Home > Osobowe > NOWY FOCUS ST > Cechy i funkcje > Bezpieczeństwo

Technologia wspomagająca bezpieczeństwo

Nowy Ford Focus ST jest wyposażony w technologie, które chronią kierowcę, pasażerów oraz innych użytkowników drogi. Wśród nich znajdziesz Elektroniczny system stabilizacji toru jazdy (ESC), który nieustannie monitoruje zachowanie auta, pomagając zachować panowanie nad pojazdem, automatycznie kontrolując prędkość każdego koła, a także System zapobiegania kolizjom (Pre-Collision Assist) z funkcją wykrywania pieszych (Pedestrian Detection) ostrzegający o zagrożeniach i w razie konieczności automatycznie wyhamowujący samochód. W Fordzie Focus ST zwiększono również efektywność samego układu hamulcowego.

Ford Focus ST wyróżnia się precyzją prowadzenia

Potężna siła hamowania

Zastosowane w nowym Fordzie Focus ST większe hamulce przednich i tylnych kół zapewniają skuteczniejsze hamowanie, nie tylko podnosząc siłę hamowania, ale także zmniejszając stopień utraty skuteczności hamowania przy gorących hamulcach. Większe tarcze przednich hamulców mają teraz wymiary 330 x 27 mm i współpracują z zaciskami o podwójnych siłownikach. Z tyłu tarcze hamulców mają teraz wymiary 302 x 11 mm. Skuteczność hamowania Focusa ST podniesiono stosując te same rygorystyczne procedury jak w przypadku supersportowego Forda GT. W testach na utratę skuteczności hamowania, zależną od temperatury, nowy Focus ST uzyskiwał wyniki niemal czterokrotnie korzystniejsze.

Elektryczny hamulec postojowy

W nowym Fordzie Focus ST tradycyjną dźwignie hamulca ręcznego zastąpiono elektrycznym hamulcem postojowym. Żeby go uruchomić, wystarczy nacisnąć po prostu przycisk. Takie rozwiązanie zapewnia więcej przestrzeni we wnętrzu i wygodę codziennego użytkowania samochodu.

Pełna kontrola nad pojazdem bez względu na warunki
System Pre-Collision Assist z funkcją wykrywania pieszych

System, który chroni pieszych

System Pre-Collision Assist z funkcją wykrywania pieszych monitoruje odległość względem innych pojazdów i przechodniów nawet po zmroku, dzięki czemu może ostrzec przed potencjalną kolizją. Jeśli kierowca nie zareaguje, system automatycznie rozpocznie hamowanie. System działa do prędkości 80 km/h, a jego zadaniem jest ograniczenie liczby wypadków z udziałem pieszych.

Top