Home > Osobowe > NOWA KUGA > Cechy i funkcje > Osiągi i zużycie paliwa

Nowa definicja podróży

Nowa Kuga jest pierwszym samochodem marki Ford, oferowanym z napędem hybrydowym Plug-in ładowanym z zewnętrznego źródła, systemem miękkiej hybrydy (MHEV) i pełnym hybrydowym układem napędowym (FHEV). Napędy hybrydowe oraz zaawansowane silniki benzynowe i wysokoprężne nowego Forda Kuga są przyjazne środowisku i zapewniają efektywną jazdę. To właśnie one piszą nową definicję podróży samochodami typu SUV.

Red All New Ford Kuga PHEV close crop on recharging point

Przyjazny środowisku. Cichy. Pełen możliwości.

Idealny na zatłoczone miejskie ulice i autostrady. Technologia hybrydowa typu Plug-in w Fordzie Kuga to połączenie dwóch źródeł mocy: 2,5 - litrowego silnika spalinowego z silnikiem elektrycznym, zapewniając łącznie moc 225 KM oraz niezwykle niskie zużycie paliwa i emisję CO2 wynoszącą zaledwie 32 g CO2/km. 

Kierowca może decydować, kiedy i jak korzystać z zasilania elektrycznego, dokonując wyboru jednego z trybów jazdy: silnik elektryczny (EV Now), silnik benzynowy (EV Later), połączyć pracę obydwu (EV Auto) lub czy użyć silnika do naładowania akumulatora hybrydowego podczas jazdy (EV Charge). Gdy akumulator osiągnie minimalny stan naładowania, Kuga automatycznie powróci do trybu EV Auto, wspomagając silnik benzynowy silnikiem elektrycznym z wykorzystaniem odzyskanej energii w celu optymalizacji zużycia paliwa.  Efekt? Każda podróż staje się łatwiejsza,
a jazda po mieście jest czystsza, cichsza i oszczędniejsza. 

Hybryda typu Plug-in

Nowy hybrydowy Ford Kuga Plug-in oferuje imponujący zasięg elektryczny – do 56 km. Aby zwiększyć wydajność do naładowania akumulatora system wykorzystuje energię odzyskiwaną podczas hamowania regeneracyjnego. Baterię można również naładować na większości publicznych stacji ładowania. Co więcej, wraz z pojazdem jest także dostarczany kabel ładowania do użytku domowego, z którego można korzystać wszędzie, gdzie znajduje się dostęp do tradycyjnego gniazdka. Opcjonalnie dostępna jest ładowarka Ford Wall-Box, która umożliwia ładowanie w domu: 0-100% w czasie krótszym niż 3,5 godzinyKuga Battery Capacity.

Home Charging Wall Box
Ford Kuga mHEV engine diagram

Mild Hybrid (MHEV)

Nowy Ford Kuga z napędem Mild Hybrid doskonale sprawdzi się  podczas podróży na krótkich dystansach, szczególnie po mieście i przy niższych prędkościach.

Napęd MHEV w Fordzie Kuga wykorzystuje wysokoprężny silnik Ford EcoBlue i 48-woltowy silnik elektryczny, który pełni wyłącznie funkcję wspomagającą. MHEV nie może działać korzystając tylko z napędu elektrycznego. Współpraca tych dwóch źródeł pozwala zmniejszyć zużycie paliwa dzięki odzyskiwaniu energii np. podczas hamowania regeneracyjnego.

Nowoczesny silnik wysokoprężny

Ford EcoBlue to gama silników wysokoprężnych zapewniających doskonałe zrównoważenie wydajności i osiągów oraz spełniających rygorystyczne normy emisji spalin. W nowym Fordzie Kuga do wyboru są dwie jednostki 1,5-litrowy silnik o mocy 120 km oraz 2,0-litrowy silnik o mocy 190 KM. Zastosowano w nich najnowsze technologie diesla, aby zwiększyć moc, moment obrotowy i ekonomiczność przy jednoczesnym zmniejszeniu emisji zanieczyszczeń.

1.5L & 2.0L EcoBlue engines detail
Ford 6-speed manual gearbox detail

6-stopniowa manualna skrzynia biegów

6-stopniowa manualna skrzynia biegów została zoptymalizowana tak, aby zmiana biegów była bardziej płynna, precyzyjna i cicha. Zaprojektowano ją
w sposób poprawiający dynamikę jazdy oraz ograniczający zużycie paliwa, gwarantując doskonałe wrażenia z jazdy.

8-biegowa automatyczna skrzynia
z obrotowym przełącznikiem zmiany biegów

Automatyczną skrzynię biegów w nowym Fordzie Kuga cechują szybkie reakcje, płynna zmiana biegów i wydajność. Zapewnia ona szybką zmianę biegów, a dzięki temu łatwe przyspieszanie i wyprzedzanie. Wyposażona jest w nowoczesny obrotowy przełącznik zmiany biegów, który uwalnia dodatkowe miejsce w konsoli środkowej.

All new Ford Kuga interior with control panel
All New Ford Kuga selectable drive modes close up

Poskromisz każdy teren

Nowy Ford Kuga zapewni Ci maksymalną kontrolę bez względu na warunki
i rodzaj drogi. Po raz pierwszy, Kuga oferuje system wyboru trybu jazdy, co umożliwia kierowcy zmianę sposobu reakcji przepustnicy, siły wspomagania kierownicy i czułości systemu kontroli trakcji jak też punktów zmiany biegów dla wersji z przekładnią automatyczną, by dopasować reakcję pojazdu i jego osiągi do różnych scenariuszy jazdy.  Możesz wybrać 1 spośród 5 trybów: Normal (normalny), Sport (sportowy), Eco dla maksymalnej oszczędności, Slippery (nawierzchnia mokra/śliska) zapewniający większą kontrolę nad samochodem na nawierzchniach o zmniejszonej przyczepności, Deep Snow/Sand (głęboki śnieg/piasek) pomagający utrzymać pojazd w ruchu na miękkich, odkształcalnych nawierzchniach. 

Top