Pliki cookie są niezbędne do tego, aby jak najlepiej wykorzystać zasoby strony internetowej www.ford.pl. Przechowują one informacje o Twoich preferencjach i inne informacje pomagające nam udoskonalić naszą stronę www. Żadna z tych informacji nie będzie służyć do zidentyfikowania Ciebie. Możesz dowiedzieć się więcej o plikach cookie oraz jak kontrolować je za pomocą ustawień w swojej przeglądarce internetowej z treści Przewodnika Forda po plikach cookie.

Dowiedz się więcej

Ford EcoBoost. Dowód na to, że większy nie zawsze
znaczy lepszy.

Zazwyczaj im większy silnik tym więcej mocy. Ale nie w tym przypadku. Silniki EcoBoost łamią tradycyjne schematy i kreują motoryzacyjne trendy.

W porównaniu z konwencjonalnymi silnikami jednostki EcoBoost są mniejsze, lżejsze i wyposażone w wiele innowacyjnych rozwiązań technologicznych. Dzięki temu zapewniają świetne osiągi przy znacznie niższym zużyciu paliwa
i niższym poziomie emisji spalin.

Nic dziwnego, że 1-litrowy silnik EcoBoost cztery razy z rzędu zdobył tytuł „Międzynarodowego silnika roku” w kategorii do 1-litra.

Eco

Zaawansowana konstrukcja jednostek EcoBoost pozwala im maksymalnie wykorzystać potencjał każdej kropli paliwa, minimalizując przy tym spalanie
i emisję CO2.

Eco

Bezpośredni wtrysk pomaga silnikom EcoBoost rozwijać imponujące osiągi. Precyzyjnie odmierzona dawka paliwa jest wtryskiwana bezpośrednio do komory spalania. To nowatorskie i efektywne podejście do wykorzystania paliwa oznacza, że jednostki EcoBoost są zdolne do pracy
w trybie Lean-Burn, w którym do jazdy wystarcza minimalna ilość paliwa.

Boost

W silniku 1.0 l EcoBoost zastosowano turbosprężarkę niskiej bezwładności, co pozwala na szybką reakcję na naciśnięcie pedału gazu nawet przy niskich obrotach silnika. Dzięki temu turbosprężarka, której wirnik obraca się
z prędkością nawet 248 000 obr/min, może dodawać silnikowi mocy w całym zakresie jego prędkości obrotowych. Dzięki połączeniu pracy turbosprężarki
z precyzyjnym, bezpośrednim wtryskiem paliwa i układem zmiennych faz rozrządu, silnik 1.0 l EcoBoost zapewnia niskie zużycie paliwa bez negatywnego wpływu na osiągi.

“Opracowana przez Forda jednostka 1.0 EcoBoost to jeden z najlepszych przykładów tzw. downsizingu silnika”

  

“Fantastyczny 3-cylindrowy silnik udowadnia, że na rynku wciąż jest miejsce dla jednostek spalinowych.” Magazyn Engine Technology International

  

Race car powered by Ford EcoBoost

Maksymalna moc zawsze, gdy jej potrzebujesz

Turbosprężarka zapewnia wysoki moment obrotowy, który pozwala silnikom EcoBoost działać elastycznie, redukując do minimum konieczność sięgania do dźwigni zmiany biegów. Z kolei układ zmiennych faz rozrządu pomaga generować wyższy moment obrotowy nawet na niskich obrotach i utrzymać maksymalną efektywność. Oznacza to, że dysponujesz pełną mocą zawsze, gdy jej potrzebujesz – np. podczas wyprzedzania.

Ford EcoBoost vehicles

Poznaj modele z silnikami EcoBoost

Wielokrotnie nagradzany 1-litrowy silnik EcoBoost dostępny jest w wersji
100 KM, 125 KM i 140 KM.
Globalna rodzina oszczędnych i mocnych jednostek EcoBoost obejmuje również czterocylindrowe silniki 1.5 litra,1.6 litra, 2.0 litra i 2.3 litra
oraz konstrukcje V6 o pojemności 2.7 i 3.5 litra (niedostępne aktualnie w Polsce). Największy silnik 3.5 litra trafił pod maskę najnowszego Forda GT. 1-litrowy silnik EcoBoost jest również montowany w samochodach rajdowych
(Fiesta ST), a 1.6-litrowy napędza nasze bolidy F4.