Ford Mustang engine graphic

OSIĄGI I ZUŻYCIE PALIWA

Nowy Ford Mustang kolejny raz przekracza granice! Jego nieokiełznany charakter podkręca niepowtarzalna aerodynamiczna sylwetka, agresywnie poprowadzone linie nadwozia i detale stylistyczne dedykowane wyłącznie Mach 1. Największych wrażeń dostarcza 5-litrowy legendarny silnik V8, który został specjalnie zmodyfikowany dla tej wersji. Dysponuje mocą 460 KM, przy momencie obrotowym 529 Nm i zapewnia przyśpieszenie od 0 do 100 km/h w zaledwie 4,4 sekundy w wersji z automatyczną skrzynią biegów i 4,8 sekundy ze skrzynią manulaną! 

Oprócz ekstremalnych wrażeń, Ford Mustang Mach 1 gwarantuje też maksymalny komfort i niepowtarzalną przyjemność z jazdy – wszystko to dzięki zaawansowanym rozwiązaniom i technologiom, które zapewniają łączność ze światem, rozrywkę i informacje, a także bezpieczeństwo.  

All-New Ford Mustang Mach 1 engine

JEDEN MUSTANG. DWA POTĘŻNE SILNIKI.

Mustang Mach 1 jest wyposażony w 460-konną wersję 5-litrowego, aluminiowego silnika benzynowego V8 Forda – specjalnie zmodyfikowanego dla tego modelu, aby poprawić osiągi zarówno na drodze, jak i na torze. Dzięki temu Mustang Mach 1 stał się najmocniejszym spośród oferowanych do tej pory Mustangów.  

Wyposażyliśmy go w system podwójnego bezpośredniego wtrysku paliwa, który łączy bezpośredni wtrysk paliwa pod wysokim ciśnieniem z wtryskiem paliwa do kolektora dolotowego pod niskim ciśnieniem. Takie rozwiązanie pozwala zwiększyć moment oborotowy przy niskich obrotach i rozkręcić silnik do 7250 obr/min. Moc maksymalna jest osiągana przy 7250 obr/min, a maksymalny moment obrotowy 529 Nm przy 4900 obr/min. Osiągi? Ford Mustang Mach 1 przyśpiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 4,4 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 267 km/h.

Forda Mustanga GT napędza 5-litrowy silnik V8 o mocy 450 KM przy 7000 obr./min i 529 Nm momentu obrotowego przy 4600 obr./min. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi 4,9 sekundy a prędkość maksymalna 250 km/h.

SZEŚCIOSTOPNIOWA MANUALNA SKRZYNIA BIEGÓW

Sportowa sześciostopniowa manualna skrzynia biegów TREMEC, oferowana po raz pierwszy w Europie w seryjnym Mustangu, wykorzystuje sprzęgło dwutarczowe, aby udoskonalić zmianę biegów przy wysokich obrotach w ekstremalnych warunkach na torze. Zapewnia krótką pracę drążka, przyspieszając zmianę biegów, a w efekcie podnosząc osiągi i przyjemność z jazdy. 

Manualna skrzynia biegów TREMEC zapewnia dopasowanie prędkości obrotowej do płynnej, pozbawionej szarpnięć zmiany przełożeń, co poprawia kulturę pracy w codziennej eksploatacji na publicznych drogach i osiągi na torze. System wykorzystuje elektroniczny układ sterowania pracą silnika do chwilowego, „podbicia” przepustnicy i automatycznego przegazowania, w chwili, gdy kierowca redukuje bieg, co umożliwia dostosowanie obrotów silnika do wybieranego niższego przełożenia. Kierowcy mogą też korzystać z funkcji umożliwiającej zmianę przełożenia na wyższe bez zwalniania pedału przyspieszenia. Tak wysoka wydajność przekładni wymagała zaprojektowania specjalnego układu chłodzenia oleju, który sprosta zwiększonemu zapotrzebowaniu przy wysokich obrotach.

