funkcję Plug and Charge, oferują ją także stacje IONITY usytuowane wygodnie wzdłuż autostrad w wielu europejskich krajach.

Jak ładować nowego, całkowicie elektrycznego Forda Explorera?

Nowy, całkowicie elektryczny Explorer jest standardowo wyposażony w kabel ładowania w trybie 3 prądem przemiennym, co umożliwia ładowanie pojazdu w domu, w pracy i w miejscach publicznych.

  • Kabel ładowania w trybie 3 jest standardowym elementem wyposażenia do użycia w punktach ładowania prądem przemiennym zapewniających optymalną wygodę. Ładowanie w trybie 3 umożliwia pojazdowi poinstruowanie punktu ładowania o wyłączeniu zasilania po pełnym naładowaniu.
  • Kabel do ładowania w domu podłączany do domowego gniazda elektrycznego będzie dostępny jako opcjonalny dodatek.
  • Kombinowany system ładowania (CCS) jest w stanie naładować akumulator pojazdu na stacjach szybkiego ładowania prądem stałym o dużej mocy od 10% do 80% w około 25 minut. [†]

Jaka jest różnica między ładowaniem prądem przemiennym (AC) a stałym (DC)?

Ładowanie AC w porównaniu z ładowaniem DC
Pojazdy całkowicie elektryczne przechowują energię w akumulatorze jako prąd stały (DC) i mogą otrzymywać więcej energii za pośrednictwem stacji ładowania DC, ponieważ nie muszą konwertować prądu stałego.

Prąd przemienny (AC) jest łatwiej dostępny w sieci, gdzie łatwiej jest go transportować na duże odległości, ponieważ większość domów otrzymuje energię elektryczną w postaci prądu przemiennego. Pojazd całkowicie elektryczny musi jednak przekształcić prąd przemienny w prąd stały — jest to wykonywane przez pokładową ładowarkę Explorera, która obsługuje maksymalną moc ładowania prądem przemiennym wynoszącą 11 kW.

Szacuje się, że funkcja szybkiego ładowania pojazdu prądem stałym jest w stanie naładować akumulator w 10–80% w około 25 minut[†]. Sieci ładowania Blue Oval™, BP Pulse i IONITY oferują stacje szybkiego ładowania prądem stałym.

Elektryczny Explorer jest wyposażony w gniazdo ładowania kombinowanego systemu ładowania CCS (Combined Charging System). Zapewnia to zgodność zarówno z wtykami ładowania AC typu 2, jak wtykami szybkiego ładowania DC CCS.

Czy ładowarka Ford Connected Wallbox lub odpowiednik będzie obsługiwać ładowanie w domu nowego, całkowicie elektrycznego Forda Explorera?

Firma Ford planuje poszerzenie możliwości ładowania pojazdów w domu w całej Europie za pomocą nowej ładowarki AC Wallbox z funkcją łączności.

Firma Ford będzie nadal oferować usługi instalacyjne na określonych rynkach, aby maksymalnie ułatwić klientom ładowanie w domu.

Co planuje firma Ford w związku z ładowarkami Wallbox do nowego, całkowicie elektrycznego Forda Explorera?

Firma Ford współpracuje z kilkoma producentami wysokiej klasy stacji ładowania i dostawcami usług instalacyjnych na rynkach europejskich, aby zapewnić klientom szeroki zakres usług związanych z ładowaniem w domu. 
Firma Ford będzie kierować klientów do tych partnerów, u których będą oni mieli możliwość wyboru spośród szeregu różnych stacji Wallbox, w oparciu o ich indywidualne preferencje.

Jaki będzie zasięg nowego, całkowicie elektrycznego Forda Explorera?

Obecnie przeprowadzamy intensywne testy zespołu napędowego i optymalizację, a także homologację kompletnego pojazdu. Udostępnimy wszystkie dane bliżej premiery pojazdu.

Co wpływa na zasięg nowego, całkowicie elektrycznego Forda Explorera?

Zasięg jest zmaksymalizowany dzięki m.in. wydajnym oponom, kompleksowej optymalizacji aerodynamicznej, w tym kół, w pełni zakrytemu podwoziu, specjalnie zaprojektowanym otworom wentylacyjnym.

Na zasięg wpływa wiele elementów zewnętrznych, w szczególności pogoda, temperatura otoczenia, zachowanie kierowcy, profil jazdy, stan pojazdu, wiek oraz stan i temperatura akumulatora litowo-jonowego.[†]

Więcej szczegółów na temat zasięgu i rzeczywistych różnic będzie dostępnych w późniejszym terminie, po zakończeniu testów WLTP.

Czy masa ładunku lub klimat wpływają na zasięg nowego, całkowicie elektrycznego Forda Explorera?

