Home > Dostawcze > TRANSIT AUTOBUS > Cechy i funkcje > Osiągi i zużycie paliwa

Osiągi i zużycie paliwa

Gama nowych 2,2-litrowych silników wysokoprężnych TDCi o mocy 125 lub 155 KM z 6-biegowymi przekładniami oferuje większą moc i moment obrotowy, a jednocześnie zapewnia wyjątkową oszczędność paliwa i niskie koszty eksploatacji. Co więcej jednostki te spełniają niezwykle rygorystyczną normę emisji spalin Euro 6. Bez względu na wybór silnika, gwarantujemy, że podróże będą bardziej płynne i relaksujące zarówno dla kierowcy, jak i pasażerów.

Maksymalna oszczędność paliwa

Wskaźnik zmiany biegów, umieszczony na desce rozdzielczej, sygnalizuje optymalny moment zmiany biegów dla zwiększenia ekonomiki jazdy i oszczędności paliwa. To prosty i skuteczny sposób na ekonomiczną podróż.

Shift Indicator
Auto Start Stop

Najnowsze, potężne i oszczędzające paliwo silniki

Wybierając Forda Transit Autobus M2, masz do dyspozycji trzy zaawansowane silniki Duratorq o pojemności 2.2 litra. Dzięki 6-biegowej przekładni i napędzie na przednie koła jednostki te dostarczają moc 100, 125 lub 155 KM oraz do 385 Nm momentu obrotowego, co zapewnia większą moc i rzadszą zmianę biegów. Pomysłowe rozwiązania techniczne skutkują wyjątkową oszczędnością paliwa, niską emisją CO2 oraz szybkim i wydajnym rozgrzewaniem silnika nawet przy najniższych temperaturach.

Wspomaga bardziej ekonomiczną jazdę

Nowatorski system Ford Eco Mode nieustannie ocenia wpływ zachowania i styl jazdy kierowcy na zużycie paliwa. System analizuje prędkość, zmiany biegów, hamowanie i wyprzedzanie oraz liczbę krótkich i długich tras. Następnie inteligentne oprogramowanie daje wskazówki, jak obniżyć zużycie paliwa.

Ford Eco Mode
AdBlue

Dodatek, który eliminuje zanieczyszczenia

System selektywnej redukcji katalitycznej (Selective Catalytic Reduction - SCR) wykorzystuje substancję AdBlue®, czyli płyn na bazie mocznika i wody, który powoduje rozkład NOx w spalinach na azot i wodę. Następnie filtr cząstek stałych redukuje ponad 99% cząstek wydalonych przez rurę wydechową. Aby zapewnić należyte funkcjonowanie tego systemu, zbiornik AdBlue® silnika wysokoprężnego Twojego Forda należy wypełnić płynem AdBlue®. Na panelu instrumentów zapali się stosowny sygnał ostrzegawczy, gdy poziom płynu będzie zbyt niski.

Wydajniejszy sposób ładowania akumulatora

Technologia ta wykorzystuje energię wytwarzaną w trakcie hamowania samochodu do ładowania akumulatora (Ford Smart Regenerative Charging). W przeciwieństwie do tradycyjnych układów, pozwala zaoszczędzić paliwo i ograniczyć emisję trujących gazów, ładując akumulator tylko wtedy, gdy nie przyspieszasz.

Ford Smart regenerative charging
Auto Start Stop

Mniejsze zużycie paliwa dzięki systemowi Auto-Start-Stop

Gdy samochódstoi w miejscu (np. przed sygnalizacją świetlną lub w korku), system Auto-Start-Stop automatycznie wyłącza silnik. Energia elektryczna dostarczana jest do wszystkich używanych elementów wyposażenia (klimatyzacja, radio, Ford SYNC, elektryczne szyby czy reflektory), ale samochód nie zużywa ani jednej kropli paliwa. Żeby uruchomić ponownie silnik, wystarczy nacisnąć pedał sprzęgła (skrzynia manualna) lub pedał gazu (skrzynia automatyczna). Oszczędność paliwa wynikająca z działania systemu Auto Start-Stop jest najbardziej zauważalna w ruchu miejskim.

Kontrola przyśpieszenia, dzięki której jeździsz oszczędniej

Ten innowacyjny system kontroluje przyśpieszenie pojazdu w zależności od poziomu załadowania i obciążenia. Oznacza to zmniejszenie zużycia paliwa nawet o 15%, w zależności od Twojego stylu prowadzenia. Technologia ta pomaga również zmniejszyć zużycie silnika, hamulców, opon oraz innych części.

Acceleration Control
Top