Ford Mustang Mach 1 6-speed manual gear stick close up
Ford Mustang GT

DZIESIĘCIOSTOPNIOWA AUTOMATYCZNA SKRZYNIA BIEGÓW 

W zaawansowanej dziesięciostopniowej przekładni automatycznej Forda, specjalnie dla modelu Mustanga Mach 1 zmieniony został konwerter momentu obrotowego i oprogramowanie, podnoszące wykres momentu obrotowego, zmieniające charakterystykę przełożeń i dynamikę. Aby poradzić sobie z dużymi obciążeniami podczas jazdy na torze, zastosowano drugą chłodnicę oleju chłodzoną powietrzem, co poprawia obniżanie temperatury pracy oleju o 75%. Zarówno w wersji z przekładnią manualną, jak i automatyczną Mustang Mach 1 posiada dodatkowy układ chłodzenia tylnej osi, przydatny podczas jazdy sportowej. 

All-New Ford Mustang Mach 1 front three quarter view

NIEPOKONANY NA TORZE

Ford Mustang exhaust valve close up

CHARAKTERYSTYCZNY DŹWIĘK

Ford Mustang daje szerokie możliwości personalizacji np. dostosowania brzmienia układu wydechowego. Zupełnie nowy, aktywny układ wydechowy dostępny w wersji GT i Mach 1 umożliwia kierowcy zmianę brzmienia w zależności od wybranego trybu jazdy – Quiet, Normal, Sport albo Race Track. Dodatkowo końcówki rur wydechowych o średnicy 4,5 cala są perforowane, aby poprawić jakość niepowtarzalnego dźwięku silnika V8.

POTĘŻNA SIŁA HAMOWANIA

Ford Mustang wyposażony jest w wyjątkowo skuteczny układ hamulcowy o wysokiej niezawodności. Zarówno wersja GT jak i Mach 1
posiada 6-tłoczkowe przednie zaciski Brembo™ o wysokich parametrach, współpracujące z wentylowanymi 15-calowymi tarczami. Wspomaganie układu hamulcowego gwarantuje szybszy czas reakcji, zapewnia efektywne hamowanie o równomiernej sile nawet przy dużych obciążeniach. To pozwala szybko i bezpiecznie zatrzymać samochód nawet podczas agresywnej jazdy na torze.

Ford Mustang side view
Ford Mustang Mach 1 displaying advanced cooling system

ZAAWANSOWANY UKŁAD CHŁODZENIA 

Ford Mustang Mach 1 został wyposażony w zaawansowany układ chłodzenia, w którego skład wchodzą dwa boczne wymienniki ciepła – chłodnica oleju silnikowego i chłodnica oleju przekładniowego. Zwiększa to zdolność chłodzenia aż o 75%! Na tylnej osi, dodatkowo zostały zamontowane wymiennik ciepła i pompa, a hamulce zostały wyposażone w kanały chłodzące. 

SPRAWDŹ SWOJE OSIĄGI

Aplikacja Track monitoruje sposób poruszania się samochodu a natępnie na wyświetlaczu między zegarami podaje informacje o sile odśrodkowej w zakręcie, czasie przyspieszenia, drodze hamowania.

Dzięki tym informacjom możesz w pełni wykorzystać potencjał swojego Forda Mustang, gdziekolwiek jesteś.

Ford Mustang interior view with racing driver
All-New Ford Mustang Mach 1 side view

AERODYNAMICZNA STYLISTYKA

Ford Mustang to samochód sportowy w każdym calu – świetnie obrazuje to eleganckie i nisko zawieszone nadwozie. Wersja Mach 1 korzysta z wielu rozwiązań podnoszących właściwości aerodynamiczne, wpływających na osiągi, ale także modelujących charakterystyczną sylwetkę, będącą hołdem dla kształtów oryginalnych modeli sprzed lat. Mustang Mach 1  otrzymał nowy dwuczęściowy grill, nową dolną osłonę chłodnicy i spiltter oraz nowe boczne wloty powietrza co przyczynia się zarówno do poprawy parametrów aerodynamicznych, jak i chłodzenia. 

