Home > Osobowe > NOWY FOCUS ST > Cechy i funkcje > Osiągi i zużycie paliwa

Napędza emocje

Nowy Focus ST, będący dziełem konstruktorów działu sportowego Ford Performance, jest samochodem łączącym osiągi godne toru wyścigowego z radością prowadzenia. 

Dzięki nowym jednostkom napędowym, Focus ST dysponuje teraz mocą wyższą nawet o 12 procent i zapewnia do 17 procent więcej momentu obrotowego w porównaniu z  dotychczasowym Focusem ST. Zarówno silnik benzynowy EcoBoost o pojemności 2,3 litra i mocy 280 KM, jak i 2,0-litrowy diesel EcoBlue o mocy 190 KM osiągają wysokie wartości mocy i momentu obrotowego w szerokim zakresie obrotów, co pozwala uzyskiwać świetne sportowe osiągi, typowe dla wysokoobrotowych dynamicznych jednostek.

 

2-litrowy silnik wysokoprężny w Fordzie Focus ST

Więcej mocy

Nowy Ford Focus ST oferuje do wyboru mocne i dynamiczne pod względem obrotów jednostki napędowe:  

  • wykonany z aluminium silnik benzynowy EcoBoost o pojemności 2,3-litra jest najmocniejszą jednostką napędową, jaką kiedykolwiek oferowano w Focusie ST. To między innymi dzięki zastosowaniu zaawansowanego układu turbodoładowania, silnik osiąga moc aż 280 KM przy 5500 obr/min i dysponuje maksymalnym momentem 420 Nm w przedziale 3000-4000 obr/min. To też najbardziej dynamiczny silnik pod względem charakterystyki obrotów. Dzięki niemu nowy ST rozpędza się od 0 do 100 km/h w mniej niż 6 sekund.
  • 2,0-litrowa jednostka Ford EcoBlue o mocy 190 KM jest najmocniejszym dieslem, jaki dotąd pojawił się w rodzinie Forda Focus. Silnik ten osiąga maksymalny moment obrotowy przy 3500 obr/min, a przy tym dysponuje momentem 400 Nm w przedziale 2000-3000 obr/min. Pokaźny moment na poziomie 360 Nm jest dostępny już od 1500 obr/min, co pozwala na bardzo szybkie i płynne przyspieszanie.
Top