Home > Serwis > Użytkowanie pojazdu > FordPass Connect Support & FAQs
FordPass Connect

FordPass Connect

pomoc i FAQ

Nowy modem FordPass Connect i aplikacja FordPass umożliwią Ci zupełnie nowy wymiar interakcji z Twoim pojazdem, dzięki specjalnym funkcjom samochodu współpracującym ze smartfonem. Efekt? Bezproblemowa łączność za każdym razem, gdy ruszasz w drogę.

Dowiedz się więcej o technologii FordPass Connect tutaj.

Technologia FordPass Connect

Dowiedz się więcej o tym, jak najlepiej wykorzystać FordPass Connect, korzystając z naszych filmów instruktażowych.

FAQs

Masz pytanie? Możliwe, że ktoś wcześniej zadał podobne. Poniżej znajdziesz odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania.

FordPass Connect to aplikacja, która pomaga znaleźć mądrzejsze sposoby poruszania się. Tutaj znajdziesz odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania i filmy z pomocą techniczną Ford Pass Connect

  • Czym różnią się między sobą FordPass, FordPass Pro i FordPass Connect?

    FordPass to aplikacja przeznaczona dla właścicieli pojazdów osobowych. Umożliwia ona interakcję z pojazdem za pośrednictwem pakietu funkcji w aplikacji.

    Aplikacja FordPass Pro została stworzona dla małych firm/właścicieli niewielkich flot pojazdów. Umożliwia ona interakcję z pojazdami służbowymi za pośrednictwem funkcji w aplikacji, przeznaczonych specjalnie dla tych, którzy spędzają dzień pracy w trasie.

    FordPass Connect to wbudowany modem, który umożliwia połączenie i transfer danych do i z pojazdu oraz pozwala na aktywację i korzystanie z funkcji łączności w pojeździe.

    Ważne informacje na temat funkcji modemu:

    • Funkcja eCall jest bezpłatna przez cały okres eksploatacji pojazdu.
    • Podstawowe funkcje FordPass Connect (zdalne uruchamianie, zdalne zamykanie i otwieranie) są dostępne bezpłatnie przez pierwsze 10 lat posiadania pojazdu*.
    • Rozszerzone funkcje takie, jak informacje o natężeniu ruchu drogowego Live Traffic i informacje o lokalnych zagrożeniach, są płatne po 12 miesiącach bezpłatnego okresu próbnego*.
    • Vodafone (w Polsce reprezentowany przez Polkomtel) jest aktualnym dostawcą danych dla hotspotu Wi-Fi FordPass Connect. Vodafone oferuje obecnie 3-miesięczny  okres próbny korzystania z hotspotu Wi-Fi lub 3GB przesyłu danych*. Aby dokupić dodatkowe pakiety danych, wystarczy zalogować się na swoje konto u dostawcy usług telekomunikacyjnych (Polkomtel).

    Więcej informacji na temat każdej funkcji modemu FordPass Connect można uzyskać w sekcjach rozwijanego menu na tej stronie.

    *Warunki mogą podlegać zmianom i różnić się w zależności od rynku.

    Jak uruchomić i rozpocząć korzystanie z FordPass Connect?

    Kupując pojazd Forda z FordPass Connect, pobierz na smartfon ze sklepu App Store lub Google Play, aplikację FordPass (do użytku prywatnego) lub FordPass Pro (do zarządzania małą flotą pojazdów).

    Jak dokonać aktywacji FordPass Connect za pomocą smartfona?

    Funkcję FordPass Connect można aktywować w sekcji Home aplikacji FordPass lub FordPass Pro. Następnie należy potwierdzić aktywację na ekranie wyświetlacza pojazdu. Szczegółowy sposób postępowania można znaleźć w naszych filmach instruktażowych: https://youtu.be/5QA7gnegSZE

    Jeśli kupiłeś(-aś) używanego Forda z FordPass Connect poza Autoryzwaną Siecią Dealerską Forda, pamiętaj aby zresetować ustawienia główne systemu SYNC. Następnie utwórz konto w aplikacji FordPass lub Ford Pass Pro. Jeśli masz już konto, zaloguj się za jego pośrednictwem.

    W jaki sposób sprawdzić, czy pojazd jest wyposażony w modem FordPass Connect?

