OBIEKTYWNIE NAJLEPSZY – FORD MUSTANG MACH-E Z NAGRODAMI CAR OF THE YEAR POLSKA 2022 I THE BEST OF MOTO 2021

 

Tegoroczna edycja konkursu Car Of The Year Polska była bardzo mocno obsadzona - w plebiscycie wystartowało aż 37 modeli aut debiutujących na polskim rynku. Ten ponadredakcyjny, obiektywny i niezależny konkurs mógł mieć tylko jednego zwycięzcę - Mustanga Mach-E!


Plebiscyt Car Of The Year Polska - nagroda od niezależnych profesjonalistów

Plebiscyt Car of The Year Polska jest organizowany przez specjalnie do tego celu powołaną Fundację Car of The Year Polska. Organizacja ta została założona przez doświadczonych dziennikarzy z branży motoryzacyjnej. Co ważne, nie jest to plebiscyt konkretnej redakcji. Tytuł Car of The Year Polska oznacza, że Ford Mustang Mach-E zdobył największe uznanie w oczach jury konkursu, które stanowi grupa cenionych dziennikarzy motoryzacyjnych z różnych mediów i redakcji.

A group of people standing around a Mustang Mach-E

Fundacja Car of The Year Polska cieszy się wsparciem najważniejszych organizacji motoryzacyjnych w Polsce. Organizację plebiscytu aprobują i popierają PZPM, AKDP, ITS, PIMOT oraz Automobilklub Polski. Szczególną cechą tego konkursu jest jego całkowita niezależność od producentów i importerów aut, dzięki czemu dokonany wybór jest wyborem dokonanym przez dziennikarzy-ekspertów, którzy w swojej pracy zawodowej regularnie zajmują się testowaniem samochodów. Członkami jury konkursu Car of The Year Polska są:  Wojciech Sierpowski (AutoRok, Przewodniczący jury), Katarzyna Frendl (Motocaina.pl, „Motozoom” Biznes24 / Antena HD, Wiceprzewodnicząca jury), Robert Przybylski (Rzeczpospolita, Wiceprzewodniczący jury), a także dziennikarze takich mediów jak m.in. Motocaina.pl, Business Journal, Autoblog.pl, TVN Turbo, Forbes, Moto.pl, Logo czy Menadżer Floty.

 

Ford Mustang Mach-E laureatem plebiscytu Car Of The Year 2022

W najnowszej odsłonie plebiscytu triumfował Ford Mustang Mach-E. Nieszablonowe i pełne emocji podejście amerykańskiej marki do elektromobilności docenili polscy dziennikarze, przyznając temu modelowi największą liczbę 98 punktów. Statuetkę za zwycięstwo Forda Mustanga Mach-E w konkursie Car of The Year Polska 2022 przewodniczący jury, Wojciech Sierpowski wręczył osobiście Piotrowi Pawlakowi, Prezesowi Ford Polska.

- Bardzo mnie cieszy kolejna nagroda dla Mustanga Mach-E na polskim rynku. Jestem przekonany, że tego typu wyróżnienia pokazują klientom, że zmiany, które zachodzą w naszym otoczeniu są nieuchronne i elektromobilność jest przyszłością motoryzacji, a właściwie w przypadku Forda to już teraźniejszość. Nagroda w plebiscycie Car of the Year Polska to dowód na to, że nasza wytężona praca na przestrzeni ostatnich lat się opłaciła, a pierwszy w pełni elektryczny SUV Forda to po prostu niezwykle dopracowany, wszechstronny i innowacyjny samochód – powiedział Piotr Pawlak, prezes i dyrektor generalny Ford Polska.

Ford Mustang Mach-E

Ford Mustang Mach-E na drodze do tegorocznego tytułu Car of The Year Polska wyprzedził takie modele jak Renault Arkana (97 pkt), Hyundai Ioniq 5 (88 pkt), Nissan Qashqai (68 pkt) oraz Toyota Yaris Cross (49 pkt). To jednak nie jedyna nagroda, jaka przypadła Mustangowi Mach-E!

 

Kategoria Główna plebiscytu The Best of Moto 2021 - zwycięzca mógł być tylko jeden

Ford Mustang Mach-E otrzymał również tytuł Samochodu Roku w konkursie The Best of Moto 2021. Czwarta edycja plebiscytu organizowanego przez redakcję Moto.pl to wydarzenie o tyle cenne dla marki Ford, że wyboru w tym przypadku dokonywali nie tylko doświadczeni dziennikarze jednego z najpopularniejszych w Polsce serwisów motoryzacyjnych, ale również Czytelnicy.

Man speaking to an audience

Ten tytuł dla Mustanga Mach-E jest nobilitacją tego modelu również dlatego, że w czołowej czternastce konkursu znajdowały się auta z różnych segmentów. Także samochody luksusowe bardzo drogich marek (np. Mercedes EQS czy Jaguar F-Pace), ale to właśnie Mustang Mach-E znalazł największe uznanie w oczach dziennikarzy, redaktorów, testerów i – co również szczególnie cenne - Czytelników Moto.pl.

