Home > Serwis > Mój Pojazd > Akcja Bezpieczeństwa > Akcja Bezpieczeństwa - Kuga PHEV

Akcja Bezpieczeństwa – Kuga PHEV

Ford szczyci się tym, że jest firmą rodzinną. Lubimy myśleć o naszych klientach, jak o części naszej szerokiej rodziny, mamy więc świadomość, że w tej sytuacji zawiedliśmy. Naprawa Państwa pojazdu jest dla nas niezwykle ważna.

W układzie akumulatora napędowego zidentyfikowaliśmy zanieczyszczenie ogniw, które dotyczy niewielkiej liczby egzemplarzy Kugi PHEV. Aby wyeliminować poważne konsekwencje korzystania z wadliwego podzespołu zdecydowaliśmy się na montaż nowego akumulatora napędowego w Państwa samochodzie. Będzie to wymagało pozostawienia pojazdu w autoryzowanym serwisie przez co najmniej jeden dzień, w którym to dealer dokona wszelkich niezbędnych prac łącznie z aktualizacją oprogramowania.

Pozwalamy sobie przedstawić w skrócie ramy czasowe oraz kroki jakie podejmiemy:

  • Samochody zostaną poddane czynnościom serwisowym w kolejności w jakiej zostały zakupione.
  • Przewidujemy rozpoczęcie akcji wymiany akumulatorów pod koniec grudnia i prawdopodobne zakończenie prac do końca marca. Wynika to z procedur zamówień podzespołów i czasu produkcji podzespołów przez naszych dostawców.
  • Pod koniec listopada skontaktujemy się z Państwem, aby uzgodnić dokładny termin naprawy pojazdu.
  • Ograniczymy do minimum niedogodności związane z naprawą, odbierając i dostarczając pojazd z domu lub miejsca pracy, a także zapewnimy, jeśli będzie taka potrzeba, samochód zastępczy w terminie prac serwisowych.
  • Jako formę rekompensaty za niedogodności eksploatacyjne i nieoczekiwane straty, wynikające z wyższego zużycia paliwa, prześlemy niebawem kartę paliwową.
    Przepraszamy za zaistniałe kłopoty i zapewniamy, że nasze działania skupione są na skróceniu czasu usunięcia usterki oraz przywróceniu wszystkich funkcji i zalet nowej Kugi PHEV.

 

Do dnia naprawy można bezpiecznie korzystać z samochodu w trybie EV Auto. Niestety kategorycznie nie można ładować pojazdu energią elektryczną z żadnego źródła. Nie można również używać trybów jazdy „Sportowy” oraz „Głęboki śnieg/Piasek”. Jeśli zauważą Państwo coś niepokojącego podczas eksploatacji pojazdu, prosimy o bezpośredni kontakt z dealerem Forda.

W przypadku jakichkolwiek pytań lub chęci podzielenia się z nami spostrzeżeniami w tej lub innej sprawie, zachęcamy do kontaktowania się z naszym Centrum obsługi klienta pod numerem +48 22 522 2727.

Oficjalne powiadomienie o akcji serwisowej produktu związanej z opisaną usterką zostanie wysłane do Państwa w przyszłym tygodniu.

Sprawdź status naprawy swojego Forda Kuga PHEV

Wprowadź numer VIN swojego samochodu, aby uzyskać najnowsze informacje dotyczące przewidywanej daty naprawy. Numer VIN został do Ciebie wysłany tradycyjnym listem oraz emilem na wskazany adres. Numer VIN zaczyna się od „WF0”.

Ta informacja dotyczy wyłącznie pojazdów już dostarczonych klientom.

Nie znaleziono. Wpisz 17-znakowy numer VIN swojego Forda Kuga PHEV - zaczyna się on od „WF0” (trzeci znak to zero)
Przepraszamy, wystąpił błąd. Prosimy spróbować ponownie.

Przewidywany termin rozpoczęścia naprawy przez wyznaczonego Dealera to:

Od {{vm.date || "aktualnie niedostępny"}} Tooltip

Pomocą służy Ci nasz dedykowany zespół

Twój wyznaczony do naprawy Dealer to
{{vm.dealerSpocName || "aktualnie niedostępny"}}
w {{vm.dealerName || "aktualnie niedostępny"}}

{{vm.dealerAddress || "aktualnie niedostępny"}}
{{vm.dealerPostcode || "aktualnie niedostępny"}}
E-Mail: {{vm.dealerSpocEmail || "aktualnie niedostępny"}}
Telefon: {{vm.dealerSpocPhone || "aktualnie niedostępny"}}

Jeśli chcesz zmienić dedykowanego Dalera, skontaktuj się bezpośrednio z firmą Ford.

