Home > Serwis > Mój Pojazd > Akcja Bezpieczeństwa > Akcja Bezpieczeństwa - Kuga PHEV

Akcja Bezpieczeństwa – Kuga PHEV

Ford szczyci się tym, że jest firmą rodzinną. Lubimy myśleć o naszych klientach, jak o części naszej szerokiej rodziny, mamy więc świadomość, że w tej sytuacji zawiedliśmy. Naprawa Państwa pojazdu jest dla nas niezwykle ważna.

W układzie akumulatora napędowego zidentyfikowaliśmy zanieczyszczenie ogniw, które dotyczy niewielkiej liczby egzemplarzy Kugi PHEV. Aby wyeliminować poważne konsekwencje korzystania z wadliwego podzespołu zdecydowaliśmy się na montaż nowego akumulatora napędowego w Państwa samochodzie. Będzie to wymagało pozostawienia pojazdu w autoryzowanym serwisie przez co najmniej jeden dzień, w którym to dealer dokona wszelkich niezbędnych prac łącznie z aktualizacją oprogramowania.

Pozwalamy sobie przedstawić w skrócie ramy czasowe oraz kroki jakie podejmiemy:

  • Samochody zostaną poddane czynnościom serwisowym w kolejności w jakiej zostały zakupione.
  • Przewidujemy rozpoczęcie akcji wymiany akumulatorów pod koniec grudnia i prawdopodobne zakończenie prac do końca marca. Wynika to z procedur zamówień podzespołów i czasu produkcji podzespołów przez naszych dostawców.
  • Pod koniec listopada skontaktujemy się z Państwem, aby uzgodnić dokładny termin naprawy pojazdu.
  • Ograniczymy do minimum niedogodności związane z naprawą, odbierając i dostarczając pojazd z domu lub miejsca pracy, a także zapewnimy, jeśli będzie taka potrzeba, samochód zastępczy w terminie prac serwisowych.
  • Jako formę rekompensaty za niedogodności eksploatacyjne i nieoczekiwane straty, wynikające z wyższego zużycia paliwa, prześlemy niebawem kartę paliwową.

 

Przepraszamy za zaistniałe kłopoty i zapewniamy, że nasze działania skupione są na skróceniu czasu usunięcia usterki oraz przywróceniu wszystkich funkcji i zalet nowej Kugi PHEV.

Do dnia naprawy można bezpiecznie korzystać z samochodu w trybie EV Auto. Niestety kategorycznie nie można ładować pojazdu energią elektryczną z żadnego źródła. Nie można również używać trybów jazdy „Sportowy” oraz „Głęboki śnieg/Piasek”. Jeśli zauważą Państwo coś niepokojącego podczas eksploatacji pojazdu, prosimy o bezpośredni kontakt z dealerem Forda.

W przypadku jakichkolwiek pytań lub chęci podzielenia się z nami spostrzeżeniami w tej lub innej sprawie, zachęcamy do kontaktowania się z naszym Centrum obsługi klienta pod numerem +48 22 522 2727.

Oficjalne powiadomienie o akcji serwisowej produktu związanej z opisaną usterką zostanie wysłane do Państwa w przyszłym tygodniu.

Skontaktujemy się z Tobą, jak tylko będziemy mogli wykonać naprawę Twojego Forda Kuga PHEV. Nowe informacje na temat Akcji Bezpieczeństwo publikować będziemy na tej stronie, a także wysyłać będziemy je na Twoją skrzynkę e-mail – jeśli mamy adres. Aby zaktualizować swoje dane i preferencje marketingowe, zaloguj się lub zarejestruj do Konta Ford. Znajdziesz tam również szczegółowe informacje na temat swojego Forda Kuga PHEV, a także Instrukcję obsługi, aktualizacje oprogramowania, filmy instruktażowe czy czat z naszym ekspertem. Co ważne, dane logowania do Konta Ford i aplikacji FordPass są takie same.

Jeśli potrzebujesz dodatkowych informacji, pomocy w podróżowaniu, masz pytania lub wątpliwości, prosimy o kontakt z Działem Obsługi Klienta (pon.-pt.: 9.00-17.00).

FAQ dla Akcji Bezpieczeństwa – Ford Kuga PHEV

  • Podczas regularnie przeprowadzanych procesów bezpieczeństwa zidentyfikowaliśmy potencjalny problem związany z akumulatorem wysokonapięciowym w Fordzie Kuga PHEV. Mimo że dotyczył on pojazdów wyprodukowanych przed 25 czerwca 2020, postanowiliśmy rozszerzyć akcję serwisową na wszystkie Fordy Kuga PHEV.

    Niestety istnieje minimalne ryzyko usterki akumulatora wysokiego napięcia, która jest związane z koniecznością odprowadzania gorących gazów w celu uwolnienia ciśnienia i ciepła. W sporadycznych przypadkach może to spowodować pożar.

  • Wiemy o sześciu potwierdzonych samozapłonach – na całym świecie (warto dodać, że tylko w czerwcu 2020 sprzedano 3757 sztuk Forda Kuga PHEV). Każdemu przypadkowi natychmiast nadaliśmy najwyższy priorytet i analizujemy w trybie pilnym. Podczas tych incydentów nikt nie odniósł żadnych obrażeń.

  • Nasz zespół techniczny opracował dodatkową osłonę wentylacyjną akumulatora, która skutecznie chroni go przed przegrzaniem. Przyśpieszyliśmy też procedurę serwisową, a z każdym właścicielem Forda Kuga PHEV kontaktujemy się indywidualnie, gdy tylko zbliża się termin naprawy. W czasie oczekiwania na serwis można bezpiecznie podróżować autem, ale tylko w trybie jazdy „Auto EV” i bez ładowania za pomocą sieci energetycznej.

  • Do momentu wykonania usługi serwisowej rozwiązującej problem przegrzewającego się akumulatora, można bezpiecznie podróżować Fordem Kuga PHEV, ale tylko w trybie jazdy „Auto EV” i bez ładowania za pomocą sieci energetycznej.

  • W trybie jazdy „Auto EV” niewielka ilość energii, wyłącznie wytwarzanej podczas hamowania, jest przekazywana do akumulatora. Ale jest ona wystarczająca, aby samochód mógł bezpiecznie jechać w trybie tradycyjnej hybrydy.

  • Poniżej przedstawiamy opis wszystkich dostępnych w Fordzie Kuga PHEV trybów jazdy.
     

    • Auto EV – tryb domyślny, którego tylko i wyłącznie można używać do czasu wykonania naprawy, automatycznie zarządza energią i w razie potrzeby uruchamia silnik spalinowy.
    • Later EV – tryb oszczędzania akumulatora pozwalający zachować więcej energii.
    • Now EV – tryb jazdy wyłącznie na silniku elektrycznym, który można uruchomić, jeśli akumulator jest odpowiednio naładowany (zasięg maksymalny 56 km).
    • Charge EV – przeznaczony do skuteczniejszego ładowania akumulatora podczas jazdy.
  • Więcej informacji o problemach z akumulatorem Forda Kuga PHEV i Akcji Bezpieczeństwo uzyskasz, kontaktując się z Centrum Kontaktu z Klientami:
     

Top