WPŁYW TEMPERATURY OTOCZENIA NA ZUŻYCIE PRĄDU W AUCIE ELEKTRYCZNYM
Kierowcy elektryków muszą brać od uwagę, że w warunkach skrajnych temperatur, tj. w lecie i zimą, temperatury wpływają negatywnie na pojemność baterii trakcyjnych, a równoczesne ochładzanie lub ogrzewanie kabiny wymaga dodatkowej ilości energii. Podczas ekstremalnie niskich temperatur kierowca i pasażerowie korzystają dodatkowo z takich funkcji jak podgrzewanie szyb, foteli czy kierownicy. Pewnie mało kto jest świadomy, że wykorzystanie punktowych źródeł ciepła zużywa znacznie mniej energii niż ogrzewanie całej kabiny, dlatego podczas użytkowania samochodu elektrycznego zimą to właśnie tę metodę poleca się w pierwszej kolejności dla zaspokojenia komfortu cieplnego w kabinie.
Wskazane jest także unikanie skrajnych poziomów ustawień temperatury, co pozwala zaoszczędzić nieproporcjonalną ilość energii. Nadmierne korzystanie z klimatyzacji ustawionej na maksymalne chłodzenie czy ogrzewanie może skutkować bardzo dużym wzrostem zużycia energii‑nawet do 700 W na godzinę, a wszystko kosztem zmniejszonego zasięgu. Dlatego o komfortową temperaturę w kabinie warto zadbać zawczasu, kiedy pojazd korzysta z zasilania sieciowego, czyli jest podłączony do ładowania. Wstępne przygotowanie temperatury w kabinie pojazdu umożliwia aplikacja FordPass, dzięki której użytkownicy Forda komunikują się za pomocą smartfona ze swoim pojazdem celem monitorowania kluczowych systemów czy też wykonania zdalnych czynności, jak chociażby uruchomienie silnika pojazdu, schłodzenia lub rozgrzania kabiny przed wyruszeniem w drogę. Ponadto, aplikacja FordPass powiadamia właściciela auta elektrycznego o poziomie naładowania akumulatora i orientacyjnym zasięgu bezemisyjnej jazdy. Kierowca ma także możliwość zaplanowania czasu ładowania, wybierając korzystne taryfy poza szczytem, jak i skorzystania z lokalizatora stacji, który wskaże ładowarki znajdujące się na wytyczonej przez niego trasie.