Home > Osobowe > NOWA PUMA > Cechy i funkcje > Osiągi i zużycie paliwa

Osiągi i zużycie paliwa

Ford Puma z napędem hybrydowym doskonale wpisuje się w nową erę czystszych hybrydowych pojazdów elektrycznych. Zaawansowane silniki EcoBoost Hybrid zapewniają znakomitą wydajność, imponującą oszczędność paliwa i znacznie niższy poziom emisji CO2 w porównaniu do samochodów z napędami konwencjonalnymi.

Niebieski Ford Puma mija nowoczesny budynek

Czym jest hybryda?

Technologia EcoBoost Hybrid w Fordzie Puma wykorzystuje silnik elektryczny połączony z 48-woltowym akumulatorem litowo-jonowym, co pozwala zwiększyć wydajność. Pojazd hybrydowy nie jest jednak napędzany wyłącznie energią elektryczną. Napęd elektryczny stanowi tylko dodatkowe wsparcie dla silnika benzynowego, umożliwiając dłuższą jazdę i mniejszą emisję spalin.

Ford Puma nie musi być podłączany do zewnętrznego źródła zasilania, ponieważ 48-woltowy akumulator zasilający napęd elektryczny jest ładowany podczas jazdy np. w trakcie hamowania. Hamowanie regeneracyjne polega na odzyskiwaniu energii zwykle traconej podczas hamowania i przesyłaniu jej do akumulatora hybrydowego.

Silnik 1.0 EcoBoost

Dbanie o czyste środowisko nie musi wiązać się z pójściem na kompromis. Silnik benzynowy 1.0 l EcoBoost to sześciokrotny zwycięzca nagrody Międzynarodowego Silnika Roku. W Fordzie Puma dostępny jest w wariancie 125 KM lub 155 KM również w wersji hybrydowej zapewniając niezrównane osiągi, jakich oczekiwałoby się od konwencjonalnego silnika 1.5-litrowego, jednak przy mniejszym zużyciu paliwa i niższym poziomie emisji CO2.

Nowe mocne i oszczędne silniki Diesla
Zbliżenie na dźwignię zmiany biegów Forda Pumy

6-stopniowa manualna skrzynia biegów

6-stopniowa manualna skrzynia biegów w Fordzie Puma została zoptymalizowana w taki sposób, by umożliwić bardziej płynną, precyzyjną i cichszą zmianę biegów. Została zaprojektowana tak, aby poprawić dynamikę jazdy, a także zmniejszyć zużycie paliwa, gwarantując doskonałe wrażenia  z jazdy.

Mniejsze zużycie paliwa dzięki systemowi Auto Start-Stop

Gdy samochód stoi (np. przed sygnalizacją świetlną lub w korku), system Auto-Start-Stop automatycznie wyłącza silnik. Energia elektryczna dostarczana jest do wszystkich używanych elementów wyposażenia (klimatyzacja, radio, Ford SYNC, elektryczne szyby czy reflektory), ale samochód nie zużywa ani jednej kropli paliwa. Żeby uruchomić ponownie silnik, wystarczy nacisnąć pedał sprzęgła (skrzynia manualna) lub pedał gazu (skrzynia automatyczna). Oszczędność paliwa wynikająca z działania systemu Auto Start-Stop jest najbardziej zauważalna w ruchu miejskim.

Niebieski Ford Puma stoi przed przejściem dla pieszych
Top