FORD CONNECTED WALLBOX – SZYBKIE ŁADOWANIE AUTA W DOMU
Ford Connected Wallbox to rekomendowana przez Forda naścienna ładowarka dla trójfazowych systemów zasilania elektrycznego w domach i garażach. Jeżeli zatem masz w swoim domu przyłącze trójfazowe, możesz korzystać z wygodnego, prostego w obsłudze, bezpiecznego i szybkiego ładowania w domu dzięki systemowi Ford Connected Wallbox. Moc wyjściowa takiej ładowarki to 11 kW, prąd ładowania jest regulowany, dzięki czemu urządzenie jest bezpieczne dla domowej instalacji i nie wpływa w żaden sposób na działanie innych elektrycznych urządzeń w naszym domu. Kabel w zestawie Ford Connected Wallbox ma aż 7,5 metra długości, co pozwala dogodnie rozplanować miejsce na domowy punkt ładowania. Ponadto w zestawie otrzymujemy także wygodną stację dokującą ułatwiającą przechowywanie kabli i złączy.
System Ford Connected Wallbox dla trójfazowych systemów zasilania kosztuje tylko 2989 zł. Dealerzy Forda oferują dodatkowo możliwość profesjonalnego montażu takiej ładowarki. Dzięki takiemu rozwiązaniu, wraz z kupnem zelektryfikowanego samochodu od razu zyskujesz pełną możliwość maksymalnego wykorzystania swojej infrastruktury domowej. aKoszt zakupionej ładowarki możesz rozłożyć na płatność ratalną tak samo jak samochód, jeśli zdecydujesz się na zakup w ratalnym modelu takim jak program Ford Leasing Opcje czy Ford Opcje. Ford Connected Wallbox warto zamówić go w sytuacji, gdy marzysz o Fordzie Mustangu Mach-E w przydomowym garażu, lub chcesz szybko naładować Forda Kuga w wersji PHEV lub Forda Explorer. Sama cena energii pobieranej za pośrednictwem takiego rozwiązania jest tak samo niska jak w przypadku poboru ze zwykłego gniazdka, a dodatkowo można automatycznie zaplanować godziny, w których ładowany będzie samochód, dlatego Planując zakup auta elektrycznego warto rozważyć zmianę taryfy i np. wybrać taryfę z niższą ceną za prąd w nocy czy w wybranych godzinach. Gdy ładować będziemy w czasie obowiązywania tańszej taryfy, eksploatacja pojazdu będzie jeszcze tańsza!
A CO JAK NIE POSIADASZ W DOMU TRÓJFAZOWEGO ZŁĄCZA SIŁOWEGO?
W takiej sytuacji również możesz korzystać z trójwazowej ładowarki Ford Connected Wallbox ale moc ładowania będzie z decydowanie mniejsza, dlatego warto rozważyć modyfikację instalacji elektrycznej w posiadanej nieruchomości z jednofazowej na trójfazową. W przypadku wynajmowanej nieruchomości konieczne będzie też uzyskanie pisemnej zgody na to ze strony właściciela lub zarządcy nieruchomości. Sama zmiana instalacji wymaga zatrudnienia elektryka z odpowiednimi uprawnieniami, który wykona niezbędne prace. Gdy instalacja zostanie wykonana należy skontaktować się z dostawcą energii w celu montażu nowego licznika i jego oplombowania. W sytuacji, gdy istniejące przyłącze energetyczne ma zbyt niską moc dla instalacji trójfazowej i planowanego jej wykorzystania do ładowania auta elektrycznego, trzeba przejść procedurę analogiczną jak w przypadku przyłączania nowego obiektu do sieci energetycznej.
Po pierwsze, instalacja w domu musi być odpowiednio zaprojektowana i wykonana (przez osoby z odpowiednimi uprawnieniami) by spełniała wymagania dla złączy trójfazowych. Po drugie należy złożyć wniosek do dostawcy energii o zwiększenie (zmianę) mocy przyłączeniowej, co wiąże się z poniesieniem pewnych kosztów. Wniosek taki można złożyć w punktach obsługi klienta danego dystrybutora energetycznego obsługującego Twoją nieruchomość, niektórzy dostawcy energii umożliwiają tez składanie wniosków online. Na podstawie złożonego wniosku dostawca energii przygotuje nową umowę o przyłączenie danego obiektu. Po podpisaniu umowy należy powiadomić dostawcę energii o gotowości do przyłączenia i przedstawić oświadczenie o stanie technicznym instalacji (musi być poprawnie wykonana względem zwiększonej mocy). Jeżeli instalacja jest poprawnie wykonana, odebrana, a zakład energetyczny potwierdził wykonanie przyłącza, należy jeszcze opłacić fakturę za przyłączenie (zwiększenie jego mocy) i od tej pory można bezpiecznie ładować auto elektryczne lub zelektryfikowane. Każdy dostawca energii dostarczający prąd do Twojej nieruchomości z pewnością udzieli wszelkich niezbędnych informacji dotyczących szczegółów zwiększenia mocy przyłączeniowej.
Czy gra jest warta świeczki. Zdecydowanie przy stosunkowo niewielkim koszcie i bez większego wysiłku możemy zamienić nasz dom w całkiem efektywną i tanią stację ładowania dla naszego samochodu elektrycznego, takiego jak Ford Mustang Mach-E lub Hybryd typu plug-in Forda Kugi plug-in Hybrid i Forda Explorer.
ŁADOWANIE AUTA W HALI GARAŻOWEJ – CZY JEST MOŻLIWE?
W listopadzie br. Rada Ministrów przyjęła rządowy projekt nowelizacji Ustawy o elektromobilności. Nowela zakłada wiele regulacji ułatwiających instalowanie i użytkowanie punktów ładowania aut elektrycznych i zelektryfikowanych w budynkach wielorodzinnych. Nowe przepisy zdefiniują procedury dotyczące instalacji takich punktów np. w podziemnych parkingach pod budynkami mieszkalnymi. Przepisy mają ułatwić montaż punktów ładowania na wniosek mieszkańców danego budynku.
Jednak niezależnie od rządowych projektów, osoby zainteresowane punktem ładowania w budynku wielorodzinnym mogą porozumieć się z zarządcą budynku (np. spółdzielnią, wspólnotą mieszkańców itp.) – takie oddolne inicjatywy istnieją i w wielu miejscach w Polsce udaje się je doprowadzić do szczęśliwego finału, tj. obecności sprawiedliwie rozliczanego punktu ładowania w budynku wielorodzinnym. Niemniej nowelizacja prawa powinna starania o tego typu punkty ładowania zdecydowanie ułatwić.
ELEKTRYCZNY CZY HYBRYDA PLUG-IN? POZNAJ ŁADOWANE MODELE FORDA
Ford oferuje w swojej gamie aut obecnie pięć modelie samochodów, które można ładować w opisany wyżej sposób: Ford Kuga PHEV (Plug-in Hybrid), Ford Explorer PHEV (Plug-in Hybrid) oraz w pełni elektryczne, zrodzone z legendarnych ideałów: Ford Mustang Mach-E i Ford E-Transit, które otwierają nowy rozdział w historii marki.
Ford Mustang Mach-E – Dowiedz się więcej
Ford E-Transit – Dowiedz się więcej