    FordPass Connect logo

    Jeśli w sekcji „Ustawienia” na ekranie systemu SYNC w pojeździe wyświetla się ten kafelek, oznacza to, że samochód wyposażony jest w modem FordPass Connect.

    Czy mogę dodać FordPass Connect do mojego obecnego pojazdu?

    Obecnie nie jest możliwy montaż modemu FordPass Connect w sprzedanym już pojeździe.

    Czy podróż za granicę będzie się wiązała z dodatkowymi kosztami korzystania z FordPass Connect?

    • Nasza funkcja automatycznego połączenia alarmowego, eCall, nigdy nie pociągnie za sobą dodatkowych kosztów. Funkcja ta jest bezpłatna przez cały okres użytkowania pojazdu. eCall to inicjatywa Komisji Europejskiej, która pozwala systemowi pojazdu na wykonywania połączeń alarmowych w przypadku automatycznego aktywowania eCall w razie poważnego wypadku drogowego lub ręcznego uruchomienia funkcji eCall przez pasażera lub kierowcę. 
    • Zdalne funkcje FordPass Connect (zdalne uruchamianie, zdalne zamykanie i otwieranie) są dostępne bezpłatnie przez pierwsze 10 lat od pierwszej rejestracji pojazdu w kraju lub za granicą.
    • Połączenia Wi-Fi za pośrednictwem hotspotu mogą się różnić w zależności od kraju. Tego rodzaju usługi i roaming danych są dostępne w następujących krajach: Wielka Brytania, Hiszpania, Niemcy, Włochy, Francja, Austria, Belgia, Finlandia, Irlandia, Holandia, Polska, Portugalia, Szwecja, Dania i Norwegia. 

    Wszelkie nabyte pakiety usług dostępowych Hotspot Wi-Fi podlegają warunkom przesyłu pakietów danych dostawcy usług telekomunikacyjnych (Pokomtel) .

  • Kiedy rozpoczyna się dwuletni okres bezpłatnej subskrypcji FordPass Connect?

    Dniem rozpoczęcia 2-letniego okresu subskrypcji FordPass Connect jest dzień rozpoczęcia biegu Gwarancji.

    Ile kosztuje FordPass Connect po upływie pierwszych 2 lat?

    Po dwuletnim bezpłatnym okresie próbnym subskrypcja FordPass Connect na kolejne dwa lata (nie obejmuje usługi danych Wi-Fi) kosztuje 449 PLN z VAT. Pozwala ona dalej korzystać z funkcji zdalnych aplikacji FordPass. Podane ceny są orientacyjne i aktualne na dzień publikacji, zastrzegamy sobie prawo do zmiany cen w dowolnym czasie bez uprzedniego powiadomienia.

    Po dwuletnim bezpłatnym okresie próbnym, jeżeli chcesz kontynuować korzystanie z usług informacji o natężeniu ruchu Live Traffic podnoszących funkcjonalność systemu nawigacji, subskrypcja na kolejne dwa lata kosztuje 290 PLN z VAT. Podane ceny są orientacyjne i aktualne na dzień publikacji, zastrzegamy sobie prawo do zmiany cen w dowolnym czasie bez uprzedniego powiadomienia.

    Jeżeli pojazd wyposażony w FordPass Connect jest wyposażony w funkcję eCall, pozostanie ona bezpłatna przez cały okres eksploatacji pojazdu.

    Jeżeli nie mam systemu nawigacyjnego SYNC 3, czy wciąż mogę korzystać z funkcji zdalnych FordPass Connect, tzn. zdalnego zamykania i otwierania?

    Tak, pod warunkiem dokonania aktywacji modemu FordPass Connect za pomocą aplikacji FordPass.

  • Kiedy rozpoczyna się bezpłatny okres próbny na 3 miesiące lub 3GB w ramach usługi Hotspot Wi-Fi?

    Bezpłatna subskrypcja usługi Hotspot Wi-Fi rozpoczyna się dopiero w momencie aktywacji usługi za pośrednictwem strony partnera i aplikacji FordPass. Obejrzyj materiały wideo z niezbędnymi wyjaśnieniami.

    Subskrypcja nie jest powiązana z datą rozpoczęcia biegu Gwarancji ani innymi subskrypcjami. 