Ford Mustang Mach 1 front three quarter view

DOSKONALE REAGUJĄCY UKŁAD KIEROWNICZY

Obydwa modele Forda Mustang są wyposażone w elektryczny układ wspomagania kierownicy EPAS (Electric Power Assisted Steering) automatycznie dostosowujący się do prędkości i warunków jazdy. Przy jeździe z niewielką prędkością system sprawia, że obrót kierownicy jest lżejszy. Zwiększa to możliwości manewru. Jednak wraz ze wzrostem prędkości rośnie opór kierownicy. W ten sposób kierowca lepiej czuje samochód i ma zapewnioną łatwiejszą kontrolę nad pojazdem.

Przestrojone oprogramowanie sterujące wspomaganiem elektrycznym (EPAS) sprawiło, że Mach 1 dysponuje najbardziej precyzyjnym układem kierowniczym spośród wszystkich Mustangów dostępnych w Europie. 

Ford Mustang Mach 1 rear overhead view

NIEZAPOMNIANE WRAŻENIA

New Ford Mustang transparent model with visible suspension system

AKTYWNE ZAWIESZENIE MAGNERIDE™

Aby zapewnić wyjątkowe wrażenia z jazdy, Mustang jest obecnie dostępny z zawieszeniem adaptacyjnym MagneRide. Układ monitoruje i dostosowuje swoją charakterystykę kilkaset razy na sekundę, zapewniając niezrównaną stabilność, komfort i kontrolę nad samochodem. Charakterystyka pracy układu zawieszenia zmienia się wraz ze zmianą wyboru trybu jazdy przez kierowcę.

Ford cluster LCD display

12-CALOWY CYFROWY WYŚWIETLACZ ZESTAWU WSKAŹNIKÓW

Ford Mustang jest wyposażony w 12-calowy cyfrowy wyświetlacz zestawu wskaźników umożliwiający personalizację w zależności od wybranego trybu jazdy i preferencji ustawień kierowcy (np. koloru podświetlenia zegarów).

LCD instrument cluster display

FUNKCJA WYBORU TRYBU JAZDY

W ciągu kilku sekund możesz zmienić charakterystykę samochodu, wybierając optymalny do warunków tryb jazdy: Normalny, Sportowy, Torowy, 1/4 Mili (samochody z zawieszeniem MagneRide), Wet&Snow, MyMode. Każdy z nich zmienia reakcję silnika na wciśnięcie na pedału przyspieszenia, punkty zmiany biegów (w wersji z automatyczną skrzynią biegów), siłę wspomagania kierownicy oraz kalibrację układu stabilizacji toru jazdy, a w samochodach z opcjonalnym zawieszeniem MagneRide - również ustawienia.

Ford Mustang driving up hill

ADAPTACYJNY TEMPOMAT

Tempomat adaptacyjny pozwala kierowcy na wybranie pożądanej prędkości, a następnie ją utrzymuje. Gdy wbudowany czujnik radarowy oraz kamera wykryją obecność samochodu z przodu, prędkość zostanie zredukowana celem zachowania bezpiecznego, wcześniej ustalonego odstępu. Gdy droga znów będzie pusta, system przywróci ustawioną prędkość.

New Mustang trailing another car

DODATKOWA KONTROLA PODCZAS RUSZANIA POD GÓRĘ

System ułatwiający ruszanie na wzniesieniach zapobiega stoczeniu się samochodu do tyłu podczas ruszania. Utrzymuje on działanie układu hamowania przez dodatkowe 2,5 sekundy – czyli czas wystarczający na przeniesienie stopy z pedału hamulca na pedał gazu. System ten przydaje się również w przypadku zatrzymywania się na śliskiej nawierzchni.