Niestety wystąpił błąd. Odśwież stronę lub spróbuj ponownie później. Jeśli chcesz się z nami pilnie skontaktować, zadzwoń pod numer +48 22 522 27 27

 

Najnowsze informacje o Akcji Bezpieczeństwa

 

Chcemy poinformować wszystkich naszych klientów, którzy jeszcze nie odebrali zamówionych Fordów Kuga PHEV, jak aktualnie wygląda sposób dostarczenia ich pojazdów. Aby zrobić to skutecznie, podzieliliśmy ich na 3 grupy.

 

  1. Klienci, których samochody zostały wyprodukowane i są już u Dealera lub w drodze do niego.
  2. Klienci, których samochody zostały wyprodukowane, ale nie wyjechały jeszcze z fabryki w Walencji.
  3. Klienci, których samochody nie są wyprodukowane, ale zostały zamówione lub wprowadzone na listę produkcyjną.


Do klientów z każdej grupy planujemy wysłać wiadomość z odpowiednią informacją. Niestety w wielu przypadkach nie posiadamy adresów email. Ale o naszych działaniach poinformowaliśmy wszystkich Dealerów Forda, dlatego w większości przypadków to ich przedstawiciele będą odpowiedzialni za kontakt z naszymi klientami. Jednak z myślą o ich komforcie, postanowiliśmy tutaj przedstawić zarys naszych planowanych działań względem każdej z 3 grup.

Klienci z grupy nr 1 – wymienimy wysokonapięciowy akumulator i wykonamy wszystkie niezbędne naprawy Twojego auta jeszcze przed Twoim odbiorem. Prace wykonamy u Dealera, u którego został zamówiony samochód, a rozpoczną się niezwłocznie po tym, jak zakończą się naprawy Fordów Kuga PHEV w ramach wezwania do serwisu - prawdopodobnie od marca.

Klienci z nr 2 – wszystkie samochody z tej grupy zostaną poddane serii kompleksowych i wymagających testów na terenie fabryki, aby sprawdzić pracę akumulatora wysokonapięciowego. Zgodnie z opinią ekspertów pozwoli to potwierdzić ich niezawodność i wydajność. Gwarantujemy, że każdy model Forda Kuga PHEV przed opuszczeniem fabryki zostanie dokładnie sprawdzony, a wszystkie niezbędne naprawy będą wykonane. Warto podkreślić, że urządzenia wykorzystywane do tych testów dostępne są wyłącznie w naszych zakładach produkcyjnych, dlatego przeprowadzamy je właśnie w Walencji. Jeśli Twój pojazd przejdzie pomyślnie wszystkie testy, do końca miesiąca zostanie dostarczony do Twojego Dealera, który skontaktuje się z Tobą, w celu ustalenia terminu odbioru auta.

Klienci z grupy nr 3 – produkcję samochodów z tej grupy rozpoczniemy w grudniu, korzystając już w pełni z przetestowanych i sprawnych akumulatorów wysokonapięciowych – zostały one już dostarczone do zakładu w Walencji, gdzie przechodzą ponowną serię testów. Auta będziemy budować zgodnie z harmonogramem zamówień. Jeśli chcesz sprawdzić status swojego zamówienia, skontaktuj się z Dealerem – posiada on wszystkie niezbędne informacje.

Chcemy bardzo Cię przeprosić za zaistniałą sytuację i jednocześnie podziękować za cierpliwość – w geście dobrej woli mamy dla Ciebie kilka propozycji:

Po pierwsze, gwarantujemy Ci niezmienność ceny pojazdu. 

Po drugie, zapewniamy Ci bezpłatnie Program Ford Protect i Kontrakt Serwisowy.

Po trzecie, przy odbiorze  pojazdu otrzymasz domową stację ładowania Wallbox (bez jej instalacji) lub kartę paliwową na stacje BP o wartości 2220 zł – Ty decydujesz. 

 

Jeśli masz jakiekolwiek pytania, prosimy o kontakt – postaramy się na wszystkie odpowiedzieć i rozwiać wszelkie wątpliwości. 

