Home > Osobowe > FOCUS ST > Cechy i funkcje > Osiągi i zużycie paliwa

Osiągi i zużycie paliwa

Zaprojektowany z myślą o torze, stworzony do codziennych podróży. Pod maska Forda Focus ST pracuje 2-litrowy silnik benzynowy EcoBoost o mocy 250 KM lub nowy 2-litrowy silnik wysokoprężny o mocy 185 KM. Obydwa te silniki zapewniają niezrównane połączenie wyjątkowych osiągów
z oszczędnością paliwa. Dzięki temu każdy kilometr podróży można zamienić
w ekstremalne przeżycie, zostawiając koszty eksploatacji daleko z tyłu.

Ford Focus ST 2.0-litre TDCi engine

Jeszcze więcej mocy

Sercem Forda Focus ST może być jeden z dwóch potężnych silników: jednostka wysokoprężna o mocy 185 KM i 400 Nm momentu obrotowego lub silnik benzynowy o mocy 250 KM i 345 Nm momentu obrotowego. Zostały one perfekcyjnie zgrane z całym układem napędowym, który zapewnia płynne przeniesienie mocy na przednią oś, przy jednoczesnym utrzymaniu prawidłowej trakcji – nawet przy agresywnym przyśpieszeniu.

Poczuj, jak pracuje EcoBoost

W Fordzie Focus ST wykorzystano najnowszą technologię silników EcoBoost, która zapewnia niezrównane osiągi. Jednostka EcoBoost została zaprojektowana z myślą o generowaniu mocy i momentu obrotowego równych silnikom o większej pojemności, przy jednoczesnym zużyciu paliwa i emisji spalin na niskim poziomie. Turbodoładowanie, system zmiennych faz rozrządu z niezależnym sterowaniem położenia wałków rozrządu dla zaworów dolotowych i wylotowych oraz wysokociśnieniowy układ bezpośredniego wtrysku paliwa. Wszystko to znajdziesz w silniku benzynowym EcoBoost o pojemności 2-litrów i mocy 250 KM, dzięki któremu nowy Ford Focus ST przyśpiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 6,5 sekundy, osiągając prędkość maksymalną 248 km/h. Średnie zużycie paliwa wynosi 6,8l/100, a emisja CO2 równa się 159 g/km. Lekkie silniki EcoBoost charakteryzują się elastycznością oraz dużą wydajnością, co zapewnia doskonałe przyśpieszenie i wysoki moment obrotowy dostępny już od 2000 obrotów.

Ford Focus ST 2.0-litre EcoBoost engine

Mniejsze zużycie paliwa dzięki systemowi Auto-Start-Stop

Gdy samochódstoi w miejscu (np. przed sygnalizacją świetlną lub w korku), system Auto-Start-Stop automatycznie wyłącza silnik. Energia elektryczna dostarczana jest do wszystkich używanych elementów wyposażenia (klimatyzacja, radio, Ford SYNC, elektryczne szyby czy reflektory), ale samochód nie zużywa ani jednej kropli paliwa. Żeby uruchomić ponownie silnik, wystarczy nacisnąć pedał sprzęgła (skrzynia manualna) lub pedał gazu (skrzynia automatyczna). Oszczędność paliwa wynikająca z działania systemu Auto Start-Stop jest najbardziej zauważalna w ruchu miejskim.

Wspomaga bardziej ekonomiczną jazdę

Nowatorski system Ford Eco Mode nieustannie ocenia wpływ zachowania i styl jazdy kierowcy na zużycie paliwa. System analizuje prędkość, zmiany biegów, hamowanie i wyprzedzanie oraz liczbę krótkich i długich tras. Następnie inteligentne oprogramowanie daje wskazówki, jak obniżyć zużycie paliwa.

Ford Focus ST close-up on tachometer with Ford EcoMode
Ford Focus ST battery

Wydajniejszy sposób ładowania akumulatora

Technologia ta wykorzystuje energię wytwarzaną w trakcie hamowania samochodu do ładowania akumulatora (Ford Smart Regenerative Charging). W przeciwieństwie do tradycyjnych układów, pozwala zaoszczędzić paliwo i ograniczyć emisję trujących gazów, ładując akumulator tylko wtedy, gdy nie przyspieszasz.

Maksymalna oszczędność paliwa

Wskaźnik zmiany biegów, umieszczony na desce rozdzielczej, sygnalizuje optymalny moment zmiany biegów dla zwiększenia ekonomiki jazdy i oszczędności paliwa. To prosty i skuteczny sposób na ekonomiczną podróż.

Ford Focus ST close-up on tachometer with gear shift indicator
Top