Kupuj z FordemSamochody dostawcze

Silnik EcoBoost

Zazwyczaj im większy silnik tym więcej mocy. Ale nie w tym przypadku. Silniki EcoBoost łamią tradycyjne schematy i kreują motoryzacyjne trendy.

W porównaniu z konwencjonalnymi silnikami jednostki EcoBoost są mniejsze, lżejsze i wyposażone w wiele innowacyjnych rozwiązań technologicznych. Dzięki temu zapewniają świetne osiągi przy znacznie niższym zużyciu paliwai niższym poziomie emisji spalin.

Nic dziwnego, że 1-litrowy silnik EcoBoost pięć razy z rzędu zdobył tytuł „Międzynarodowego silnika roku” w kategorii do 1-litra.

Zaawansowana konstrukcja jednostek EcoBoost pozwala im maksymalnie wykorzystać potencjał każdej kropli paliwa, minimalizując przy tym spalanie i emisję CO2.

Bezpośredni wtrysk pomaga silnikom EcoBoost rozwijać imponujące osiągi. Precyzyjnie odmierzona dawka paliwa jest wtryskiwana bezpośrednio do komory spalania. To nowatorskie i efektywne podejście do wykorzystania paliwa oznacza, że jednostki EcoBoost są zdolne do pracy w trybie Lean-Burn, w którym do jazdy wystarcza minimalna ilość paliwa.

W silniku 1.0 l EcoBoost zastosowano turbosprężarkę niskiej bezwładności, co pozwala na szybką reakcję na naciśnięcie pedału gazu nawet przy niskich obrotach silnika. Dzięki temu turbosprężarka, której wirnik obraca się z prędkością nawet 248 000 obr/min, może dodawać silnikowi mocy w całym zakresie jego prędkości obrotowych. Dzięki połączeniu pracy turbosprężarki z precyzyjnym, bezpośrednim wtryskiem paliwa i układem zmiennych faz rozrządu, silnik 1.0 l EcoBoost zapewnia niskie zużycie paliwa bez negatywnego wpływu na osiągi.

Turbosprężarka zapewnia wysoki moment obrotowy, który pozwala silnikom EcoBoost działać elastycznie, redukując do minimum konieczność sięgania do dźwigni zmiany biegów. Z kolei układ zmiennych faz rozrządu pomaga generować wyższy moment obrotowy nawet na niskich obrotach i utrzymać maksymalną efektywność. Oznacza to, że dysponujesz pełną mocą zawsze, gdy jej potrzebujesz – np. podczas wyprzedzania.

Wielokrotnie nagradzany 1-litrowy silnik EcoBoost dostępny jest w wersji 100 KM, 125 KM i 140 KM.

Globalna rodzina oszczędnych i mocnych jednostek EcoBoost obejmuje również czterocylindrowe silniki 1.5 litra,1.6 litra, 2.0 litra i 2.3 litra oraz konstrukcje V6 o pojemności 2.7 i 3.5 litra niedostępne aktualnie w Polsce). Największy silnik 3.5 litra trafił pod maskę najnowszego Forda GT. 1-litrowy silnik EcoBoost jest również montowany w samochodach rajdowych (Fiesta ST), a 1.6-litrowy napędza nasze bolidy F4. 

Więcej informacji znajdziesz tutaj

Ford.pl wykorzystuje na tej witrynie pliki cookie i inne technologie w celu usprawnienia korzystania z treści witryny i wyświetlania reklam dostosowanych do potrzeb użytkownika.

Użytkownik może w dowolnym momencie zarządzać plikami cookie na stronie  Zarządzanie ustawieniami plików cookie, może to ograniczyć lub uniemożliwić korzystanie z pewnych funkcji witryny.

Prosimy zapoznać się z Polityką prywatności i plików cookie witryny, aby uzyskać dalsze informacje.