ELEKTRYCZNA REWOLUCJA W SEGMENCIE AUT DOSTAWCZYCH

15 GRUDNIA, 2021

Elektryczna rewolucja w segmencie aut dostawczych – nadchodzi Ford E-Transit

Ford Transit to jeden z najpopularniejszych samochodów dostawczych świata. Niebawem do oferty marki Ford w Polsce trafi Ford E‑Transit, czyli doskonale znane i cenione przez wielu klientów wcielenie świetnego auta użytkowego z napędem elektrycznym. Jeżeli jednak myślicie, że Ford ograniczył się do zastąpienia silnika spalinowego elektrycznym, to warto poznać E-Transita bliżej, bo zmian jest znacznie więcej. To prawdziwa rewolucja w segmencie aut użytkowych!

Codzienny transport różnego rodzaju produktów (zwłaszcza na terenie miast) generuje spory problem wynikający z zanieczyszczenia powietrza i hałasu. Coraz więcej miast na świecie decyduje się na wprowadzenie “zielonych” stref, w których można się poruszać tylko samochodami zero emisyjnymi. W związku z tym konieczność elektryfikacji floty aut dostawczych staje się faktem, a na to wyzwanie właśnie odpowiedział Ford, zapowiadając elektryczną wersję legendarnego Transita - model E-Transit.

Ford E-Transit – Dowiedz się więcej

Ford E-Transit

FORD E-TRANSIT – DZIEDZICTWO MODELU TRANSIT W WERSJI ELEKTRYCZNEJ

Na rynku jest wiele aut dostawczych, ale niewiele modeli może poszczycić się ponad półwieczną historią rozwoju danego modelu. Ford Transit był też projektem, który pozwolił połączyć dwa europejskie i pracujące de facto niezależnie biura Forda w Niemczech i w Wielkiej Brytanii. Ford Transit pierwszej generacji, którego prototyp zaprezentowano w 1964 roku okazał się pojazdem, którego ludzie potrzebowali. Już w zaledwie pierwszym tygodniu po premierze Transita I generacji w 1965 roku, zamówienia eksportowe przekroczyły wcześniej planowaną produkcję roczną (50 tys. sztuk). Do połowy lat 70. XX wieku udział Transita na rynku brytyjskim i niemieckim wzrósł do ok. 40 procent.

Druga generacja Transita zadebiutowała w 1978 roku. Nowe wcielenie miał znacząco zmodernizowane nadwozie, zawieszenie, a w ofercie pojawiły się nowe silniki o lepszej wydajności. Trzecie wcielenie Transita, które zadebiutowało w 1986 roku to auto znane nam z polskich dróg, bo wiele egzemplarzy wciąż jeździ i służy swoim właścicielom, co doskonale pokazuje jak wysoką trwałością charakteryzuje się ten model.

Czwarta generacja, której sprzedaż rozpoczęto w 1994 roku pojawiła się tuż po tym, jak z taśm produkcyjnych zjechał 3-milionowy egzemplarz popularnego dostawczaka. Rok 1998 przyniósł m.in. nowoczesne zmiany w układzie hamulcowym, pojawił się układ rozdziału siły hamowania (EBD) czy kontrola trakcji. Piąta generacja podniosła poprzeczkę jeszcze wyżej, co zostało docenione przez branżę. Debiutujący w 2000 roku Transit 5. Generacji rok później otrzymał tytuł Van of The Year. Szóstą generację poznaliśmy w w 2006 roku, co po raz kolejny pokazało niezrównaną elastyczność tego wozu. Transity jeździły po drogach świata w charakterze busa, radiowozów, karetek, kamperów, aut kurierskich itp. Bardzo szeroka gama silników pozwalała sprostać wielu zadaniom stawianym temu autu. Siódma generacja dostępna od 2014 roku to dalsze zwiększanie funkcjonalności tego wszechstronnego pojazdu dostawczego. Skupiono się na wielu bardzo praktycznych rozwiązaniach, a także zmodernizowano jednostki napędowe dostosowując je do nowych norm emisji i oszczędniejszego gospodarowania paliwem.

Od 2020 roku Ford oferuje najnowszą, ósmą już generację legendarnego samochodu dostawczego, a w tym roku zapowiedział rewolucyjną konstrukcję: Forda E-Transit. To pierwszy, w pełni elektryczny samochód dostawczy w długoletniej historii marki.

