Zmiany w oficjalnej procedurze pomiarów zużycia paliwa
We wrześniu 2017 r. na obszarze Europy wprowadzona została nowa, oficjalna procedura dotycząca pomiarów zużycia paliwa: Worldwide Harmonised Light Vehicle Test Procedure (WLTP). Test WLTP („światowa zharmonizowana procedura badań pojazdów lekkich”), który zastąpił NEDC, bazuje na rzeczywistych profilach jazdy zaczerpnięych z badań statystycznych. Umożliwia to przeprowadzenie bardziej miarodajnej symulacji eksploatacji samochodu w labolatorium. Wyniki spalania w cyklu WLTP są uzyskiwane w 4 etapach bazujących na rzeczywistych danych. Każdy etap odpowiada innym wartościom średniej prędkości: niskiej, średniej, wysokiej i bardzo wsokiej. Uwzględniane jest również hamowanie i przyspieszanie. Łączny czas pomiaru wynosi 30 minut. W cyklu WLTP testowane są wszystkie warianty silników i skrzyń biegów. Każdy wariant testowany jest w 2 wersjach wyposażenia samochodu: podstawowym i z wyposażeniem opcjonalnym, z którym samochód waży więcej niż w wersji podstawowej a tym samym generuje większe opory toczenia. Wyniki pomiarów przedstawiają zakres od najniższego do najwyższego zużycia paliwa dla każdej kombinacji silnika i skrzyni biegów. Taka prezentacja wyników pozwala klientom Forda w bardziej miarodajny sposób oszacować codzienne zużycie paliwa w swoich samochodach.
Nowa procedura WLTP uwzględnia:
Rzeczywiste profile jazdy uwzględniające dynamiczniejsze przyśpieszanie i hamowanie
Wyższą średnią i maksymalną prędkości pojazdu
Opcjonalne wyposażenie, obciążenie pojazdu, różne warianty silników i skrzyni biegów oraz różne rozmiary kół
Indywidualny poziom emisji CO2
Nowe, publikowane dane mogą na pierwszy rzut oka sugerować, że zużycie paliwa przez Twój samochód jest wyższe. Tak jednak nie jest. Nowe dane są dokładniejsze i lepiej odzwierciedlają rzeczywisty poziom spalania.