    W jaki sposób można kupić dodatkowe dane po upływie okresu próbnego?

    Aby kupić dodatkowe pakiety danych, po prostu zaloguj się za pośrednictwem swojego konta na stronie internetowej partnera. Możesz połączyć się z nią za pośrednictwem FordPass, klikając przycisk Hotspot w pojeździe lub korzystając z urządzenia podłączonego do Hotspotu Wi-Fi w pojeździe. Potem przejdź do „Moja subskrypcja i użytkowanie”, a następnie wybierz, który pakiet danych odpowiada Twoim potrzebom oraz wybierz metodę płatności. Pamiętaj, że po nabyciu pakietu danych może minąć trochę czasu, zanim będzie on gotowy do użytkowania w pojeździe.

    Jaka będzie szybkość sieci Wi-Fi? Szybkość pobierania? Szybkość wysyłania?

    Hotspot Wi-Fi FordPass będzie obsługiwać szybkości sięgające 4G LTE. LTE (Long-Term Evolution) jest rodzajem technologii 4G, która zapewnia najwyższą dostępną wydajność oraz szybkości. Oznacza to, że 4G LTE wskazuje na transfer około dziesięć razy szybszy niż starsza technologia 3G. Zastrzega się jednak, że szybkości będą zależeć od zasięgu sieci.

    Jak łatwo anulować subskrypcję Hotspotu Wi-Fi?

    Kiedy kupujesz dane na potrzeby Hotspotu Wi-Fi, tak naprawdę nabywasz pakiety danych, a nie bieżącą subskrypcję. Pakiety wygasają wraz z wykorzystaniem wszystkich danych lub upływem ich terminu ważności. Jeżeli sprzedasz samochód z aktywnym pakietem, możesz przenieść pozostały pakiet danych na nowy pojazd Ford. Nie możesz przenieść danych na pojazd innej marki niż Ford.

    Czy mogę zmienić dostawcę karty SIM?

    Nie, karta SIM jest wbudowana w System FordPass Connect. Służy zapewnieniu sprawnej pracy podczas podróży przez różne kraje.

    Czy mogę mieć jedno konto na potrzeby Wi-Fi i wykorzystywać je w różnych pojazdach Ford? 

    Tak, możesz korzystać z jednego konta i pakietów danych w różnych pojazdach Ford, lecz nie możesz z nich korzystać w tym samym czasie. 

    Czy mogę korzystać z hotspotu Wi-Fi przy wyłączonym silniku?

    Tak, ale dopiero po włączeniu zapłonu. Hotspot Wi-Fi w pojeździe będzie działać przez 30 minut po wyłączeniu zapłonu, dopóki kluczyk pozostaje w samochodzie. Okres 30 minut może ulec skróceniu, jeżeli zagraża to dobremu stanowi akumulatora.

    Czy mogę zmienić hasło hotspotu Wi-Fi w pojeździe?

    Tak, obejrzyj materiał wideo Hotspot Wi-Fi z niezbędnymi wyjaśnieniami.

    Czy mogę zmienić nazwę sieci Hotspot Wi-Fi w pojeździe?

    Tak, obejrzyj materiał wideo Hotspot Wi-Fi z niezbędnymi wyjaśnieniami.

    Czy mogę wyłączyć hotspot Wi-Fi w pojeździe?

    Tak, możesz to zrobić z poziomu menu Hotspotu w pojeździe.

    Czy mogę skonfigurować hotspot Wi-Fi w pojeździe jako niewidoczny dla innych urządzeń?

    Tak, możesz to zrobić z poziomu menu Hotspotu w pojeździe.

  • Gdzie znajduje się przycisk eCall?

    W nowym Fordzie Focus przycisk eCall znajduje się w przedniej konsoli dachowej. Przycisk jest oznaczony czerwonym napisem SOS. Aby ręcznie aktywować eCall, musisz otworzyć pokrywę zabezpieczającą SOS i nacisnąć czerwony przycisk znajdujący się pod spodem.

