Konfigurator Jazda próbna Znajdź Dealera Umów się na serwis Ask Ford
Home > Osobowe > S-MAX > Cechy i funkcje > Jednostki napędowe
Ford S-MAX parked sideview

Wydajność w parze ze stylem

FORD S-MAX

Prezentowany model: Ford S-MAX ST-Line Hybrid.

Jednostki napędowe

Ford S-MAX wyposażony jest w mocne i oszczędne jednostki napędowe, które zapewniają doskonałe osiąg. Wybierz układ z napędem hybrydowym lub zaawansowany silnik wysokoprężny, a dostaniesz moc i osiągi, których potrzebujesz. Połączenie inteligentnych technologii i zaawansowanej inżynierii oznaczają wyjątkową ekonomiczność i niską emisję CO2 bez względu, na który układ się zdecydujesz.

Jednostki napędowe dostępne są do wyboru z sześciobiegową manualną skrzynią biegów lub ośmiobiegową automatyczną przekładnią. Nowy S-MAX oferuje wiele możliwości, Ty decydujesz, która opcja najbardziej odpowiada Twoim potrzebom.  

  2.0 EcoBlue
150 KM, M6, FWD
2.0 EcoBlue
190 KM, A8, FWD
2,0 EcoBlue
190 KM, A8, AWD
2.5 Hybrid
190 KM, eCVT, FWD
Silnik Wysokoprężny
Wysokoprężny
Wysokoprężny Benzynowy / Elektryczny
Skrzynia biegów 6-stopniowa manualna
8-stopniowa manualna
8-stopniowa
automatyczna
Automatyczna
skrzynia biegów eCVT
Moc maksymalna (KM)
150
190
190 190
Napęd
4x2 4x2
4x4 4x2
0-100 km/h (sek.)
10.6
9.6
9.9 9.8
Emisja CO2 (g/km)EMISJA CO2
156-158
165-168
170-174 146-147
Zużycie paliwa (l/100 km)ZUŻYCIE PALIWA
5.9-6.0
6.3-6.4
6.5-6.6 6.4
Masa holowanej przyczepy
1800
2000
2000 1750/1560Masa holowanej przyczepy - 2.5 Hybrid
Pojemność akumulatora (kwh)
      1.1
Ford S-MAX driving across bridge

Napęd hybrydowy

Układ hybrydowy (FHEV) w Fordzie S-MAX to połączenie wysoce wydajnego 2,5-litrowego silnika benzynowego o mocy 190 KM, który zapewnia 200 Nm momentu obrotowego z silnikiem elektrycznym zasilanym akumulatorem ładowanym wyłącznie podczas jazdy. 

Takie rozwiązanie pozwala na pokonywanie krótkich tras wyłącznie na napędzie elektrycznym. Z kolei dzięki silnikowi spalinowemu auto może przejechać duże odległości. 

W samochodzie hybrydowym energia potrzebna do naładowania akumulatora pozyskiwana jest w czasie hamowania, poprzez przetworzenie energii kinetycznej na energię elektryczną. Energia ta wykorzystywana jest następnie do zasilenia silnika elektrycznego, który wspomaga pojazd przy ruszaniu, pozwalając mu uzyskać optymalne warunki pracy. 

Silnik wysokoprężny EcoBlue

Ford S-MAX dostępny jest z 2.0 litrowym silnikiem wysokoprężnym EcoBlue o mocy 150 KM z 6-stopniową manualną skrzynią biegów lub 2.0 litrową jednostką o mocy 190 KM z manualną oraz 8-stopniową automatyczną skrzynią biegów. To zaawnsowana jednostka z turbodoładowaniem zapewniająca wysokie osiągi i wydajność. Silnik jest oszczędny, cechuje się krótkim czasem reakcji oraz cichą pracą. 

Gama silników wysokoprężnych. Ford S-MAX.
Top