Pliki cookie są niezbędne do tego, aby jak najlepiej wykorzystać zasoby strony internetowej www.ford.pl. Przechowują one informacje o Twoich preferencjach i inne informacje pomagające nam udoskonalić naszą stronę www. Żadna z tych informacji nie będzie służyć do zidentyfikowania Ciebie. Możesz dowiedzieć się więcej o plikach cookie oraz jak kontrolować je za pomocą ustawień w swojej przeglądarce internetowej z treści Przewodnika Forda po plikach cookie.

Dowiedz się więcej

 
Ford ECOnetic - technologia dla ekonomiki i środowiska
Technologia „Ford ECOnetic” to ukierunkowana na klientów inicjatywa łącząca szereg cech i funkcji pojazdu z technologiami służącymi zmniejszeniu kosztów eksploatacji pojazdu poprzez obniżenie zużycia paliwa oraz emisji CO2 – bez uszczerbku dla osiągów oraz jakości jazdy.

Technologia Ford ECOnetic obejmuje:
- silniki benzynowe Ford EcoBoost o niskim zużyciu paliwa,
- silniki wysokoprężne Ford Duratorq TDCi, które zapewniają wyjątkowo niskie zużycie paliwa oraz
  niski poziom emisji CO2,
- przekładnia Ford PowerShift, która łączy wydajność przekładni manualnej z wygodą tradycyjnej
  przekładni automatycznej,
- system Ford Auto-Start-Stop,
- inteligentny układ ładowania akumulatora z wykorzystaniem odzyskiwanej energii
  (Ford Smart Regenerative Charging), który pozwala zaoszczędzić paliwo, ładując akumulator
  tylko wtedy, gdy nie przyspieszasz,
- elektryczny układ wspomagania kierownicy – bardziej wydajny układ zużywający mniej energii silnika,
- kratę wlotu powietrza z aktywną przesłoną, która poprawia własności aerodynamiczne i zmniejsza
  zużycie paliwa,
- system Ford Eco Mode, który informuje kierowcę o ekonomice jazdy,
- wskaźnik zmiany biegu, który podpowiada kiedy należy zmienić bieg, aby uzyskać najniższe
  zużycie paliwa.

Rodzina zawansowanych technologicznie silników

W ofercie Forda znajdują się wysokoprężne silniki Duratorq TDCi z systemem bezpośredniego wtrysku, które są bardzo ekonomiczne i charakteryzują się niskim poziomem emisji CO2 oraz dodatkowo, dzięki dwustopniowemu procesowi wtrysku paliwa, są niezwykle ciche.

Silniki benzynowe Duratec zapewniające idealną równowagę pomiędzy osiągami i niskim zużyciem paliwa.

Uznany i wielokrotnie nagradzany silnik benzynowy Ford EcoBoost, który dzięki połączeniu bezpośredniego wtrysku benzyny, turbodoładowania i zmiennych faz rozrządu, dostarcza moc i moment obrotowy porównywalne do silników o większej pojemności.

Opracowany przez firmę Ford Motor Company, wysoce ekonomiczny i dynamiczny silnik benzynowy 1,0 l EcoBoost już po raz czwarty z rzędu otrzymał nagrodę dla najlepszego silnika poniżej 1,0 litra w konkursie „Międzynarodowy silnik roku" (w 2012, 2013, 2014 i 2015 r.).

Ten mały i mocny silnik zdobył także pięć innych wyróżnień: 
  • Najlepszy nowy silnik
  • Najlepszy silnik poniżej 1,0 litra
  • International Paul Pietsch Award 2013
  • Dewar Trophy
  • Breakthrough Awards
Nagrody
Jednostka 1,0 litra EcoBoost najlepsza w klasie w konkursie „Międzynarodowy silnik roku”!
Już czwarty raz z rzędu opracowana przez Forda jednostka 1,0 litra EcoBoost - turbodoładowana trzycylindrowa jednostka z bezpośrednim wtryskiem paliwa, zdobyła wyróżnienie dla „Najlepszego silnika poniżej 1,0 litra".
W 2014 roku konstrukcja 1,0 litra EcoBoost trzeci raz z rzędu została okrzyknięta „Międzynarodowym Silnikiem Roku", powtarzając swój sukces z roku 2012 i 2013.

Wyróżnienie to jest przyznawane przez 76 profesjonalnych dziennikarzy motoryzacyjnych z 35 krajów. Jurorzy oceniają charakterystyki silników, ich osiągi, ekonomię, spalanie, kulturę pracy i skuteczne wprowadzanie do produkcji zaawansowanych technologii.

Silnik 1,0 l EcoBoost używa turbosprężarki o małym momencie bezwładności, co pozwala na szybką reakcję na naciśnięcie pedału gazu nawet przy niskich obrotach silnika. Dzięki temu turbosprężarka, której wirnik obraca się z prędkością nawet 248 000 obr/min, może dodawać silnikowi mocy w całym zakresie jego prędkości obrotowych. Dzięki połączeniu pracy turbosprężarki z bezpośrednim wtryskiem paliwa i układem zmiennych faz rozrządu, silnik 1,0 l EcoBoost oferuje niskie zużycie paliwa bez negatywnego wpływu na osiągi.

Spośród innowacji wprowadzonych w silniku 1,0 l EcoBoost warto wymienić:
  • Kolektor wylotowy zintegrowany z odlewem głowicy silnika, obniża temperaturę gazów wylotowych i pozwala na optymalizację składu mieszanki w szerszym zakresie prędkości obrotowych.
  • Unikalny kształt żeliwnego bloku umożliwia szybsze rozgrzewanie silnika, niż w przypadku konwencjonalnych bloków wykonanych z aluminium. W rezultacie obniżyliśmy o 50% ilość energii potrzebnej do osiągnięcia temperatury roboczej przez silnik, co z kolei przekłada się na niższe zużycie paliwa.
  • Dwa paski zębate pracujące w kąpieli olejowej wyciszają silnik i podwyższają jego sprawność.
  • Zmiana konfiguracji silnika z celowym niewyrównoważeniem koła zamachowego i koła pasowego, zamiast dodawania osobnych wałków wyrównoważających, wymagających dodatkowej energii do ich napędu.
Silnik 1,0 l EcoBoost jest oferowany w Europie w modelach Ford Fiesta, Ford B-MAX, Ford Focus, Ford C-MAX, Ford Grand C-MAX, Ford Mondeo, Ford Transit Connect, Ford Transit Courier, Ford Tourneo Connect i Ford Tourneo Courier.

Nowy silnik Forda 1,0 l EcoBoost o mocy 100 KM zapewnia najniższe w swojej klasie zużycie paliwa wynoszące 4,8 l/100 km* i najniższą emisję CO2 będącą na poziomie 109 g/km. Natomiast w wersji silnika o mocy 125 KM spalanie oscyluje w granicy 5,0 l/100 km, a emisja CO2 sięga 114 g/km.
 icon EcoBust icon  icon Eko Technologia icon ECOnetic icon icon icon  icon  icon ECOnetic icon Focus ECOnetic icon ECOnetic icon Auto-Start Stop icon Ford Eco Mode icon