SYSTEM KONTROLI PASA RUCHU 

Wystarczy chwila nieuwagi, by zjechać ze swojego pasa ruchu, co może mieć poważne konsekwencje. Korzystając z umieszczonej z przodu pojazdu kamery, system monitoruje drogę przed autem i rozpoznaje, że pojazd zbliża się do oznaczeń pasa ruchu przy wyłączonym kierunkowskazie i ostrzega o tym kierowcę wizualnie oraz przez wywołanie drgań na kierownicy. Gdy kierowca nie zareaguje na ostrzeżenie o zjechaniu z pasa ruchu, system wspomagający utrzymanie pojazdu na pasie ruchu spowoduje, że kierowca odczuje na kierownicy siłę układu wspomagania kierującą pojazd na właściwy pas ruchu. Kierowca może świadomie pominąć działanie systemu, kontynuując manewr w zaplanowany sposób. System można również wyłączyć ręcznie.

System przechodzi automatycznie w stan uśpienia, gdy prędkość spada poniżej 70 km/h.

Ford Mustang side view
Mustang LCD screen showing rear camera

ŁATWIEJSZE COFANIE DZIĘKI WBUDOWANEJ KAMERZE

Słupki, murki czy inne obiekty schowane za samochodem nie są już problemem – na 8” wyświetlaczu kamera cofania pokaże wszystko to, co znajduje się z tyłu samochodu. System wyświetla także wirtualne linie, które ułatwiają parkowanie nawet w bardzo ciasnych miejscach.

Ford Mustang LED lights close-up

REFLEKTORY LED I ŚWIATŁA DO JAZDY DZIENNEJ

Trójdzielne reflektory LED dają bardzo wyraźną i intensywną wiązkę światła. Inteligentny system oświetlenia służy bezcenną pomocą podczas jazdy w nocy, czasowo zmieniając światła długie na światła mijania po wykryciu pojazdów nadjeżdżających z naprzeciwka lub jadących przed nami. Pozwala to uniknąć oślepiania innych kierowców. Następnie, gdy droga znów jest pusta, system powraca do świateł długich, zapewniając maksymalną widoczność. Z kolei światła do jazdy dziennej nie tylko wspaniale się prezentują, ale przede wszystkim pozwalają lepiej Cię dostrzec.

Mustang pony image being reflected by light

LUSTERKA BOCZNE Z FUNKCJĄ OŚWIETLANIA PODŁOŻA

Ford Mustang zaskakuje na każdym kroku. Wmontowane w lusterka boczne lampki oświetlające podłoże, po otwarciu drzwi wyświetlają kultowe logo Mustanga.

All-New Ford Mustang Mach 1 front three quarter view

LEPSZA ŁĄCZNOŚĆ.

WIĘCEJ ROZRYWKI.

person using FordPass app

ZYSKAJ DOSTĘP DO INTELIGENTNYCH FUNKCJI

Aplikacja FordPass zapewnia niespotykaną dotąd interakcję z samochodem z poziomu telefonu. Teraz z dowolnego miejsca możesz zlokalizować swoje auto, zablokować i odblokować drzwi, uruchomić silnik, sprawdzić przebieg, czy poziom ciśnienia w oponach. Z telefonu przesyłane są też bieżące powiadomienia o ruchu drogowym bezpośrednio do pokładowego systemu nawigacji, pozwalając zawsze wybrać najlepszą drogę do celu. A dzięki powiadomieniom o stanie technicznym otrzymywanym na telefon dowiesz się o wszelkich problemach, gdy tylko się pojawią.

System SYNC 3 

Ford SYNC 3 to zaawansowany system multimedialny zapewniający łączność oraz możliwość obsługi telefonu, odtwarzacza muzyki i systemu nawigacji dzięki poleceniom głosowym lub za pośrednictwem kolorowego 8-calowego ekranu dotykowego wyposażonego w znaną ze smartfonów i tabletów intuicyjną funkcję przesuwania i zsuwania palcami. Aplikacjami kompatybilnymi z systemem SYNC 3 można sterować za pośrednictwem funkcji AppLink, natomiast aplikacje Apple CarPlay i Android Auto umożliwiają nawigację po smartfonie za pośrednictwem ekranu głównego systemu SYNC 3 zastępującego ekran telefonu.