Telefon: +48 22 522 2727

Email: kontakty@ford.pl

Chcemy Cię również zapewnić, że grupy naszych ekspertów pracują na maksymalnych obrotach, aby jak najszybciej rozwiązać problem. Jeszcze raz przepraszamy i dziękujemy za cierpliwość.

Skontaktujemy się z Tobą, jak tylko będziemy mogli wykonać naprawę Twojego Forda Kuga PHEV. Nowe informacje na temat Akcji Bezpieczeństwo publikować będziemy na tej stronie, a także wysyłać będziemy je na Twoją skrzynkę e-mail – jeśli mamy adres. Aby zaktualizować swoje dane i preferencje marketingowe, zaloguj się lub zarejestruj do Konta Ford. Znajdziesz tam również szczegółowe informacje na temat swojego Forda Kuga PHEV, a także Instrukcję obsługi, aktualizacje oprogramowania, filmy instruktażowe czy czat z naszym ekspertem. Co ważne, dane logowania do Konta Ford i aplikacji FordPass są takie same.

Jeśli potrzebujesz dodatkowych informacji, pomocy w podróżowaniu, masz pytania lub wątpliwości, prosimy o kontakt z Działem Obsługi Klienta (pon.-pt.: 9.00-17.00).

FAQ dla Akcji Bezpieczeństwa – Ford Kuga PHEV

  • Podczas regularnie przeprowadzanych procesów bezpieczeństwa zidentyfikowaliśmy potencjalny problem związany z akumulatorem wysokonapięciowym w Fordzie Kuga PHEV. Mimo że dotyczył on pojazdów wyprodukowanych przed 25 czerwca 2020, postanowiliśmy rozszerzyć akcję serwisową na wszystkie Fordy Kuga PHEV.

    Niestety istnieje minimalne ryzyko usterki akumulatora wysokiego napięcia, która jest związane z koniecznością odprowadzania gorących gazów w celu uwolnienia ciśnienia i ciepła. W sporadycznych przypadkach może to spowodować pożar.

  • Wiemy o sześciu potwierdzonych samozapłonach – na całym świecie (warto dodać, że tylko w czerwcu 2020 sprzedano 3757 sztuk Forda Kuga PHEV). Każdemu przypadkowi natychmiast nadaliśmy najwyższy priorytet i analizujemy w trybie pilnym. Podczas tych incydentów nikt nie odniósł żadnych obrażeń.

  • Nasz zespół techniczny opracował dodatkową osłonę wentylacyjną akumulatora, która skutecznie chroni go przed przegrzaniem. Przyśpieszyliśmy też procedurę serwisową, a z każdym właścicielem Forda Kuga PHEV kontaktujemy się indywidualnie, gdy tylko zbliża się termin naprawy. W czasie oczekiwania na serwis można bezpiecznie podróżować autem, ale tylko w trybie jazdy „Auto EV” i bez ładowania za pomocą sieci energetycznej.

  • Do momentu wykonania usługi serwisowej rozwiązującej problem przegrzewającego się akumulatora, można bezpiecznie podróżować Fordem Kuga PHEV, ale tylko w trybie jazdy „Auto EV” i bez ładowania za pomocą sieci energetycznej.

  • W trybie jazdy „Auto EV” niewielka ilość energii, wyłącznie wytwarzanej podczas hamowania, jest przekazywana do akumulatora. Ale jest ona wystarczająca, aby samochód mógł bezpiecznie jechać w trybie tradycyjnej hybrydy.

  • Poniżej przedstawiamy opis wszystkich dostępnych w Fordzie Kuga PHEV trybów jazdy.
     

    • Auto EV – tryb domyślny, którego tylko i wyłącznie można używać do czasu wykonania naprawy, automatycznie zarządza energią i w razie potrzeby uruchamia silnik spalinowy.
    • Later EV – tryb oszczędzania akumulatora pozwalający zachować więcej energii.
    • Now EV – tryb jazdy wyłącznie na silniku elektrycznym, który można uruchomić, jeśli akumulator jest odpowiednio naładowany (zasięg maksymalny 56 km).
    • Charge EV – przeznaczony do skuteczniejszego ładowania akumulatora podczas jazdy.
  • Więcej informacji o problemach z akumulatorem Forda Kuga PHEV i Akcji Bezpieczeństwo uzyskasz, kontaktując się z Centrum Kontaktu z Klientami:
     

Top