Home > Świat Forda > Środowisko > Bezpieczeństwo produktu
Product Safety

Bezpieczeństwo produktu

Firma Ford ma długą historię w opracowywaniu i wdrażaniu innowacji zwiększających poziom bezpieczeństwa pojazdów w różnych warunkach.

W 1927 roku wprowadziliśmy przednie szyby laminowane, których konstrukcja zapobiega rozbiciu się szkła na wiele niebezpiecznych, małych kawałków.

W latach pięćdziesiątych XX wieku inżynierowie Forda opracowali z kolei skuteczniejsze układy hamulcowe i prowadzili badania nad poduszkami powietrznymi. Wprowadziliśmy także przednie pasy bezpieczeństwa, blokadę tylnych drzwi uniemożliwiającą otworzenie ich przez małe dzieci, miękką deskę rozdzielczą oraz odporne na uderzenia zamki w drzwiach.

W 1968 roku Ford został pierwszym producentem samochodów z systemem hamulcowym zapobiegającym blokowaniu się kół (ABS), torując drogę do rozwoju bardziej zaawansowanych układów tego typu. 

Zawsze z myślą o przyszłości 

W następnych dziesięcioleciach wprowadziliśmy wiele kolejnych inteligentnych i pionierskich rozwiązań, z których najnowsze to między innymi nadmuchiwane tylne pasy bezpieczeństwa.

Ten zaawansowany system jest już dostępny w nowym Fordzie Mondeo (pierwszy model Forda w Europie, który wyposażono w tę technologię). Samochód ten jest także pierwszym w ofercie Forda, oferującym system chroniący przed kolizją z pieszymi – technologia ta wykrywa osoby znajdujące się przed pojazdem oraz mogące przekroczyć jego tor jazdy, a następnie automatycznie uruchamia hamulce, jeśli nie zrobi tego kierowca.

Rygorystyczne procesy w celu zapewnienia bezpieczeństwa 

Dane na temat bezpieczeństwa i zachowania kierowców, badania naukowe i wymogi prawne dostarczają wielu informacji przydatnych w naszych procedurach i procesach bezpieczeństwa. Dwa kluczowe programy to nasze wytyczne dotyczące bezpieczeństwa (SDGs) i wytyczne domeny publicznej (PDGs).

  1. Te pierwsze obejmują rygorystyczne, wewnętrzne zasady dotyczące projektowania technicznego. Spełniają one nie tylko wszystkie wymogi prawne, ale również są zgodne z naszymi własnymi surowszymi standardami.
  2. Z kolei PDGs to cele Forda koncentrujące się na dbałości o to, by nasze pojazdy uzyskiwały wysokie oceny w odpowiednich, niezależnych testach. 

Firma Ford wykorzystuje analizy techniczne, zakrojone na szeroką skalę modelowanie komputerowe oraz testy wypadkowe, aby sprawdzić zachowanie całego pojazdu lub jego elementów. 

Te surowe badania potwierdzają, że samochody Ford spełniają, a nawet przekraczają, wymogi prawne oraz nasze wewnętrzne wytyczne. Posiadamy własne, światowej klasy placówki do przeprowadzania testów. Jedna z nich mieści się w Merkenich (Niemcy), a druga w naszym Centrum Technicznym 
w Dunton (Anglia).

W Fordzie bezpieczeństwo jest zawsze najważniejsze.

Top