Ford E-Transit – Dowiedz się więcej


ELEKTRYCZNY FORD E-TRANSIT – NIE TYLKO BEZEMISYJNA JAZDA

Ford E-Transit został zaprojektowany z myślą o zaspokojeniu różnorodnych potrzeb klientów, dlatego standardowo wyposażony jest w akumulator o pojemności użytkowej 68 kWh, zapewniający najlepszy w jego segmencie zasięg, do 309 km według norm WLTP. Transit oferuje doskonałe cechy użytkowe, dzięki mocnemu silnikowi o momencie obrotowym 430 Nm (mocy maksymalnej 135 kW lub 198 kW), masie całkowitej od 3,5 do 4,25 tony, ładowności do 1 758 kg dla modelu van, a także szerokiej gamie 25 wariantów: van, van z podwójną kabiną oraz podwozia z kabiną, w różnych długościach i z różnymi wysokościami dachu.

Ford E-Transit – Dowiedz się więcej

Elektryczny Ford E-Transit – nie tylko bezemisyjna jazda

PRACA EFEKTYWNA JAK NIGDY – SYSTEM PROPOWER ONBOARD

Auto użytkowe to nie tylko pojazd pozwalający na transport ludzi i urządzeń. Ford E-Transit jest tego doskonałym dowodem. Oprócz zdolności transportowych pojazd ten jest de facto przenośnym generatorem energii elektrycznej, którą można wykorzystać na różne sposoby. Rozwiązanie to nosi nazwę ProPower Onboard. Pozwala to wykorzystywać akumulatory trakcyjne pojazdu jako magazyn energii niezbędnej do zasilania wielu różnych urządzeń elektrycznych o poborze mocy aż do 2,3 kW. Gniazda wtykowe o standardowym napięciu 230 V są dostępne zarówno w kabinie pasażerskiej nowego Forda E-Transit, jak i w przestrzeni ładunkowej. Dzięki temu znika konieczność posiadania dodatkowego generatora prąd

Ford E-Transit – Dowiedz się więcej

Praca efektywna jak nigdy – system ProPower Onboard

PRZESTRZEŃ ŁADUNKOWA ZAPROJEKTOWANA BEZ KOMPROMISÓW

Warto też podkreślić, że przestrzeń ładunkowa w pełni elektrycznego Forda E-Transita pozbawiona jest jakichkolwiek kompromisów gabarytowych w związku z faktem, że auto korzysta z silnika elektrycznego i pakietu akumulatorów. Akumulatory trakcyjne nowego Forda E‑Transita zostały umieszczone pod nadwoziem, dzięki czemu w żaden sposób nie zmniejszają funkcjonalności przestrzeni ładunkowej. Maksymalna pojemność przestrzeni ładunkowej to imponujące 15,1 m3

Auto oferowane jest w trzech wariantach długości i dwóch opcjach wysokości nadwozia, które dostarczają przestrzeń ładunkową od 9,5 do wspomnianych 15,1 metrów sześciennych objętości.

Jednocześnie rozwijane od lat rozwiązania pozwalają na bardzo prosty załadunek i wyładunek towaru, przy jednoczesnym dbaniu o jego bezpieczeństwo w trakcie transportu.

Ford E-Transit – Dowiedz się więcej

Przestrzeń ładunkowa zaprojektowana bez kompromisów

FORD E-TRANSIT – ZASTOSOWANE INNOWACJE I WERSJE WYPOSAŻENIA

WE-Transit oferowany będzie w dwóch wersjach – Base i Trend. Wszystkie samochody oferują poziomy wyposażenia znacznie przewyższające analogiczne modele z silnikami wysokoprężnymi. Wersja Base wyposażona jest standardowo w takie elementy jak: elektroniczna regulacja temperatury wnętrza, system pokładowy Ford SYNC 4 (najnowszej generacji) z 12-calowym ekranem dotykowym, system 4 Keyless Start (bezkluczykowe uruchamianie pojazdu), podgrzewane fotele, ogrzewanie szyby przedniej Quickclear (błyskawiczne odszronienie przedniej szyby) oraz podgrzewane, elektrycznie sterowane lusterka zewnętrzne. Ponadto dzięki wbudowanemu w pojazd modemowi FordPass Connect, auto jest stale połączone z usługami sieciowymi i skomunikowane ze światem. Nabywca otrzymuje ponadto dożywotnią subskrypcję FordPass Pro lub Ford Telematics Essentials  3, dostęp do sieci ładowania FordPass przez rok oraz roczną subskrypcję Ford Telematics dla klientów flotowych.

