Home > Dostawcze > RANGER > Cechy i funkcje > Osiągi i zużycie paliwa

Osiągi i zużycie paliwa

Unowocześnione silniki zaprojektowane zostały tak, aby współpracować z selektywnym systemem 4WD, gwarantując wysoką moc, a także wspaniałe osiągi.

Ford Ranger diesel engine

Mocniejsze, bardziej ekonomiczne silniki wysokoprężne

Jednostka wysokoprężna o pojemności 2,2 l TDCi Duratorq charakteryzuje się świetnymi osiągami i niezawodnością. Ale to, co wyróżnia ten silnik, to nowe rozwiązania, dzięki którym przy niższym zużyciu paliwa dostarcza więcej mocy niż jego konkurenci.

Silnik dostępny w dwóch wariantach mocy: 130 KM z 6-stopniową ręczną skrzynią biegów lub 160 KM z 6-stopniową ręczną przekładnią lub 6-stopniową skrzynią automatyczną.

Potrzebujesz jeszcze więcej mocy? Wybierz 200-konnego diesla o pojemności 3,2 l TDCi Duratorq z momentem obrotowym wynoszącym 470 Nm.

Imponująco niskie zużycie paliwa wynoszące nawet 6,5 l/100 km i emisja CO2 oscylująca w granicy 171 g/km CO2 (dla 160 KM, napędu 4x4 z 6-biegową skrzynią ręczną i przełożeniem przekładni głównej 3,15).

Skrzynia biegów ręczna lub automatyczna

Ford Ranger dostępny jest z dwoma rodzajami przekładni: 6-biegowa ręczna skrzynia gwarantująca precyzyjną zmianę przełożeń oraz płynnie działająca 6-biegowa przekładnia automatyczna ze starannie dobranym momentem zmiany przełożenia.

Ford Ranger gear stick
Ford Ranger - Auto Start-Stop

Mniejsze zużycie paliwa dzięki systemowi Auto-Start-Stop

Gdy samochódstoi w miejscu (np. przed sygnalizacją świetlną lub w korku), system Auto-Start-Stop automatycznie wyłącza silnik. Energia elektryczna dostarczana jest do wszystkich używanych elementów wyposażenia (klimatyzacja, radio, Ford SYNC, elektryczne szyby czy reflektory), ale samochód nie zużywa ani jednej kropli paliwa. Żeby uruchomić ponownie silnik, wystarczy nacisnąć pedał sprzęgła (skrzynia manualna) lub pedał gazu (skrzynia automatyczna). Oszczędność paliwa wynikająca z działania systemu Auto Start-Stop jest najbardziej zauważalna w ruchu miejskim.

Więcej mocy czy oszczędności?

Ford Ranger z silnikiem Duratorq TDCi o mocy 160 KM i pojemności 2,2 l oferuje wybór przełożenia, który dostosowuje pracę układu napędowego do potrzeb kierowcy. Standardowe przełożenie pozwala na oszczędność paliwa, a z kolei opcjonalne przełożenie zapewnia wysoki komfort prowadzenia podczas holowania przyczepy.

Ford Ranger towing boat
Ford Ranger AdBlue®

Dodatek, który eliminuje zanieczyszczenia

System selektywnej redukcji katalitycznej (Selective Catalytic Reduction - SCR) wykorzystuje substancję AdBlue®, czyli płyn na bazie mocznika i wody, który powoduje rozkład NOx w spalinach na azot i wodę. Następnie filtr cząstek stałych redukuje ponad 99% cząstek wydalonych przez rurę wydechową. Aby zapewnić należyte funkcjonowanie tego systemu, zbiornik AdBlue® silnika wysokoprężnego Twojego Forda należy wypełnić płynem AdBlue®. Na panelu instrumentów zapali się stosowny sygnał ostrzegawczy, gdy poziom płynu będzie zbyt niski.

Top