 

Mustang Mach-E - elektryczna rewolucja na bazie motoryzacyjnej legendy

Mustang to legenda motoryzacji. Pierwszy Mustang zadebiutował 17 kwietnia 1964 roku w Nowym Jorku, bardzo szybko zdobył serca pasjonatów motoryzacji na całym świecie, a marka Mustang na całe dziesięciolecia stała się ikoną popkultury. Świat się jednak zmienia, a Mustang Mach-E pokazuje, że możliwa jest transformacja w kierunku elektromobilności i zrównoważonej emisyjnie gospodarki zachowująca sportowe DNA i legendarnego ducha marki oraz kultowego modelu.

Zachowanie mocno sportowego charakteru w samochodzie elektrycznym, który jednocześnie jest przestronnym i modnym autem niezwykle popularnego obecnie segmentu SUV nie było zadaniem trywialnym, ale uzyskane nagrody i tytułu jednoznacznie pokazują, że udało się to osiągnąć. Zresztą, świadczą o tym nie tylko wyniki plebiscytów, ale też dane dotyczące sprzedaży tego modelu. Pierwsza partia aut, która trafiła na polski rynek rozeszła się błyskawicznie.

Ford Mustang Mach-E

Ford Mustang Mach-E to auto wyjątkowe na wiele sposobów. Ten bezemisyjny pojazd imponuje nie tylko dynamiką (przyśpiesza do 100 km/h w zaledwie 3,7 sekundy w topowej wersji Mustang Mach-E GT), ale również zasięgiem, co w przypadku aut elektrycznych nie jest już takie oczywiste. Tymczasem to właśnie tym autem dwaj norwescy eksperci od eko-drivingu pokonali imponujący dystans 807,2 kilometra bez choćby jednego postoju na ładowarce! To znacznie więcej od deklarowanego przez producenta zasięgu (od 400 km do 610 km, zależnie od wersji pojazdu).

 

Ford Mustang Mach-E - wybierz swoją wersję Auta Roku

Ford Mustang Mach-E jest obecnie oferowany w trzech wersjach.

Ford Mustang Mach-E RWD to najtańsza odmiana modelu, startująca w cenniku od kwoty 223 120 zł. Auto może być wyposażone w napęd elektryczny o mocy maksymalnej 269 KM, przekazywanej na oś tylną. Energii dostarcza akumulator trakcyjny o pojemności 76 kWh. W tym wariancie auto rozpędza się do 100 km/h w czasie 6,2 sekundy, a zasięg wynosi 440 km. Mustang Mach-E RWD może być też łączony z mocniejszą jednostką generującą 294 KM również przekazywane na tylną oś. W tym przypadku dynamika jest nieco lepsza (6,1 s do 100 km/h), ale dzięki zastosowaniu pojemniejszych akumulatorów (99 kWh) zasięg rośnie do 610 km.

Ford Mustang Mach-E AWD to propozycja dla klientów, którzy oczekują auta z napędem na wszystkie koła. Cena tego wariantu startuje już od 256 560 zł. Również w tym przypadku klienci mogą wybrać dwa warianty napędu. Jeden o mocy 265 KM łączony z baterią o pojemności 76 kWh (zasięg 400 km, przyśpieszenie: 5,6 s do 100 km/h). Drugi – znacznie mocniejszy wariant oferuje 351 KM mocy oraz baterię o pojemności 99 kWh. Przyśpieszenie do 100 km/h trwa w tym przypadku 5,1 sekundy, a zasięg to 540 km.

Ford Mustang Mach-E GT to pojazd, który stanowi crème de la crème aktualnej gamy wyróżnionego zaszczytnymi tytułami modelu. W GT na pierwszym miejscu są sportowe doznania. To najszybszy Mustang jaki kiedykolwiek powstał. Potężny elektryczny napęd łączony z akumulatorem o pojemności 98 kWh generuje potężne 487 KM mocy i monstrualny moment obrotowy 860 Nm. Dzięki takim parametrom, znakomitej trakcji, napędowi na wszystkie koła i doskonałemu zbalansowaniu auta, Mustang Mach-E GT może osiągnąć 100 km/h w zaledwie 3,7 sekundy, a to już rezultat godny supersportowych pojazdów. Jednocześnie fenomenalne osiągi nie wykluczają bardzo dobrego zasięgu. Wersja GT przejedzie 500 km bez jednego ładowania – oficjalnie. Bo jak udowodnili norwescy eksperci od eko-jazdy, potencjał zasięgowy Mustanga Mach-E jest znacznie większy.

Więcej o Mustangu Mach-E https://www.ford.pl/osobowe/mustang-mach-e

Ford Mustang Mach-E

PRZECZYTAJ TAKŻE: