Home > Osobowe > NOWA PUMA > Cechy i funkcje > Osiągi i zużycie paliwa

Osiągi i zużycie paliwa

Ford Puma z napędem hybrydowym wpisuje się w nową erę czystszych hybrydowych pojazdów elektrycznych. Zaawansowane silniki EcoBoost Hybrid zapewniają znakomitą wydajność, imponującą oszczędność paliwa i znacznie niższy poziom emisji CO2 w porównaniu do samochodów z napędami konwencjonalnymi. Dodatkowo Puma EcoBoost Hybrid dostępna jest teraz z nową 7-biegową automatyczną skrzynią PowerShift, która gwarantuje płynną i mniej męczącą jazdę – szczególnie w ruchu miejskim.

Niebieski Ford Puma mija nowoczesny budynek

Czym jest hybryda?

Technologia EcoBoost Hybrid w Fordzie Puma wykorzystuje silnik elektryczny połączony z 48-woltowym akumulatorem litowo-jonowym, co pozwala zwiększyć wydajność. Pojazd hybrydowy nie jest jednak napędzany wyłącznie energią elektryczną. Napęd elektryczny stanowi tylko wsparcie dla silnika benzynowego, zapewniając dodatkowe 16 KM mocy, poprawiając o 20% przyśpieszenie*oraz redukując potrzebę zmiany biegów. Ford Puma nie musi być podłączany do zewnętrznego źródła zasilania, ponieważ 48-woltowy akumulator zasilający napęd elektryczny jest ładowany podczas jazdy np. w trakcie hamowania. Hamowanie regeneracyjne polega na odzyskiwaniu energii zwykle traconej podczas hamowania i przesyłaniu jej do akumulatora hybrydowego. Wszystko to dodatkowo pozwala zmniejszyć zużycie paliwa i emisję CO2.

Silnik 1.0 EcoBoost

Dbanie o czyste środowisko nie musi wiązać się z pójściem na kompromis. 

Silnik benzynowy 1.0 l EcoBoost to sześciokrotny zwycięzca nagrody Międzynarodowego Silnika Roku. W Fordzie Puma dostępny jest w wariancie 95 KM, 125 KM lub 155 KM zapewniając osiągi, jakich oczekiwałoby się od konwencjonalnego silnika 1.5-litrowego, jednak przy mniejszym zużyciu paliwa i niższym poziomie emisji CO2.

Silnik o mocy 125 KM i 155 KM dostępny jest również w wersji hybrydowej Forda Pumy z manualną lub automatyczną skrzynią biegów.

Nowe mocne i oszczędne silniki Diesla
Zbliżenie na dźwignię zmiany biegów Forda Pumy

Nowoczesna automatyczna skrzynia biegów

Nowa 7-biegowa, automatyczna skrzynia dwusprzęgłowa PowerShift, dostępna w Pumie z silnikami EcoBoost Hybrid o pojemności 1.0 litra sprawia, że jazda staje się przyjemniejsza i mniej stresująca – szczególnie w ruchu miejskim. Szybka i płynna zmiana biegów uzupełnia elektrycznie wspomagane osiągi hybrydowego układu napędowego, co wpływa na poprawę wrażeń z jazdy.

Ford Puma z silnikiem 1.0 EcoBoost Hybrid o mocy 155 KM i skrzynią PowerShift osiąga przyspieszenie od 0-100 km/h w zaledwie 8.7 sekundy.

Manualna skrzynia biegów

Sześciostopniowa manualna skrzynia biegów w Fordzie Puma została zoptymalizowana w taki sposób, by umożliwić bardziej płynną, precyzyjną i cichszą zmianę biegów. Została zaprojektowana tak, aby poprawić dynamikę jazdy, a także zmniejszyć zużycie paliwa, gwarantując doskonałe wrażenia z jazdy.

Zbliżenie na dźwignię zmiany biegów Forda Pumy
Niebieski Ford Puma stoi przed przejściem dla pieszych

Mniejsze zużycie paliwa dzięki systemowi Auto Start-Stop

Gdy samochód stoi (np. przed sygnalizacją świetlną lub w korku), system Auto-Start-Stop automatycznie wyłącza silnik. Energia elektryczna dostarczana jest do wszystkich używanych elementów wyposażenia (klimatyzacja, radio, Ford SYNC, elektryczne szyby czy reflektory), ale samochód nie zużywa ani jednej kropli paliwa. Żeby uruchomić ponownie silnik, wystarczy nacisnąć pedał sprzęgła (skrzynia manualna) lub pedał gazu (skrzynia automatyczna). Oszczędność paliwa wynikająca z działania systemu Auto Start-Stop jest najbardziej zauważalna w ruchu miejskim.

Top