Home > Osobowe > NOWY EXPLORER > Cechy i funkcje > Prowadzenie

Prowadzenie

Ford Explorer Plug-in Hybrid wynosi piękno i dynamiczne osiągi na zupełnie nowy poziom poprzez doskonałe połączenie zaawansowanej technologii hybrydowo-elektrycznej oraz przestronnego, luksusowego wnętrza. Explorer Plug-in Hybrid to harmonia stylu i treści. Wyróżnia się odważną stylistyką, dynamicznymi osiągami i wyjątkową dbałością o szczegóły. Całość uzupełniają nowoczesne technologie zapewniające bezpieczeństwo, łączność oraz rozrywkę podczas jazdy.

Maksymalna pewność siebie podczas jazdy

Podczas jazdy w terenie trzeba szybko reagować na zmieniającą się nawierzchnię. Nowy układ TMS (Terrain Management System) obsługiwany za pomocą pokrętła na konsoli środkowej pozwala wybrać jeden z siedmiu trybów jazdy, aby zagwarantować optymalne osiągi na zróżnicowanych nawierzchniach i w różnych warunkach.

Oferuje siedem trybów jazdy do wyboru: normalny, sportowy, eko, holowanie, śliska nawierzchnia, głęboki śnieg/piach i terenowy. Dzięki nim można pokonać różnego rodzaju wyzwania za pomocą jednego obrotu pokrętła. (Standard)

Pewne prowadzenie w każdych warunkach

Układ inteligentnego napędu na wszystkie koła optymalizuje osiągi pojazdu, zwiększając pewność siebie kierowcy na niemal każdej nawierzchni. Może również automatycznie odciąć moment obrotowy przekazywany na przednie koła w celu zmniejszenia zużycia paliwa, gdy napęd na cztery koła nie jest już potrzebny. W połączeniu z imponującymi kątami natarcia i zejścia, model Explorer PHEV sprawdza się równie dobrze na drodze, jak i w terenie.

Inteligentny napęd na wszystkie koła rozdziela siłę napędową na osie przednią i tylną odpowiednio do warunków jazdy. (Standard)

Logo PHEV

Dodatkowa kontrola podczas ruszania pod górę

Układ ułatwiający ruszanie na wzniesieniach zapobiega stoczeniu się samochodu. Układ utrzymuje działanie systemu hamowania przez dodatkowe 2,5 sekundy – wystarczająco długo, aby przenieść stopę z pedału hamulca na pedał gazu. System ten przydaje się również w przypadku zatrzymywania się oraz ruszania na śliskiej nawierzchni.

Ford Explorer jadący po górskiej drodze – widok z góry
Pprzednie reflektory Forda Explorer

Lepsza widoczność bez oślepiania innych kierowców

System automatycznego sterowania światłami drogowymi Auto High Beam służy bezcenną pomocą podczas jazdy w nocy. Po wykryciu pojazdów nadjeżdżających z naprzeciwka lub jadących z przodu, system automatycznie zmienia światła drogowe na mijania, aby nikogo nie oślepić. Następnie, gdy droga znów jest pusta, system powraca do świateł długich, zapewniając maksymalną widoczność.

System monitorowania martwego pola widzenia 

System monitorowania martwego pola widzenia w lusterku (Blind Spot Information) ostrzega kierowcę, że inny pojazd wjechał w martwe pole widzenia, poprzez włączenie dyskretnych diod wbudowanych w lusterka zewnętrzne po odpowiedniej stronie. Elementem dodatkowym systemu jest funkcja Cross Traffic Alert, która ostrzega  kierowcę o pojazdach nadjeżdżających z prawej lub lewej strony podczas manewru wyjazdu tyłem z miejsca parkingowego.

Ford Explorer podczas jazdy krętą górską drogą

Zaawansowany system pomagający utrzymać pojazd na pasie ruchu

Wystarczy chwila nieuwagi, by zjechać ze swojego pasa ruchu, co może mieć poważne konsekwencje. Korzystając z umieszczonej z przodu pojazdu kamery, system monitoruje drogę przed autem i rozpoznaje, że pojazd zbliża się do oznaczeń pasa przy wyłączonym kierunkowskazie. W przypadku wykrycia niezamierzonego zjechania z pasa ruchu ostrzega o tym kierowcę poprzez wywołanie drgań na kierownicy. Gdy kierowca nie zareaguje na ostrzeżenie o zjechaniu z pasa ruchu, system wspomagający utrzymanie pojazdu na pasie ruchu spowoduje, że kierowca odczuje na kierownicy siłę układu wspomagania, kierującą pojazd na właściwy pas ruchu. Kierowca może świadomie pominąć działanie systemu, kontynuując manewr w zaplanowany sposób. System przechodzi automatycznie w stan uśpienia, gdy prędkość spada poniżej 65 km/h. Można go również wyłączyć ręcznie.

Top