Na zasięg pojazdów elektrycznych może wpływać kilka czynników, takich jak szybka jazda, ekstremalnie wysokie lub niskie temperatury, korzystanie z ogrzewania i klimatyzacji, duże obciążenie użytkowe i wiatr, konserwacja pojazdu, wiek akumulatora litowo-jonowego i jego kondycja. [†]

Jaka jest spodziewana efektywność akumulatorów w nowym, całkowicie elektrycznym Fordzie Explorer?

Ostateczne dane WLTP i bardziej szczegółowe informacje o zasięgu, w tym wydajność w milach na kWh, będą dostępne w późniejszym terminie, po zakończeniu testów WLTP. [†]

Co będzie następne?

Czy będzie wersja hybrydowa nowego, całkowicie elektrycznego Forda Explorera?

Nowy, całkowicie elektryczny Ford Explorer będzie dostępny jedynie w wersji całkowicie elektrycznej. Na niektórych rynkach dostępny jest znacznie większy 7-miejscowy Ford Explorer PHEV. Jest to inny pojazd. Wszystkie pojazdy osobowe firmy Ford będą całkowicie elektryczne od 2030 r. Nowy całkowicie elektryczny Explorer jest pojazdem całkowicie elektrycznym, napędzanym wyłącznie silnikiem elektrycznym zasilanym z akumulatora. Nie posiada silnika spalinowego benzynowego ani wysokoprężnego (ICE). Nie jest też pojazdem hybrydowym (częściowo elektryczny, częściowo spalinowym).

Czy będą wersje z silnikiem benzynowym/Diesel nowego, całkowicie elektrycznego Forda Explorera?

Nowy, całkowicie elektryczny Ford Explorer będzie dostępny jedynie w wersji całkowicie elektrycznej. Na niektórych rynkach dostępny jest znacznie większy 7-miejscowy Ford Explorer PHEV. Jest to inny pojazd. Wszystkie pojazdy osobowe firmy Ford będą całkowicie elektryczne od 2030 r. Nowy całkowicie elektryczny Explorer jest pojazdem całkowicie elektrycznym, napędzanym wyłącznie silnikiem elektrycznym zasilanym z akumulatora. Nie posiada silnika spalinowego benzynowego ani wysokoprężnego (ICE). Nie jest też pojazdem hybrydowym (częściowo elektryczny, częściowo spalinowym).

Jakie są plany firmy Ford dotyczące całkowicie elektrycznych samochodów pasażerskich?

Nowy, całkowicie elektryczny Ford Explorer jest pierwszy w imponującym harmonogramie premier 3 nowych, całkowicie elektrycznych samochodów osobowych w 2024 r. i będzie mieć krytyczne znaczenie dla przekształcenia oferty samochodów osobowych firmy Ford w całkowicie elektryczną do roku 2030.

Dodatkowe informacje

Prezentacja samochodu elektrycznego Explorer


Polityka firmy Ford zakłada ciągły rozwój produktów. Zastrzega się prawo do zmiany specyfikacji, kolorów modeli i elementów przedstawionych i opisanych na tej stronie w dowolnym momencie.

[†] Zasięg i czas ładowania w oparciu o metodologię komputerową producenta przy użyciu szybkiej ładowarki DC. Szybkość ładowania zmniejsza się z chwilą osiągnięcia pełnej pojemności akumulatora. Wyniki mogą się różnić w zależności od godzin ładowania i stanu naładowania akumulatora. Faktyczny zasięg różni się zależnie od warunków, w tym pogody, temperatury otoczenia, zachowania kierowcy, profilu jazdy, stanu pojazdu, wieku oraz stanu i temperatury akumulatora litowo-jonowego.[†]

[‡] Nie prowadź pojazdu, mając rozproszoną uwagę lub używając jednocześnie ręcznych urządzeń. Jeśli to tylko możliwe, używaj systemów sterowanych głosowo. Niektóre funkcje mogą być zablokowane, gdy pojazd jest na biegu. Nie wszystkie funkcje są kompatybilne ze wszystkimi telefonami. Zawartość wyświetlana na ekranie ma charakter ilustracyjny, rzeczywisty obraz może się różnić.

[††] Dostęp do sieci ładowania BlueOval™ wymaga aktywacji bezpłatnej subskrypcji w aplikacji FordPass. IONITY i inne dodatki będą wymagać płatnego odnowienia po upływie roku.

Ford.pl wykorzystuje na tej witrynie pliki cookie i inne technologie w celu usprawnienia korzystania z treści witryny i wyświetlania reklam dostosowanych do potrzeb użytkownika.

Użytkownik może w dowolnym momencie zarządzać plikami cookie na stronie  Zarządzanie ustawieniami plików cookie, może to ograniczyć lub uniemożliwić korzystanie z pewnych funkcji witryny.

Prosimy zapoznać się z Polityką prywatności i plików cookie witryny, aby uzyskać dalsze informacje.