Home > Osobowe > MONDEO > Cechy i funkcje > Osiągi i zużycie paliwa

Osiągi i zużycie paliwa

Ford Mondeo oferuje najbardziej zróżnicowaną  i najbardziej zaawansowaną technologicznie gamę silnikową w 21-letniej historii tego modelu, oferując klientom bardzo duży wybór wyrafinowanych, ekologicznych i mocnych jednostek napędowych.

Ponadto niezależne, zintegrowane zawieszenie wielowahaczowe z tyłu, sztywniejsze podwozie, elektryczne wspomaganie układu kierowniczego oraz nowy układ hamulcowy zapewniają najwyższą w klasie dynamikę oraz krótszą drogę hamowania.

Nowy Twin-Turbo Diesel: zupełnie nowy poziom osiągów

Nowy silnik wysokoprężny Twin-Turbo firmy Ford to niezwykle zaawansowana jednostka napędowa.

To nie tylko pierwszy tego typu silnik montowany w naszych samochodach osobowych. To również najpotężniejsza jednostka o błyskawicznej reakcji i niezwykłej dynamice. Wszystko dzięki mocy 210 KM (154 kW) i momentowi obrotowemu na poziomie 450 Nm.

Silnik gwarantuje również wyjątkową oszczędność paliwa, a także niewielką emisję CO2 na poziomie zaledwie 124 g/km, który do tej pory był nieosiągalny w silnikach o tak imponujących osiągach.

Inteligentna inżynieria i doskonale przemyślana konstrukcja sprawia, że dwie turbosprężarki dostarczają odpowiednią ilość mocy w każdym momencie jazdy.

Podstawowa turbina pracuje przy niższych prędkościach – na przykład podczas włączania się do ruchu. Druga turbina uruchamia się podczas jazdy z wyższą prędkością, gwarantując płynne i pewniejsze wyprzedzanie.

Wielokrotnie nagradzana technologia EcoBoost

W gamie jednostek napędowych oferowanych w Fordzie Mondeo znajdzie się silnik:

  • 1,0 litra EcoBoost - wydajna i zaskakująco mocna konstrukcja benzynowa, która już szósty raz z rzędu została nagrodzona tytułem najlepszego silnika na świecie „International Engine of the Year”.
  • 1,5 litra EcoBoost - jednostka została wyposażona w zintegrowany kolektor wydechowy, który został po raz pierwszy zastosowany w silniku EcoBoost o pojemności 1 litra. Dzięki temu silnik szybciej osiąga optymalną temperaturę pracy, natomiast zmniejszenie odległości, jaką muszą pokonać gazy wydechowe pomiędzy cylindrami i turbosprężarką umożliwia bardziej bezpośrednie dostarczanie momentu obrotowego. Wszystko to pozwala też zwiększyć ogólną wydajność silnika.
  • Jednostka 1,5 litra EcoBoost rozwija 160 KM, zużywa średnio 5,8 litra paliwa na 100 kilometrów i emituje 134 gramy CO2 na kilometr*, co jest wynikiem o 11 procent lepszym, niż w przypadku stosowanego dotychczas silnika 1,6 litra EcoBoost.

  • 2,0 litra EcoBoost o mocy 203 i 240 KM z sześciobiegową skrzynią automatyczną - po raz pierwszy pojawi się z tą jednostką układ Auto-Start-Stop, dzięki któremu emisja CO2w Fordzie Mondeo z silnikiem 2,0 litra EcoBoost została obniżona o 6 procent.
Wielokrotnie nagradzana technologia EcoBoost. Mondeo Titanium.
Silniki wysokoprężne o wyższych osiągach. Mondeo Titanium.

Silniki wysokoprężne o wyższych osiągach

Ford ma także znakomitą ofertę dla tych, którzy wolą siniki diesla. 
  
* 2,0 litra TDCi - zmodernizowany Diesel 2,0 litra TDCi z turbosprężarką o zmiennej geometrii, która optymalizuje ciśnienie doładowania przy różnych prędkościach obrotowych silnika, generuje 150 lub 180 KM, dołączając do gamy konstrukcji wysokoprężnych emitujących poniżej 130 gramów CO2 na kilometr. Jednostka została wyposażona w zmodernizowany blok, nową głowicę cylindrów i nowy system wtrysku paliwa oraz opracowany przez Forda pochłaniacz tlenków azotu z mieszanki ubogiej, zapewniający mniejszą emisję zanieczyszczeń.
   
Silnik 2,0 litra TDCi w wersji 150 KM i 180 KM współpracuje zarówno z sześciobiegową przekładnią manualną, jak i skrzynią automatyczną PowerShift. 
  
Jednostki wysokoprężne o mocy 150 i 180 KM będą oferowane z opracowanym przez Forda inteligentnym napędem na wszystkie koła, który w zależności od warunków drogowych poprawia trakcję i przyczepność, przenosząc w płynny sposób moment obrotowy z przednich kół do wszystkich czterech kół. System co 16 milisekund bada przyczepność kół do nawierzchni, aby w ciągu zaledwie 100 milisekund dostarczyć moc do odpowiedniego koła. 

• 2,0 litra TDCi z układem podwójnego, sekwencyjnego turbodoładowania – jednostka rozwija 210 KM mocy i 450 Nm momentu obrotowego, odznaczając się jednocześnie zredukowaną emisją CO2 w porównaniu z oferowaną dotychczas konstrukcją 2,2 litra TDCi o mocy  200 KM. (w ofercie od 2015 r.)

Wydajniejsze ładowanie akumulatora

W odróżnieniu od konwencjonalnych układów, ładowanie akumulatora z wykorzystaniem odzyskiwanej energii (Smart Regenerative Charging) działa tylko wtedy, gdy jest to potrzebne. Przekłada się to na większą oszczędność paliwa i mniejszą emisję CO2.

Top