    W jaki sposób działa funkcja eCall w Ford Pass Connect?

    eCall automatycznie dzwoni na telefony alarmowe po wystąpieniu poważnego wypadku. Zgłasza lokalizację pojazdu oraz pozwala operatorom służb alarmowych na kontakt z pojazdem i sprawdzenie, czy kierowca jest przytomny. Tak jak Ford Emergency Assist (Funkcja Wzywania Pomocy), funkcja podlega aktywacji w razie wybuchu poduszki powietrznej lub w razie odłączenia pompy paliwowej. System eCall działa bez potrzeby podłączenia telefonu komórkowego, samodzielnie realizując połączenie.

    Czy połączenie eCall kosztuje?

    Nie. Ford zobowiązuje się pokrywać wszelkie koszty danych w związku z wezwaniami eCall przez cały okres eksploatacji pojazdu.

    Czy muszę odnawiać subskrypcję FordPass Connect, żeby po upływie dwóch lat nadal korzystać z eCall?

    Nie. Ford zobowiązuje się pokrywać wszelkie koszty danych w związku z wezwaniami eCall przez cały okres eksploatacji pojazdu.

    Co się stanie, jeżeli przypadkowo nacisnę przycisk SOS?

    Nie martw się. Po rozpoczęciu zestawiania połączenia eCall otrzymasz ostrzegawczy sygnał dźwiękowy i wizualny od pojazdu, po czym będziesz mieć 15 sekund na anulowanie połączenia poprzez ponowne naciśnięcie czerwonego przycisku SOS.

    Co się stanie, jeżeli będę mieć wypadek w miejscu, w którym jest słaby zasięg lub zupełnie brak zasięgu sieci komórkowej?

    Funkcja eCall nie zrealizuje wezwania tylko wówczas, gdy będzie zerowy sygnał – niestety w Europie wciąż istnieją takie obszary.

    Jakie służby wzywa funkcja eCall?

    Funkcja eCall i przycisk SOS mogą pomóc w każdej sytuacji awaryjnej mającej miejsce w pojeździe. Bez względu na to, czy uczestniczysz w poważnym wypadku, masz problemy zdrowotne czy jesteś świadkiem wypadku drogowego i chcesz zawiadomić służby ratownicze, wystarczy nacisnąć czerwony przycisk SOS.

    Czy funkcja eCall zawsze zadziała?

    Wypadki samochodowe są zdarzaniami o charakterze skrajnie nieprzewidywalnym. Żeby system zadziałał, musi funkcjonować układ elektryczny pojazdu oraz występować sygnał operatora telefonii komórkowej. Choć podjęliśmy szereg wysiłków dla zagwarantowania funkcjonalności w warunkach poważnej kolizji drogowej (w tym zainstalowaliśmy odrębny zapasowy akumulator) w zależności od charakteru wypadku systemy pojazdu mogą zostać zniszczone w takim stopniu, że funkcja eCall nie będzie w stanie zainicjować ani podtrzymać połączenia.

  • W jaki sposób mogę korzystać z funkcji zdalnych?

    Obejrzyj nasze materiały wideo Funkcje zdalne, żeby dowiedzieć się więcej na https://www.ford.pl/serwis/uzytkowanie-pojazdu/fordpass

    W jakiej odległości od pojazdu mogę być, żeby skorzystać z funkcji otwierania/zamykania dostępnej w aplikacji FordPass?

    Możesz być gdziekolwiek pod warunkiem, że smartfon i pojazd są w zasięgu sygnału sieci komórkowej.

  • Czy pojazdem uruchomionym zdalnie przy użyciu aplikacji FordPass można od razu odjechać?

    Tylko jeżeli kluczyk będzie we wnętrzu pojazdu; pojazdem uruchomionym zdalnie nie można odjechać, dopóki kluczyk nie zostanie wykryty we wnętrzu.

    Jakie funkcje można aktywować w trybie zdalnego uruchomienia (np. podgrzewana przednia szyba)?

    Jeżeli pojazd jest uruchamiany w trybie zdalnego uruchomienia przy użyciu ustawień domyślnych, następuje aktywacja układu klimatyzacji, podgrzewania siedzeń oraz koła kierownicy w taki sposób, jak gdyby włączono tryb automatyczny. Możesz to zmienić i odtworzyć ostatnie ustawienia, w jakich pozostawiono pojazd.

    Czy mogę korzystać z funkcji zdalnego uruchomienia w Nowym Focusie z manualną skrzynią biegów?