Ford Mustang SYNC 3 screen close up
Apple CarPlay close up

POŁĄCZ Z APPLE CARPLAY

Funkcja Apple CarPlay umożliwia, nawigację po interfejsie smartfonu iPhone za pośrednictwem 8” ekranu głównego systemu SYNC 3 zastępującego ekran telefonu. Dzięki niej masz dostęp do muzyki, podcastów, map, audiobooków i innej zawartości Twojego telefonu.

Mobile phone with Android Auto

POŁĄCZ Z ANDROID AUTO

Funkcja Android Auto umożliwiaj nawigację po interfejsie smartfonu za pośrednictwem 8” ekranu dotykowego systemu SYNC 3 zastępującego ekran telefonu.

Za pomocą poleceń głosowych możesz nawiązywać połączenia oraz wysyłać SMS-y ze swojego telefonu z Androidem,  zyskasz dostęp do swojej muzyki, podcastów czy map.

Ford B&O

TWOJA ULUBIONA MUZYKA W NAJLEPSZYM WYDANIU

Odkryj system audio stworzony dla fanów muzyki. Zaprojektowany we współpracy z legendarną duńską firmą Bang & Olufsen został idealnie zestrojony z akustyką wnętrza Forda Mustang. Wzmacniacz 1000 W, 12 najwyższej klasy głośników w tym subwoofer gwarantują bogaty, głęboki i wyrazisty dźwięk – poczujesz się jak w najlepszych salach koncertowych.

MyColour display panel

NASTROJOWE OŚWIETLENIE WNĘTRZA

Oświetlenie wnętrza odpowiednie do stylu, gustu i nastroju.

W nowym Fordzie Mustang można wybrać kolor podświetlenia tablicy rozdzielczej oraz elementów kabiny jak schowki w drzwiach, miejsca na kubki oraz nogi pasażera siedzącego z przodu.

All-New Ford Mustang Mach 1 interior cockpit view

ODPRĘŻ SIĘ I CIESZ SIĘ OSIĄGAMI

Mustang showing heated seats with graphic

USTAW OPTYMALNĄ TEMPERATURĘ

Sterowana elektronicznie klimatyzacja (EATC) pozwala na precyzyjne ustawienie temperatury wewnątrz pojazdu i utrzymywanie jej dzięki zaawansowanym rozwiązaniom układu klimatyzacji. Natomiast z aplikacją FordPass, poprzez którą zdalnie uruchomisz silnikTooltip, nagrzejesz wnętrze w zimowy poranek zanim wsiądziesz do samochodu.  

TRYB MYMODE. TWÓJ MUSTANG - TWOJE ZASADY.

Tryb MyMode umożliwia zapisanie ulubionych ustawień, w tym preferencji dotyczących pracy systemu ESC, układu kierowniczego czy nawet brzmienie silnika.

Ford Mustang My Mode switch close up
Ford Power starter button

BEZKLUCZYKOWY SYSTEM URUCHAMIANIA SILNIKA

Aby uruchomić silnik Forda Mustang, wystarczy nacisnąć pedał sprzęgła (lub hamulca w wersji z przekładnią automatyczną) i wcisnąć przycisk rozrusznika. Samochód rozpoznaje obecność indywidualnego kluczyka, nawet jeśli leży na dnie torebki czy jest schowany głęboko w kieszeni.

Ford Mustang Mach 1 side view

CZUJ SIĘ BEZPIECZNIE

Ford Mustang detecting a pedestrian on a street

SYSTEM, KTÓRY POMAGA CHRONIĆ PIESZYCH

Zarówno w dzień, jak i w nocy układ wykrywa samochody i pieszych przed pojazdem i ostrzega kierowcę w razie ryzyka kolizji. Jeśli kierowca nie zareaguje, system automatycznie rozpocznie hamowanie.

