Kupuj z FordemSamochody dostawcze

Zestaw do naprawy opon

Wiesz już pewnie, że w Twoim samochodzie nie ma koła zapasowego. Zamiast tego wyposażono go w zestaw, który pozwoli ponownie napompować oponę i uszczelnić przebity bieżnik. Zestaw ten znajduje się w bagażniku tylnym, w piankowym uchwycie, albo w przymocowanej paskami do podłogi torbie znajdującej się pod przednim siedzeniem pasażera. Najłatwiej dostać się do niego z drugiego rzędu — trzeba się tylko upewnić, że przednie siedzenie pasażera jest wysunięte maksymalnie do przodu, i rozluźnić paski, aby wyjąć torbę. Zauważysz, że zestaw zawiera sprężarkę powietrza, która pozwala napompować opony, oraz miernik ciśnienia powietrza w oponach i pojemnik z masą uszczelniającą.

Jak korzystać z zestawu

Po pierwsze, upewnij się, że samochód stoi bezpiecznie na poboczu, nie przeszkadzając w ruchu na drodze, i że hamulec ręczny został zaciągnięty, dzięki czemu samochód się nie poruszy. Podczas naprawiania opony silnik będzie pracować, samochód powinien więc stać poza budynkiem lub w dobrze wentylowanym miejscu. Jeśli korzystając z kompresora, nie chcesz wyczerpać akumulatora, musisz uszczelnić i ponownie napompować oponę w dwóch etapach. Pamiętaj, że zestaw naprawczy nie sprawdzi się, jeśli uszkodzeniu uległ bok opony — w takim przypadku musisz wezwać pomoc drogową.

Po drugie, musisz uszczelnić oponę masą uszczelniającą i napompować ją ponownie powietrzem z kompresora. Nie zapomnij o usunięciu wszelkich ciał obcych, które wbiły się w oponę. Aby użyć masy uszczelniającej, przymocuj złącze na przewodzie giętkim do zaworu opony, kręcąc nim zgodnie z ruchem wskazówek zegara, następnie podłącz kompresor do jednego z gniazdek 12 V w swoim pojeździe, po czym naciśnij i obróć pokrętło do pozycji uszczelniania. Naciśnij przycisk i pompuj oponę do chwili, aż ciśnienie osiągnie wartość podaną na etykiecie opony. Kontynuuj napełnianie opony powietrzem z kompresora do chwili, aż miernik ciśnienia powietrza wskaże docelową wartość ciśnienia. Następnie wyłącz kompresor i odczytaj wartość na mierniku. Jeśli nie uda Ci się osiągnąć właściwego ciśnienia w ciągu 15 minut, zadzwoń po pomoc drogową. Jeśli poziom ciśnienia jest właściwy, odłącz kompresor i schowaj go bezpiecznie do samochodu. Musisz teraz natychmiast przejechać samochodem 7 km, aby zapewnić równomierne rozmieszczenie uszczelniacza w oponie. Jeśli w trakcie jazdy coś Cię zaniepokoi, zjedź z drogi i zadzwoń po pomoc drogową.

Po przejechaniu 7 km zatrzymaj się i ponownie sprawdź ciśnienie w oponie, podłączając czarny przewód giętki do trzonka zaworu opony i odczytując ciśnienie na mierniku. Jeśli trzeba jeszcze dopompować trochę powietrza, ustaw pokrętło na pozycji pompowania, włącz kompresor i napełnij oponę do wymaganego poziomu ciśnienia. Potem możesz przejechać jeszcze na tej oponie maksymalnie 190 km, aby dostać się do punktu naprawy opon. Pamiętaj jednak, że dokonana przez Ciebie naprawa ma charakter tymczasowy i że oponę trzeba jak najszybciej prawidłowo naprawić lub wymienić. Pamiętaj też, że pojemnik z uszczelniaczem i rurkę w paski można użyć tylko raz, natomiast kompresor można wykorzystywać wielokrotnie, tak więc i pojemnik, i rurkę trzeba odłączyć od kompresora i umieścić w torbie.

Ford.pl wykorzystuje na tej witrynie pliki cookie i inne technologie w celu usprawnienia korzystania z treści witryny i wyświetlania reklam dostosowanych do potrzeb użytkownika.

Użytkownik może w dowolnym momencie zarządzać plikami cookie na stronie  Zarządzanie ustawieniami plików cookie, może to ograniczyć lub uniemożliwić korzystanie z pewnych funkcji witryny.

Prosimy zapoznać się z Polityką prywatności i plików cookie witryny, aby uzyskać dalsze informacje.