    Nie. Możesz korzystać z pozostałych funkcji zdalnych FordPass Connect oferowanych przez aplikację FordPass takich jak otwieranie/zamykanie pojazdu, stan pojazdu, stan techniczny pojazdu, alerty itd.

    Czy przewidziano funkcję automatycznego wyłączenia?

    Tak. Zdalne uruchomienie pozwala na uruchomienie tylko na 5 minut od chwili włączenia.

    Czy w Europie zdalne uruchomienie pojazdu nie jest niezgodne z prawem?

    Nie, można zgodnie z prawem korzystać z funkcji zdalnego uruchomienia na europejskich rynkach FordPass Connect. Użytkownik musi korzystać z funkcji w sposób odpowiedzialny i zdawać sobie sprawę, co jest dozwolone i uzasadnione w danej sytuacji. Funkcjonalność stworzono w celu jej wykorzystywania w sposób uzasadniony, bezpieczny i nienadmierny.

    Czy mogę zaplanować co rano zdalne uruchomienie mojego Nowego Focusa?

    Nie można planować zdalnego uruchomienia. Funkcjonalność stworzono w celu jej wykorzystywania w sposób uzasadniony, bezpieczny i nienadmierny. Musisz inicjować każde zdalne uruchomienie przy pomocy aplikacji FordPass.

  • Jakie są korzyści z FordPass Connect w stosunku do połączenia za pośrednictwem telefonu komórkowego na potrzeby informacji i informacji o natężeniu ruchu drogowego Live Traffic?

    FordPass Connect zapewnia aktualizacje informacji o natężeniu ruchu drogowego Live Traffic co 2 minuty dla wszystkich dróg, a nie tylko głównych dróg, a towarzyszące koszty są pokrywane w ramach subskrypcji FordPass Connect.

    W jaki sposób mogę korzystać z aktualizacji informacji o natężeniu ruchu drogowego Live Traffic?

    Obejrzyj nasze materiały wideo Informacje i alerty drogowe, żeby dowiedzieć się więcej na https://www.ford.pl/oferta/znajdz/technologie/komfort-prowadzenia/fordpass-connect

    Jaka jest różnica między informacjami o natężeniu ruchu drogowego Live Traffic z FordPass Connect a alertami drogowymi dostępnymi w FordPass za pośrednictwem AppLink?

    Informacje o natężeniu ruchu drogowego Live Traffic z Ford Pass Connect są w pełni zintegrowane z systemem nawigacyjnym SYNC, zapewniając spójną współpracę bez konieczności żadnych dodatkowych podłączeń. W ramach informacji o natężeniu ruchu drogowego Live Traffic przez FordPass Connect prezentowane są również incydenty komunikacyjne na wszystkich drogach, podczas gdy alerty drogowe udostępniane przez FordPass za pośrednictwem AppLink obejmują jedynie drogi główne.

    Informacje o natężeniu ruchu drogowego Live Traffic – zwykle wyświetla się powiadomienie o możliwości wyboru szybszej drogi czy też system automatycznie kieruje kierowcę na nową trasę?

    System automatycznie zmienia trasę w trakcie podróży. Na początku podróży wyświetlają się różne trasy, spośród których kierowca może dokonać wyboru zaznaczając odpowiednią opcję z listy tras w menu systemu nawigacji.

    Kto dostarcza dane na potrzeby informacji o natężeniu ruchu drogowego Live Traffic?

    Informacje o natężeniu ruchu drogowego Live Traffic pochodzą z ponad 100 różnych źródeł. System opiera się na informacjach zbieranych z szeregu urządzeń, w tym z czujników danych w pojazdach, przenośnych urządzeń nawigacyjnych, czujników drogowych oraz podłączonych pojazdów. Incydenty, takie jak wypadki i roboty drogowe, są monitorowane w czasie rzeczywistym, 24 godziny na dobę, siedem dni w tygodniu.

  • Jakie dane są udostępniane Fordowi i w jakich celach?

    Szczegółowe informacje można znaleźć w polityce prywatności samochodu z dostępem do internetu na stronie internetowej Forda.

    Dealer powiedział, że mój samochód zostanie podłączony, kiedy tylko dotrze do dealera. Co to oznacza?

