Home > Osobowe > NOWA KUGA > Cechy i funkcje > Osiągi i zużycie paliwa

Moc i wydajność

Nowa Kuga dostępna jest z napędem hybrydowym Plug-in umożliwiającym jazdę bezemisyjną do 56 km, systemem miękkiej hybrydy (MHEV) w której silnik elektryczny wspiera jednostkę spalinową oraz z pełnym hybrydowym układem napędowym (FHEV) będącym klasyczną hybrydą ładującą się podczas jazdy. 

Napędy hybrydowe oraz zaawansowane silniki benzynowe i wysokoprężne nowego Forda Kuga są przyjazne środowisku i zapewniają efektywną jazdę.

Przyjazny środowisku. Cichy. Pełen możliwości.

Technologia hybrydowa typu Plug-in w Fordzie Kuga to połączenie dwóch źródeł energii: 2,5 - litrowego silnika spalinowego z silnikiem elektrycznym, zapewniając łącznie moc 225 KM oraz niezwykle niskie zużycie paliwa i emisję CO2 wynoszącą zaledwie 32 g CO2/km. 

Kierowca może decydować, kiedy i jak korzystać z zasilania elektrycznego, dokonując wyboru jednego z trybów jazdy: silnik elektryczny (EV Teraz), silnik benzynowy (EV Później), połączyć pracę obydwu (EV Auto) lub czy użyć silnika spalinowego do naładowania akumulatora podczas jazdy (Ładowanie).

Ford Kuga Plug-in Hybrid dostępny w sprzedaży z odbiorem w 2021 roku.

Hybryda typu Plug-in

Nowa hybrydowa Kuga Plug-in oferuje imponujący zasięg elektryczny – do 56 km. Jest standardowo wyposażona w kabel ładowania do użytku domowego, z którego można skorzystać wszędzie, gdzie znajduje się dostęp do tradycyjnego gniazdka oraz opcjonalny kabel umożliwiający ładowanie na stacjach publicznych.

Szybkie i wygodne ładowanie w domu zapewnić może również ładowarka Ford Wall-Box, dzięki której akumulator od 0 do 100% napełnisz w zaledwie 3,5 godziny.

Aby zwiększyć wydajność ładowania akumulatora system wykorzystuje energię odzyskiwaną podczas hamowania regeneracyjnego.

Ford Kuga Plug-in Hybrid dostępny w sprzedaży z odbiorem w 2021 roku.

Home Charging Wall Box
EcoBoost engine close up

Silnik benzynowy EcoBoost  

1,5 -litrowy silnik benzynowy EcoBoost wykorzystuje połączenie bezpośredniego wtrysku paliwa i turbodoładowania, a także technologię dezaktywacji cylindrów, by zapewniać niezrównane osiągi i wyjątkową oszczędność paliwa. Dostępny jest z mocą 120 KM lub 150 KM.

Mniejsze zużycie paliwa dzięki systemowi Auto-Start-Stop

Gdy samochód stoi (np. przed sygnalizacją świetlną lub w korku), system Auto-Start-Stop automatycznie wyłącza silnik. Energia elektryczna dostarczana jest do wszystkich używanych elementów wyposażenia (klimatyzacja, radio, Ford SYNC, elektryczne szyby czy reflektory), ale samochód nie zużywa ani jednej kropli paliwa. Żeby uruchomić ponownie silnik, wystarczy nacisnąć pedał sprzęgła (skrzynia manualna) lub pedał gazu (skrzynia automatyczna). Oszczędność paliwa wynikająca z działania systemu Auto Start-Stop jest najbardziej zauważalna w ruchu miejskim.

New red Ford Kuga with woman crossing road
Ford Kuga mHEV engine diagram

EcoBlue Hybrid

Napęd Mild Hybrid w Fordzie Kuga wykorzystuje wysokoprężny silnik Ford EcoBlue i 48-woltowy silnik elektryczny, który pełni wyłącznie funkcję wspomagającą. Współpraca tych dwóch źródeł pozwala zmniejszyć zużycie paliwa i emisję spalin. Dzięki ładowaniu baterii za pomocą odzyskiwanej energii np. podczas hamowania regeneracyjnego, nowy Ford Kuga z napędem EcoBlue Hybrid doskonale sprawdzi się  podczas podróży na krótkich dystansach, szczególnie po mieście i przy niższych prędkościach.

Nowoczesny silnik wysokoprężny – Ford EcoBlue

Ford EcoBlue to gama silników wysokoprężnych zapewniających doskonałe zrównoważenie wydajności i osiągów oraz spełniających rygorystyczne normy emisji spalin. W nowym Fordzie Kuga do wyboru są dwie jednostki 1,5-litrowy silnik o mocy 120 km oraz 2,0-litrowy silnik o mocy 190 KM. Zastosowano w nich najnowsze technologie diesla, aby zwiększyć moc, moment obrotowy i ekonomiczność przy jednoczesnym zmniejszeniu emisji zanieczyszczeń.

Ford 6-speed manual gearbox detail

6-stopniowa manualna skrzynia biegów

6-stopniowa manualna skrzynia biegów została zoptymalizowana tak, aby zmiana biegów była bardziej płynna, precyzyjna i cicha. Zaprojektowano ją
w sposób poprawiający dynamikę jazdy oraz ograniczający zużycie paliwa, gwarantując doskonałe wrażenia z jazdy.

8-biegowa automatyczna skrzynia
z obrotowym przełącznikiem zmiany biegów

Automatyczną skrzynię biegów w nowym Fordzie Kuga cechują szybkie reakcje, płynna zmiana biegów i wydajność. Zapewnia ona szybką zmianę biegów, a dzięki temu łatwe przyspieszanie i wyprzedzanie. Wyposażona jest w nowoczesny obrotowy przełącznik zmiany biegów, który uwalnia dodatkowe miejsce w konsoli środkowej.

All new Ford Kuga interior with control panel
All New Ford Kuga selectable drive modes close up

Poskromisz każdy teren

Nowy Ford Kuga zapewni Ci maksymalną kontrolę bez względu na warunki i rodzaj drogi. Po raz pierwszy, Kuga oferuje system wyboru trybu jazdy, co umożliwia kierowcy zmianę sposobu reakcji przepustnicy, siły wspomagania kierownicy i czułości systemu kontroli trakcji jak też punktów zmiany biegów dla wersji z przekładnią automatyczną, by dopasować reakcję pojazdu i jego osiągi do różnych scenariuszy jazdy.  Możesz wybrać 1 spośród 5 trybów: Normal (normalny), Sport (sportowy), Eco dla maksymalnej oszczędności, Slippery (nawierzchnia mokra/śliska) zapewniający większą kontrolę nad samochodem na nawierzchniach o zmniejszonej przyczepności, Deep Snow/Sand (głęboki śnieg/piasek) pomagający utrzymać pojazd w ruchu na miękkich, odkształcalnych nawierzchniach. 

Niższa emisja

Dzięki poziomowi emisji CO2 wynoszącemu zaledwie 32 g/km wg Światowej Zharmonizowanej Procedury Testów Pojazdów Lekkich, WLTP lub 26 g/km wg Nowego Europejskiego Cyklu Jazdy, NEDC, silnik Plug-In Hybrid Forda Kuga spełnia surowe wymogi standardów dotyczących emisji Euro 6.2. Wymogi te mają na celu poprawę jakości powietrza.

Reduced emissions blue bubble
Top