JAK MOŻEMY CI POMÓC?

Home > Oferta > Znajdź > Samochody hybrydowe i elektryczne > Samochody hybrydowe Mild Hybrid | Ford Polska
Ford Puma mHEV parked on street

Hybryda Mild-Hybrid – niższe koszty dzięki zmniejszonemu spalaniu

Co to jest Mild Hybrid (MHEV)? To rodzaj napędu hybrydowego
w  samochodzie wyposażonym zarówno w silnik spalinowy, jak
i elektryczny. Samochodu MHEV, w przeciwieństwie do tych z napędem PHEV, nie można prowadzić korzystając wyłącznie z napędu elektrycznego. Moc silnika elektrycznego jest znacznie niższa od mocy
silnika spalinowego i pełni on wyłącznie rolę wspomagającą. Takie działanie silnika elektrycznego ma jednak konkretne zadanie: współpraca dwóch źródeł napędu pozwala zmniejszyć zużycie paliwa,
dzięki odzyskiwaniu energii podczas hamowania i odciążeniu silnika spalinowego przy przyspieszaniu. Dlatego Mild Hybrid idealnie sprawdza się podczas podróży na krótkich dystansach i przy niższych prędkościach – szczególnie po mieście, gdzie ciągła zmiana prędkości, hamowanie
i ruszanie to norma.

Samochód hybrydowy Mild Hybrid - z natury wydajniejszy

Tajemnica wydajności napędu Mild Hybrid (MHEV) leży w na pierwszy rzut oka niepozornym silniku elektrycznym. Choć nie posiada on dużej
mocy i pełni wyłącznie funkcję wspomagającą dla silnika spalinowego,
to właśnie on sprawia, że jazda (szczególnie po mieście) staje się dużo bardziej dynamiczna, ekonomiczna i ekologiczna. Jak działa hybryda MHEV? Polega ona między innymi na elektrycznym wsparciu momentu obrotowego, rekuperacji (czyli odzyskiwaniu energii podczas hamowania) i ładowaniu baterii podczas jazdy. Wszystko razem pozwala na optymalizację jazdy Twojego samochodu.

Ford już od kilku lat poszerza swoją ofertę zawierającą
nowoczesne i niezawodne silniki benzynowe Ecoboost Hybrid, wyposażając w nie coraz większą listę modeli.

Eco Boost logo
Ford Fiesta mHEV parked on street in city

Ford Fiesta Ecoboost Hybrid – dynamiczna jazda przy niskim zużyciu paliwa

Ford Fiesta EcoBoost Hybrid łączy wydajność hybrydy z typową dla Forda dynamiką i ekonomią jazdy. Hybrydowy układ napędowy wspiera możliwości silnika benzynowego, zapewniając większą moc i niewielkie zużycie paliwa. Niezależny 48V akumulator litowo-jonowy, ładowany jest automatycznie podczas hamowania regeneracyjnego, więc nie musisz podłączać samochodu do zewnętrznej ładowarki. W ten sposób zastosowanie rozwiązania Mild Hybrid pozwala na zmniejszenie kosztu eksploatacji samochodu, a jednocześnie zmniejsza szkodliwe oddziaływanie na środowisko.

Ford Focus Ecoboost Hybrid – legenda
w wersji Mild Hybrid

Ford Focus dostępny jest również w wersji EcoBoost Hybrid.
W porównaniu do samochodów z napędami konwencjonalnymi, silniki EcoBoost Hybrid zapewniają znakomitą wydajność, imponującą oszczędność paliwa i znacznie niższy poziom emisji CO2. Technologia EcoBoost Hybrid wykorzystuje technologię MHEV: silnik elektryczny połączony z akumulatorem, który stanowi dodatkowe wsparcie dla silnika benzynowego, umożliwiając dłuższą jazdę i mniejszą emisję spalin. Focus EcoBoost Hybrid nie musi być podłączany do zewnętrznego źródła zasilania. Akumulator zasilający napęd elektryczny jest ładowany podczas hamowania regeneracyjnego, które polega na odzyskiwaniu energii zwykle traconej podczas hamowania i przesyłaniu jej do akumulatora hybrydowego.

Ford Focus EcoBoost Hybrid parked in front of illuminated glass building
Ford Puma mHEV parked on street

Ford Puma Ecoboost Hybrid – lepsze osiągi miękkiej hybrydy

Również Ford Puma korzysta z rozwiązań miękkiej hybrydy, w których tradycyjny silnik spalinowy wspomagany jest przez ten elektryczny. Puma dostępna jest w dwóch wersjach: 125 KM oraz 155 KM oraz z dwoma skrzyniami biegów: 6-stopniową manualną, a także
7-stopniową automatyczną. Pierwsza wersja (125 KM) to prędkość maksymalna na poziomie 190 km/h, a przy spalaniu 5,4-6,2 litra
na 100 kilometrów samochód osiąga prędkość 100 km/h w zaledwie 9,6 sekundy (w zależności od skrzyni). Wersja druga, bardziej sportowa,
to odpowiednio 200 km/h na liczniku oraz przyspieszenie
od 0 do 100 km/h w zaledwie 8,7 sekundy (w zależności od skrzyni) przy spalaniu na poziomie 5,5-6,4 litra na 100 kilometrów. Płynna jazda Fordem Puma z MHEV to nie tylko ograniczona emisja spalin do środowiska, ale też – dzięki wsparciu silnika elektrycznego – mniejsza zużycia paliwa.

 

<%-DealerName%>

<% if (CustomerRatingsCombined) { %>
<%- CustomerRatingsCombined %> <%- CustomerRespondentsCombined %> Opinii
<% } %> <% if (serviceList) { %>

<%- serviceList %>

<% } %> <% if (todayClosingTime) { %>

Dzisiaj otwarte do <%-todayClosingTime%>

<% } %> <% if (todayPartsClosingTime) { %>

Sprzedaż części dziś do <%-todayPartsClosingTime%>

<% } %> <% if (todayServiceClosingTime) { %>

Serwis dziś do <%-todayServiceClosingTime%>

<% } %>
<% _.forEach(formattedAddress, function(addressLine) { %>

<%- addressLine %>

<% }); %>
<% if (PrimaryPhone) { %>

<%- PrimaryPhone %>

<% } %>

  JAK TRAFIĆ

  DANE DEALERA

Top