SAMOŁADUJĄCE SIĘ HYBRYDY (FHEV)

BEZPROBLEMOWA WYDAJNOŚĆ

Ford Kuga Hybrid driving

CZYM JEST SAMOŁADUJĄCA SIĘ HYBRYDA?

Samoładujące się hybrydy, znane również jako w pełni hybrydowe pojazdy elektryczne (Full Hybrid Electric Vehicles — FHEV), są często nazywane po prostu hybrydami. Łączą one akumulator hybrydowy z konwencjonalnym silnikiem spalinowym w celu zwiększenia mocy i poprawy wydajności. Energia potrzebna do naładowania akumulatora pozyskiwana jest w czasie hamowania regeneracyjnego.

Samoładujące się hybrydy mają mniejszy zasięg przy zasilaniu wyłącznie energią elektryczną niż pojazdy hybrydowe typu plug-in. Idealne sprawdzą się podczas krótkich przejazdów po mieście.

DLACZEGO WARTO WYBRAĆ SAMOŁADUJĄCĄ SIĘ HYBRYDĘ?

NIŻSZY POZIOM EMISJI

Bezemisyjna jazda przy niskich prędkościach zmniejsza wpływ na środowisko i koszty eksploatacji.

NIE WYMAGA ŁADOWANIA

Nie ma potrzeby korzystania z zewnętrznych punktów ładowania. Podczas jazdy hamowanie regeneracyjne ładuje akumulator

NIŻSZE ZUŻYCIE PALIWA

Wykorzystanie zasilania elektrycznego na krótkich dystansach pomaga obniżyć koszty paliwa.

SAMOŁADUJĄCE SIĘ HYBRYDY MARKI FORD

KUGA

Ford Kuga z tradycyjnym, hybrydowym układem napędowym Full Hybrid (FHEV), łączy w sobie zaawansowany, wysokoprężny 2,5-litrowy silnik spalinowy Duratec wraz z jednostką elektryczną zasilaną wysokonapięciowym akumulatorem. Jest klasyczną hybrydą ładującą się podczas jazdy. W porównaniu do napędu Mild Hybrid (MHEV), pojazdy Full Hybrid dysponują znacznie mocniejszym silnikiem elektrycznym i większą baterią ładowaną wyłącznie podczas jazdy, co przekłada się na niższe zużycie paliwa i zerową emisję spalin podczas krótkich podróży.

 

Poznaj Forda Kuga

Ford Kuga z lakierem Silver Blue

JAK DZIAŁA NAPĘD TYPU FULL HYBRID?

Napęd typu Full Hybrid to połączenie wydajnego silnika benzynowego z silnikiem elektrycznym zasilanym wysokonapięciowym akumulatorem, które dostosowują swoją pracę i współpracują ze sobą w zależności od warunków jazdy. Energia potrzebna do naładowania akumulatora pozyskiwana jest w czasie hamowania, poprzez przetworzenie energii kinetycznej na energię elektryczną. Pozyskana energia wykorzystywana jest następnie do zasilenia silnika elektrycznego. Hamowanie regeneracyjne ładuje akumulator, aby zwiększyć zasięg jazdy na napędzie elektrycznym.

Takie rozwiązanie pozwala na pokonywanie krótkich tras wyłącznie na napędzie elektrycznym. Z kolei na dłuższych trasach idealnie sprawdzi się silnik spalinowy.