System działa do prędkości 80 km/h, a jego zadaniem jest ograniczenie liczby wypadków z udziałem pieszych.

ELEKTRONICZNY SYSTEM STABILIZACJI TORU JAZDY – PEWNE PROWADZENIE NAWET W TRUDNYCH WARUNKACH

System monitoruje prędkość poszczególnych kół, aby utrzymać odpowiedni tor jazdy. Układ ESC zapobiega poślizgom nadsterownym i podsterownym, wykrywając nagłe zmiany w układach kierowniczym i hamulcowym oraz       
w zachowaniu pojazdu

Yellow Mustang aerial view on city road
Ford Mustang Mach 1 front wheel close up

SYSTEM MONITOROWANIA CIŚNIENIA W OPONACH

System monitorowania ciśnienia w oponach (TPMS) – wygoda, komfort i bezpieczeństwo. Gdy tylko w jednej z opon zacznie spadać ciśnienie, kierowca zostanie o tym natychmiast poinformowany za pomocą kontrolki na desce rozdzielczej. Pozwala to na wczesną reakcję i szybkie rozwiązanie tego niebezpiecznego problemu. Powiadomienia o ciśnieniu w oponach możesz też otrzymywać bezpośrednio na telefon dzięki aplikacji FordPass.

Disc brake and rotor electronic brake prefill

KRÓTSZA DROGA HAMOWANIA AWARYJNEGO

Nowy Ford Mustang pomaga kierowcy skuteczniej hamować w nagłych wypadkach. System Electronic Brake Prefill rozpoznaje siłę nacisku na hamulec i automatycznie zwiększa ją w razie konieczności, skracając tym samym drogę hamowania pojazdu.

Euro NCAP logo

NCAP

Ford Mustang otrzymał 3 gwiazdki w testach bezpieczeństwa Euro NCAP - niezależnej organizacji ds. bezpieczeństwa pojazdów, co potwierdza wysoki poziom ochrony jaką gwarantuje ten samochód kierowcy i jego pasażerom.

Ford SYNC emergency assist logo

FORD SYNC Z FUNKCJĄ WZYWANIA POMOCY

Jedną z funkcji systemu Ford SYNC 3 jest funkcja Emergency Assistance.  Uruchamia się w momencie aktywacji poduszki powietrznej lub odcięcia pompy paliwa. Tak długo, jak telefon komórkowy jest podłączony do Ford SYNC 3, system może wykorzystać go do połączenia ze służbami ratunkowymi, aby podać im wszystkie istotne informacje (np. współrzędne GPS) oraz umożliwić rozmowę z kierowcą.

Ford Mustang GT rear three quarter view

POD KONTROLĄ

Ford Mustang Ford Key close up

POŻYCZ SAMOCHÓD I ŚPIJ SPOKOJNIE – FUNKCJA MYKEY®

Technologia Ford MyKey® umożliwia kierowcy zaprogramowanie i przypisanie do kluczyka stałych parametrów i ograniczeń takich jak prędkość maksymalna, głośność systemu audio, przypomnienie o zapięciu pasów, zablokowanie dezaktywacji systemów wspomagających bezpieczeństwo. Ta innowacyjna technologia ma zapewnić właścicielowi spokojny sen a kierowcy i pasażerom bezpieczeństwo.

ZABEZPIECZENIE PRZED KRADZIEŻĄ

Zaawansowany system alarmowy Thatcham kategorii 1 obejmuje alarm obwodowy i podwójny zamek antywłamaniowy. System emituje głośny sygnał dźwiękowy w przypadku włamania, podniesienia pojazdu lub wykrycia ruchu wewnątrz auta. 

Powiadomienia o aktywacji alarmu możesz otrzymywać również na telefon poprzez aplikację FordPass. 

Ford Mustang GT rear close up

Skorzystaj z linków poniżej, aby uzyskać więcej informacji