    Pojazd zostanie dostarczony w trybie częściowo aktywowanym, podłączony do chmury Forda w taki sposób, żeby użytkownik dysponował najnowszym oprogramowaniem modemu w pojeździe z chwilą odbioru samochodu i dla ułatwienia procesu aktywacji FordPass Connect. W tym trybie pojazd będzie wymieniać informacje o statusie podłączenia z Fordem, które anonimizujemy dla celów wprowadzania usprawnień produktowych.

    Czy mogę uniemożliwić FordPass Connect wykorzystywanie moich danych?

    Możesz ustawić pewne preferencje w zakresie zbierania informacji o pojeździe z dostępem do Internetu za pośrednictwem ekranu systemu SYNC w pojeździe. Więcej informacji można znaleźć w polityce prywatności samochodu z dostępem do Internetu na stronie internetowej Forda

    Czy FordPass Connect mnie śledzi i wie, gdzie jestem?

    FordPass Connect nie śledzi użytkownika. Masz pełną kontrolę, nad tym, kiedy FordPass Connect może wykorzystywać dane lokalizacyjne na potrzeby świadczenia usług takich jak informacje o natężeniu ruchu drogowego Live Traffic. Jeżeli wyłączysz udostępnianie lokalizacji, zakaz zostanie zignorowany w przypadku, gdy pojazd jest wyposażony w system eCall, a uruchomienie zostanie wymuszone dopiero przez poważny wypadek. W sytuacji nadzwyczajnej lokalizacja zostanie przekazana służbom ratunkowym zgodnie z przepisami prawa UE.

    Jakie dane są zbierane?

    W zależności od usług i funkcjonalności wybranych przez klienta, FordPass może przesyłać dane, począwszy od informacji lokalizacyjnych i operacyjnych po dane diagnostyczne. Numery wersji oprogramowania oraz dane o połączeniu mogą być przesyłane do nas z pojazdu w celu zapewnienia funkcji komunikacyjnych i realizacji bieżących bezprzewodowych aktualizacji. Więcej szczegółowych informacji można znaleźć w polityce prywatności samochodu z dostępem do Internetu na stronie internetowej Forda.

    Czy mogę zdecydować, jakie dane są zbierane?

    Tak, możesz. System SYNC zapewnia pełną kontrolę. Możesz w każdej chwili w ustawieniach Połączenia ustawić preferencje dla pojazdu, w tym wskazać, jakie informacje o samochodzie z dostępem do internetu są nam udostępniane. Możesz znaleźć więcej dostępnych w pojeździe ustawień sterowania w instrukcji obsługi samochodu.

    Zastrzega się, że odłączenie pojazdu lub zmiany w ustawieniach udostępniania danych mogą wpływać na jakość bądź dostępność niektórych usług takich jak informacje o natężeniu ruchu drogowego Live Traffic lub zdalne otwieranie i zamykanie.

    W jaki sposób mogę dowiedzieć się, jakie dane są zbierane przez FordPass Connect?

    W zależności od wyposażenia niektóre informacje może oferować sam pojazd. Możesz zapoznać się z wszystkimi danymi zbieranymi za pośrednictwem FordPass Connect w naszej polityce prywatności samochodu z dostępem do Internetu stronie internetowej Forda, a ponadto możesz zarządzać udostępnianiem danych w ustawieniach Połączenia na ekranie SYNC.

    W jaki sposób takie dane będą wykorzystywane?

    Zobowiązujemy się zarządzać danymi osobowymi użytkownika, w tym informacjami o pojeździe z dostępem do Internetu w sposób rzetelny i zgodny z naszą polityką prywatności oraz właściwymi przepisami prawa. Szczegółowe informacje można znaleźć w polityce prywatności samochodu z dostępem do Internetu na stronie internetowej Forda.

    Czy dane są przekazywane do innych krajów?

    Dane są przekazywane i przechowywane na serwerach obsługiwanych przez nas i przez naszych usługodawców. Dane osobowe użytkownika będą przetwarzane zgodnie z lokalnymi przepisami dotyczącymi ochrony danych i mogą być przekazywane w granicach Europejskiego Obszaru Gospodarczego („EOG”), jak również do krajów poza EOG (w tym do Stanów Zjednoczonych). Więcej informacji można znaleźć w polityce prywatności samochodu z dostępem do Internetu stronie internetowej Forda.

Top