Home > Osobowe > FOCUS > Cechy i funkcje > Osiągi i zużycie paliwa

Osiągi i wydajność

Nowoczesne, wydajne silniki stanowią o mocy nowego Forda Focus. Zastosowane technologie oraz rozwiązania inżynieryjne pozwoliły połączyć minimalną emisję szkodliwych substancji i niskie spalanie z wysoką mocą oraz doskonałymi osiągami. Wśród dostępnych jednostek napędowych znajdziesz 1.5-litrowy silnik benzynowy EcoBoost oraz 1.5-litrowego Diesla TDCi. Obydwa silniki wyróżniają się pod względem ekonomiczności, którą dodatkowo podnosi technologia Auto-Start-Stop. Każdy z nowych silników spełnia także rygorystyczne normy emisji spalin Euro 6.

Moc i osiągi bez żadnych kompromisów

Seria silników EcoBoost została rozszerzona o wersję o pojemności 1,5 litra. Jest to zmniejszona wersja 1,6-litrowego silnika tego typu, dzięki czemu uzyskano mniejszą emisję CO2, a także większą oszczędność paliwa bez żadnego uszczerbku na mocy i przyjemności prowadzenia. Dostępny jest on w wariantach: 150 i 182 KM i współpracuje z sześciostopniową ręczną bądź automatyczną skrzynią biegów.

Ford EcoBoost: żadnych kompromisów w kwestii mocy i wydajności

Silniki beznyznowe EcoBoost, w porównaniu z konwencjonalnymi silnikami są mniejsze, lżejsze i wyposażone w wiele innowacyjnych rozwiązań technologicznych. To sprawia, że zapewniają świetne osiągi przy znacznie niższym zużyciu paliwa i niższym poziomie emisji spalin. Dzięki połączeniu pracy turbosprężarki z precyzyjnym, bezpośrednim wtryskiem paliwa i układem zmiennych faz rozrządu, silnik 1.0 l EcoBoost zapewnia niskie zużycie paliwa bez negatywnego wpływu na osiągi.

EcoBoost Engine
Diesel Engine

Silnik 1,5 TDCi

Jednostka wysokoprężna o pojemności 1,5 litra to silnik, którego konstrukcja oparta jest o sprawdzony silnik 1,6-litrowy TDCi. Oferuje on taką samą moc jak jego poprzednik w wersji podstawowej ale w wersji 120 KM jest o 5 KM mocniejszy od swojego prekursora, jednocześnie pozwalając uzyskać niższe spalanie i emisję CO2.

Silnik ten obecnie dostępny jest z sześciostopniową manualną bądź dwusprzęgłową, automatyczną skrzynią biegów Powershift.

Maksymalne panowanie nad pojazdem na zakrętach

System poprawiający stabilność na zakrętach (Torque Vectoring Control) stale rozkłada moment obrotowy silnika pomiędzy przednie koła, dostosowując ich pracę do nawierzchni i warunków drogowych. Ten zaawansowany system reaguje 100 razy na sekundę, zapewniając precyzyjne prowadzenie i dobre trzymanie się drogi.

Focus on the road
Ford Focus steering wheel with control buttons in detail

Szybsza zmiana biegów

Jeżeli zdecydujesz się na automatyczną skrzynię biegów możesz wybrać efektywne sterowanie łopatkami, które umieszczone są po obu stronach kierownicy. Oznacza to, że można szybko zmienić bieg, ograniczając przy tym do minimum utratę mocy.

Top