Jakby tego było mało w wersji Trend możemy dodatkowo liczyć na cenne funkcje podnoszące efektywność i obniżające koszty eksploatacji. Przykładem może być system nawigacyjny Ford Connected pozwalający zaplanować najbardziej ekonomiczną trasę i informujący w czasie rzeczywistym o utrudnieniach na drogach, tempomat, system zapobiegania kolizji z funkcją wykrywania pieszych, system ostrzegający kierowcę o niezamierzonej zmianie pasa ruchu, system wspomagający utrzymanie pojazdu na pasie ruchu, a także czujniki parkowania pozwalające wykryć potencjalną przeszkodę w manewrowaniu z każdej strony pojazdu.

Warto też dodać, że system nawigacyjny jest skorelowany z komputerem analizującym dane dotyczące stylu jazdy, pogody, warunki drogowe, dzięki czemu kierowca E-Transita zawsze wie dokładnie jakim zasięgiem dysponuje. W razie potrzeby system nawigacyjny wskaże trasę do najbliższego punktu ładowania, a także wielu innych przydatnych miejsc użyteczności publicznej.

Imponujące jest też to, że Ford E-Transit to pierwszy samochód dostawczy świata, który dzięki otrzymywanym bezprzewodowo aktualizacjom będzie mógł doskonalić swoje możliwości w trakcie eksploatacji. Na przykład jednym z pierwszych usprawnień, które pojawią się – właśnie dzięki aktualizacji – w przyszłym, 2022 roku, będzie możliwość sparowania z systemem pokładowym dwóch telefonów komórkowych, co pozwoli kierowcy bezpiecznie korzystać podczas jazdy zarówno z telefonu służbowego, jak i prywatnego.

Ford zawsze priorytetowo traktował kwestie bezpieczeństwa i najnowszy Ford E-Transit stanowi kolejny dowód tego podejścia. Auto jest oferowane z bardzo bogatym zestawem systemów wsparcia kierowcy, wśród których warto zwrócić uwagę na system hamowania awaryjnego podczas cofania (Reverse Brake Assist). System ten wykorzystuje kamerę i czujniki do wykrywania pieszych, rowerzystów, a także statycznych przeszkód podczas cofania. System najpierw ostrzega przed podjęciem działania, a w razie braku reakcji kierowcy automatycznie zatrzyma pojazd niwelując ryzyko kolizji.

Ford E-Transit – Dowiedz się więcej


WDRAŻAJ FORDA E-TRANSIT DO PRACY W TWOJEJ FIRMIE ZE WSPARCIEM PROFESJONALISTÓW

Ford E-Transit jest też autem doskonale dopasowanym do nowego, innowacyjnego modelu sprzedaży i obsługi serwisowej – Ford Pro. Rozwiązanie to pomoże firmom nie tylko wybrać optymalne wersje pojazdów do własnej floty, ale przede wszystkim umożliwi wdrożenie efektywnych ekonomicznie strategii ładowania aut elektrycznych, czy wdrożenia maksymalnie wydajnych systemów ładowania takich pojazdów. Ponadto dzięki wsparciu usług cyfrowych w ramach systemu Ford Telematics zarządcy floty i kierowcy zyskają zupełnie nowe narzędzia ułatwiające zarządzanie flotą czy np. rozliczanie kosztów ładowania (np. w sytuacji, gdy pracownik ładuje auto służbowe prądem we własnym domu).

Ford E-Transit to znacznie więcej niż tylko silnik elektryczny w aucie dostawczym. To zupełnie przedefiniowana filozofia korzystania z bezemisyjnych aut użytkowych. E-Transit pozwala uzyskać wymierne korzyści finansowe w biznesie. Auta elektryczne są tańsze w eksploatacji, nie tylko dzięki niższym kosztom paliwa/energii, ale również ze względu na niższe nawet o 40 proc. koszty utrzymania i napraw serwisowych w porównaniu z jednostkami z silnikami wysokoprężnymi. Ponadto według danych Forda, model E-Transit jest najtańszym w utrzymaniu pojazdem w swoim segmencie, w porównaniu z bezpośrednimi konkurentami zarówno w Wielkiej Brytanii, jak i w Niemczech.

Ford E-Transit – Dowiedz się więcej

PRZECZYTAJ TAKŻE: